PDA

View Full Version : clipping sound afpelen in audition



marcelca
19 oktober 2006, 08:52
Hallo

Ik heb last als ik een backingtrack afspeel in adobe audition dat mijn geluid af en toe clipt ( geeft een tik )

backingtrack in media player heb ik nergens last van

heb al geprobeerd volume instellingen zo laag moeglijk te zetten maar niet lijkt te helpen, wie kan mij raad geven ??

dank je wel alvast


bijna vergeten:

ik gebruik adobe audition
Hp laptop
pod XT live

bass blom
19 oktober 2006, 08:56
klinkt naar puter niet sterk genoeg, niet genoeg ram geheugen?
of groter/kleinere buffers instellen

bert k
19 oktober 2006, 10:15
Is inderdaad geen clippen; die tik is digitaal. Wat Bas al zei, expirimenteren met de buffergrootte, en als dat niet werkt meer geheugen erin.

marcelca
19 oktober 2006, 18:39
OK

ik zal het is proberen met veranderen van buffer ed....


de computer zou denk ik geen probleem mogen zijn

Pentium 4 3000 mhz

1 GB intern geheugen



wat ik wel raar vind als ik gewoon alleen gitaarspel opneem en daarna afspeel heb ik nergens last van

marcelca
19 oktober 2006, 19:01
ik heb nog is eventjes gekeken

in mijn configscherm heb ik een icoontje van pod xt live als ik die open dan krijg ik een controle scherm


zodra ik dat geluid hebt ( een korte harde ruis ) dan gaat het clip controle lampje branden

bert k
19 oktober 2006, 21:42
Dan zou het toch analoge bagger zijn, dat heeft niks met je buffers te maken.

Maar Pod XT is onbekend terrein voor me. Wat gebeurt er als je diverse volumes dichter draait?

bass blom
19 oktober 2006, 23:58
conflict ergens usb?

marcelca
20 oktober 2006, 06:15
ik ga vandaag even kijken of ik een pcmcia usb kaartje kan regelen..

Op de site van line6 heb ik wat gevonden over problemen met usb audio..

dit zou te maken hebben met de latency van cpu / usb bij bepaalde type chipsets ( onderandere de 915 chipset )

deze laptop ( en heel veel andere ) hebben deze chipset...



hun dragen niet echt een oplossing aan maar meer een work-a-round

en dat zou zijn een pci usb card in je comp. of in een laptop een pcmcia usb card, een exteren card zou je usb van je mainboard overrulen ( ik heb zelf geen idee ) maar dit is wat hun aangeven als probleem oplossing..

geen idee of het vandaag gaat lukken aar ik houd jullie nog op de hoogte

marcelca
20 oktober 2006, 11:03
nou ik ga vanavond bij een vriend even een kaartje halen om het te proberen..... ( een pcmcia usb kaartje )



heb in de tussentijd even mijn oude laptop erbij gehaald , een pentium 3 500 mhz met 256 mb intern

ben hiermee even aan opnemen en afspelen geweest en dit werkt probleemloos, was bang dat deze te langzaam heirvor was, maar eerlijk gezegd werkt het best goed....

de nieuwe laptop moet natuurlijk wel gaan werken maar in geval van nood kan ik de oude latop bij de pod xt live gaan gebruiken

bert k
20 oktober 2006, 11:19
En is firewire geen optie? Er zijn een hoop firewire-kaarten te koop, en PCI kaarten eigenlijk niet echt.

marcelca
20 oktober 2006, 11:21
mijn nieuwe laptop heeft wel een firewire poort standaard

maar de pod xt live volgens mij niet, die kan je alleen met usb aansluiten op de computer of weet je misschien ook andere manieren

bert k
20 oktober 2006, 12:00
Nee, ik las niet goed. Ik dacht dat je een PCI geluidskaartje bedoelde, maar het ging om een PIC usb kaart.

marcelca
21 oktober 2006, 21:41
Nou

Het pcmcia usb kaartje heeft niet geholpen

het probleem blijft, helaas is het een bekend probleem met 915 serie chipsets ( dit is ook bekend bij line6 ), het staat zelfs in hun FAQ...

Ik hoop erop dat ze met der tijd een driverupdate zullen hebben die dit probleem opkan lossen, tenslotte heelerg veel nieuwe computers zijn uitgerust met deze chipset...


tot die tijd ga ik voor opnames maar mijn oude laptop gebruiken...


ik neem niet zo erg veel op ( zo goed ben ik nog niet ) maar vind het wel erg leuk en vooral leerzaam om mezelf terug te horen