PDA

View Full Version : mesa .50 caliber en gt3 aansluitingen en instellingen



sander78
18 oktober 2006, 23:38
Hoi allen, hopelijk kan ik van jullie ervaring gebruik maken...

Sinds kort heb ik een mesa boogie .50 en nu merk ik dat het geluid van de mesa merkbaar slechter wordt als ik de gt3 ertussen zet.
ik heb geprobeerd:
1) git-->input gt3 +output gt3-->input versterker
2) git--> input versterker + send versterker -> input gt3 + ouput gt3-> return versterker
3) git-->input gt3 + output gt3--> return versterker + send gt3--> input versterker+ send versterker--> return gt3. (4cm)

ik wil graag een goede clean, de mesa distortion, een mooi solo kanaal en de mogelijkheid om over clean of distortion rare geluiden te doen zoals bij audioslave etc. en dit alles met 1 druk op een knop kunnen schakelen, vandaar dat ik dacht aan een gt8 vanwege zijn channel switch functie. Echter ik vrees dat de gt8 verder ook bovenstaand probleem geeft. Ik ben intussen al vele honderden euros verder..

1)Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is een goeie setup? En welke volume settingen? zitten jullie ook altijd met verschillende volume settings te klooien?
2)helpt het als ik er nog eens 300 euro bij gooi en mn gt3 inruil vor een gt8 die een kanalen switch heeft?
3)alles incl distortion (eventueel met externe distortion) uit de gt3 halen...is dat wat? tiss wel wat zonde van de mooie mesa distortion vind ik eigenlijk,..maar hoe krijg je anders een mooie clean en de andere opties?
4) is er ergens een website met een stappenplan hoe je de buizen vervangt en eventueel de bias insteld?