PDA

View Full Version : Marillion - Wie gaat?



Rockmo(ther)
19 oktober 2006, 10:47
Marillion: rots in de branding van de progrock

In tegenstelling tot andere stromingen verkeert progrock altijd in rustig vaarwater: het genre is wars van vliegensvlugge trends en hippe hypes. Vandaar dat een aantal toonaangevende bands binnen de scene al jarenlang de dienst uit maakt. De muzikale ideëen van Marillion zijn als een rots in de branding: vandaar dat de band nog altijd door vele die hard fans op handen wordt gedragen.

De hit Kayleigh uit 1985 kan de band tot haar grootste wapenfeit rekenen. Nadat de excentrieke zanger Fish de band verliet, nam Steve "H" Hogarth zijn rol over. Door de loop der jaren zijn de fans Marillion trouw gebleven: vandaar dat in 2004 de single You're Gone en het studioalbum Marbles moeiteloos de top 10 bereikten. Net als het voortbestaan van de band ligt het lot van het nieuwe album Somewhere Else (releasedatum: 26 maart 2007) nu al vast.

Di 1 mei: 013 (Tilburg) - wo 2 mei: Podium Hardenberg (Hardenberg) - do 3 en wo 16 mei: MC Vredenburg (Utrecht)
Entree: E 32,50 (exclusief servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur


Iemand van plan te gaan??

Jem 777
19 oktober 2006, 11:03
Nop.

Heb n hekel aan Marillion sinds Fish de band verlaten heeft. Fish solo is ook niet veel soeps, dus die bezoek ik ook niet meer. Jammer maar helaas, de band waar ik helemaal gek van was is al n hele tijd om zeep.

Beste combie blijft voor mij Marillion met Fish. Los van elkaar vind ik t niks... :stop:

rocker_71
19 oktober 2006, 11:54
Voor de liefhebbers van Fish. Hij komt op di 21 november spelen in de Boerderij te Zoetermeer:
http://www.boerderij.org/index.cfm/4,507,eve10001092,html
Is geloof ik de enige show in Nederland en de afsluiting van zijn tour.

Pegasus
19 oktober 2006, 22:51
Omdat ze in de regio komen optreden denk er sterk aan om er heen te gaan, want het is toch Marillion dat komt optreden in Hardenberg. Maar het is jammer genoeg wel zonder Fish.