PDA

View Full Version : nu wil ik het van jullie weten



iwamoto
19 oktober 2006, 01:52
een vriend van me maakt vaak liedjes (hij kan er echt 5 op een dag maken, ik hooguit 1 in een week), en ik vroeg me eigenlijk af wat jullie er van vinden http://www.boomr.nl/pietervanhaaren
zelf weet ik het eigenlijk niet, omdat er altijd wel net een klein iets in kan zitten wat me kan boeien, maargoed, jullie?

Helter Skelter
19 oktober 2006, 02:02
ik vroeg me eigenlijk af wat jullie er van vinden

tja, ik vind het niet veel, een beetje Acda & de Munnik-achtig geneuzel gezongen met een erg vlakke stem. De opnamekwaliteit is ook erg matig, misschien dat een goede opname het geheel beter uit de verf kan laten komen

iwamoto
19 oktober 2006, 02:15
tja, ik vind het niet veel, een beetje Acda & de Munnik-achtig geneuzel gezongen met een erg vlakke stem. De opnamekwaliteit is ook erg matig, misschien dat een goede opname het geheel beter uit de verf kan laten komen
dat laatste had ik het al met hem overgehad, want ik denk persoonlijk dat het slimmer is gelijk een 100 euro microfoon te kopen, dan telkens een van 20 die dan na een maand weer stuk is :D

benwave
19 oktober 2006, 08:16
tja, ik vind het niet veel, een beetje Acda & de Munnik-achtig geneuzel gezongen met een erg vlakke stem. De opnamekwaliteit is ook erg matig, misschien dat een goede opname het geheel beter uit de verf kan laten komen

Met deze vergelijking doe je acda & de M wel zeer ernstig te kort. ( en ik ben zeker geen a&m fan )

Even over de liedjes. Het nummer de Week is moeilijk doorheen te komen.
Erg eentonig en bij vlagen vals gezongen. ( dit heeft weinig met slechte microfoons te maken).

Het nummer de Sleutel is wel beter, alleen hier lijkt het wel of de zang later kunstmatig is vertraagt. ( Klinkt erg lijzig ) .Maar ook hier moeilijk door heen te komen

Beide zijn als compositie niet erg bijzonder. Ze zijn slecht opgenomen met een gigantische compressie op de zang.

ateng
19 oktober 2006, 08:25
zang lijkt inderdaad vertraagd ja en is niet echt mooi gezongen.

Begeleiding klinkt heel goedkoop als je begrijpt wat ik bedoel.

Don Capo
19 oktober 2006, 10:50
Heb ze allebei geluisterd en ben er ook niet echt kapot van. Jongen heeft best een ok stem, maar doet waarschijnlijk het verkeerde genre voor zijn stem, dat is denk ik waarom ik ze toch allebei luisterde ipv gelijk weg te klikken.

duckman
19 oktober 2006, 12:30
ik heb ze beide geluisterd.Die jongen kan wel zijn stem ontwikklen, maar hij zet niet op de juiste toon in en de opname kwaliteit is matig.Toch hoor ik wel waar hij heen wil, hij moet zijn stem leren gebruiken.

Dude
19 oktober 2006, 12:36
die 2e stemmetjes die hij er op plakt zijn werkelijk niet om aan te horen.... vreselijk vals !

Verder vind ik het niet verkeerd, teksten zijn beetje vol zelfmedelijden maar daar hou ik wel van, muzikaal klinkt het goedkoop en die uithalen die hij maakt 'ik wil bij je ziiijjjjjjjjjjjjjjn' maken het geheel gewoon net niet zeg maar..

leuke basis, misschien komt die live met een goeie strakke band wel helemaal in zn element, ik zie daar zon lekkere strakke band achter staan, allemaal peukie in de harses in een flinke rokerige alternatieve kroeg vol lui die in de jaren 70 en 80 krakers en punkers waren en lekker relaxed los gaan op zn teksten en muziek maar dit klinkt mij allemaal net effe te cheap.



edit: 2e nummer vind ik niet om aan te horen sorry.. zang past niet bij het nummer en is ook VER beneden maat al paste het wel bij het nummer

jorrit
19 oktober 2006, 13:17
hmz tweede poging dan maar,

Ik vind dit een goedkope spinvis clone, en de zang is echt beroerd doordat hij er mee heeft lopen kloten.. verder wordt ik bijna depressief van die gast...

glennshred
19 oktober 2006, 22:56
Ik vind het éérste liedje wel goed, 2de wat minder..
daar de kwaliteit misschien wat minder is en de stem
niet helemaal perfect klinkt het toch sfeervol en dat is wat telt..
gevoel :hippie:

stevie_vp
20 oktober 2006, 02:16
sorry maar dis echt kut.... 1e nummer is vals
nummers zijn supervaag opgebouwd. pakt niet...
niet dak iets tegen vaag heb maar "vage" muziek
is er ook van hoge kwaliteit..

iwamoto
20 oktober 2006, 02:19
ohja, er staan nog 4 nummers op he,
Albums -> Een klein gebaar

Don Capo
20 oktober 2006, 08:42
Maarwat vind je er zelf van Iwa?

meul
20 oktober 2006, 08:54
waarom onderwerp je dit aan een kwaliteits controle iwa?
Deze jongen is gewoon leuk bezig met muziek heb ik het idee. laat hem ff lekker met rust :-)

iwamoto
20 oktober 2006, 12:58
naja, hij laat mij heel vaak dingen horen, en ik wou gewoon weten wat jullie er van vinden. ik laat dit verder ook niet aan m lezen, ik laat hem idd lekker muziek maken :)

Don Capo
20 oktober 2006, 13:55
He IWA!!! Geef nou eens antwoord man

El Capitain
20 oktober 2006, 16:24
He IWA!!! Geef nou eens antwoord man


zelf weet ik het eigenlijk niet, omdat er altijd wel net een klein iets in kan zitten wat me kan boeien, maargoed, jullie?

:voila: 1234

rickygibson
24 november 2006, 10:33
even een klein subtiel voorstel naar eigen mening:

Zoek een metal drummer die snoeihard speelt, 2 gitaristen met een overkill aan overdrive, basist er bij en begin een punkband.. want bij de muziek die hij probeert te spelen is er geen tussen weg tussen slecht en goed.. vooral niet als het vals is.
Maargoed, dat is mijn mening.

sinneD
24 november 2006, 16:31
kan hij met zo'n stem niet beter iets gaan doen alla nummers als Oerend Hard?

peeke001
24 november 2006, 17:36
Ik vind dit leuker dan Spinvis, lekker vaag :D

Pais
26 november 2006, 16:45
Ik heb het maar weggeklikt. Ik vind het nogal ruk, sorry.
Ik vind nederlandstalig al snel ruk. Teksten en accent vallen me veel meer op dan wanneer iets in het engels wordt gezongen.
Bij hem vind ik de tekst en het accent storend. Het klinkt net alsof hij op een bandje staat die in een walkman zit waarvan de battarijen hun beste tijd hebben gehad.

Spitfire
26 november 2006, 17:02
Mijn god wat een irritante stem :(

bartow
30 november 2006, 10:19
hmm niet mijn muziek (lekker constructief he)
maar ik denk als de beste man eens wat zangles nam er een best coachbare stem uit komt.

henkr
30 november 2006, 18:34
Ik haalde 40 seconden; totdat de tweede stem invalt... auw.
Het heeft wel iets in de verte weg van Spinvis; hetzelfde gevoel
misschien maar het lijkt er eigenlijk helemaal niet op.
Het lijkt nergens op ;-)

hendrix2
30 november 2006, 22:39
Ik ben meestal wel constructief, maar dit klinkt echt nergens naar.
De muziek opzich valt wss wel mee, maar die zang is echt niet te verwoorden.
...

amon
1 december 2006, 01:41
Ik vind de zang van 'de Week' echt superlelijk, de tekst is trouwens ook echt niet origineel, saai 'jij, jij, jij, liefde, boehoehoe, fouten, jij, jij, jij-gehalte'...

-=JEROEN=-
1 december 2006, 15:28
mijn advies: ga leren zingen

hij heeft leuke ideeën maar zn zang (geen techniek) verneukt alles