PDA

View Full Version : Zwakke pickup Fender Jaguar



p604p603
18 oktober 2006, 23:37
Ik heb 2 Fender Jaguars van 1962 en 1963 waarvan de hals pickup zwakker is dan de brug pickup (klinkt dof en mat en lijkt halve kracht te hebben). Wie heeft er een advies wat er aan de hand kan zijn? Zou het element defect zijn of defect aan het gaan zijn. Het is zo toevallig omdat beide gitaren dit probleem hebben. Schakelaars lijken goed. Wie kan mij helpen

Indien pickup defect dan heb ik nog een 2e vraag:wie weet er in Zuid-Holland een goed adres om 2 pickups voor een Fender Jaguar opnieuw te laten wikkelen.

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 00:27
Neck pickup hoger zetten of de birdge pickup lager..

Dude
19 oktober 2006, 11:22
Hey hallo !

ben je er nog tevreden mee ? foto's inmiddels eindelijk ontvangen :satisfie:


Onthoud wel dat als je ze laat herwikkelen ze voor de verzamelaar geen drol meer waard zijn he ?

Speel gewoon effe wat met de hoogte van de elementen idd, daarnaast zou misschien een schoonmaak beurtje ook geen kwaad kunnen ? Ik had ook een flink verschil tussen de 2 pickups van een ouwe strat en dat lag aan vuiligheid in de pickup switch schakelaar...

Groet van bart

Antoon
20 oktober 2006, 00:04
Wat je beschrijft klinkt als een onderbroken wikkeling, het element maakt dan nog wel geluid maar zwak en dun. Alleen heeft het Jaguar circuit zoveel componenten dat ik in eerste instantie die zou doormeten en de soldeerverbindingen. Ik weet niet of je bezorgd bent om originele soldeerverbindingen los te solderen vanwege een custom color of zo (of gaat dat voor een Jag niet op?). Anders moet je de halselementen los solderen van de schakelaars/pots en de weerstand van de spoel meten. Moet tussen de 5 en 10 kohm liggen. Boven de 10 is er een winding door. Tenzij je mazzel hebt en de gebroken winding ligt aan de buitenkant kun je het element alleen nog opnieuw laten wikkelen. Waarschijnlijk is het een doorgecorrodeerde winding direct aan de magneetjes, helemaal binnenin dus. De beste resultaten heb ik gekregen bij de SD custom shop of Lindy Fralin. Waarschijnlijk zijn er ook wel Nederlanders die het goed kunnen.

zoon van Piet
20 oktober 2006, 10:19
Afgaande op je verhaal - puur speculatief, dus- zou ik er niet meteen van uitgaan dat je pu's kapot zijn. een zou kunnen, maar twee halspu's van twee giatren? Bovendien zijn die Jag-pu's behoorlijk moeilijk open ( lees : kapot) te krijgen ivm bv stratelementen.
Maar de hals-pu is wel verbonden met dat rare en tegenwoordig ongebruikelijke circuit boven je slagplaat. Daar kan nogal wat mis mee zijn en de componenten zijn volgens mij niet makkelijk verkrijgbaar. Ik zou daar naar ( laten) kijken. en dat extra tonestandje, die derde schakelaar naast de pu-schakelaars heeft nogal de neiging om je geluid je verkloten, zeker als je matige of slechte kabels gebruikt.
Maar nogmaals, dit is speculatie. kan natuurlijk ook dat je gewoon twee kapotte pu's hebt. Het is zeker de moeite waard om iets aan te doen, want de hals pu van de jag levert in mijn oren het mooistegeluid dat deze gitaar geven kan...

Orpheo
20 oktober 2006, 10:49
ach joh, niet moeilijk doen, en er een setje EMG"s in zetten! NOOIT meer output te weinig!

p604p603
21 oktober 2006, 06:03
Hoi Bart,

Ik ben er nog tevreden mee. Foto's ontvangen. Jouw gitaar doet het nog goed. Ik heb nu 3 Jaguars en ben zeer tevreden over dit model. Hoe is met jouw Jazzmaster. Ben je er ook tevreden mee. Voor wat betreft de elementen ga ik de schakelaars eerst goed schoonmaken en de elementen op hoogte zetten. Anders ga ik een oud element zoeken. Herwikkelen is de laatste noodgreep. Verkoop je, je huis al.

Groeten van John




Hey hallo !

ben je er nog tevreden mee ? foto's inmiddels eindelijk ontvangen :satisfie:


Onthoud wel dat als je ze laat herwikkelen ze voor de verzamelaar geen drol meer waard zijn he ?

Speel gewoon effe wat met de hoogte van de elementen idd, daarnaast zou misschien een schoonmaak beurtje ook geen kwaad kunnen ? Ik had ook een flink verschil tussen de 2 pickups van een ouwe strat en dat lag aan vuiligheid in de pickup switch schakelaar...

Groet van bart

Ruze
21 oktober 2006, 12:30
Merk fender zijn niet so goed 8-)

Ruze
21 oktober 2006, 12:32
IK heb 9 gitaaren allemaal crafters cool man :gitarist:

Gearjunkie
21 oktober 2006, 13:45
Merk fender zijn niet so goed 8-)
Net als jouw schrijfwijze misschien??


IK heb 9 gitaaren allemaal crafters cool man :gitarist:
Mooi zeg! Maar wat heeft dat met dit topic te maken??


ach joh, niet moeilijk doen, en er een setje EMG"s in zetten! NOOIT meer output te weinig!
:)

Dude
21 oktober 2006, 17:01
Hoi Bart,

Ik ben er nog tevreden mee. Foto's ontvangen. Jouw gitaar doet het nog goed. Ik heb nu 3 Jaguars en ben zeer tevreden over dit model. Hoe is met jouw Jazzmaster. Ben je er ook tevreden mee. Voor wat betreft de elementen ga ik de schakelaars eerst goed schoonmaken en de elementen op hoogte zetten. Anders ga ik een oud element zoeken. Herwikkelen is de laatste noodgreep. Verkoop je, je huis al.

Groeten van John


Haha nee john huis gaat pas over 3 jaar in de verkoop, dan gaan we terug naar vlaardingen.

En ik ben ZEER benieuwd naar de jaguar die je had laten repareren in den haag, zou ERG tof zijn als je daar eens wat fotos van kon plaatsen hierzo. Via www.imageshack.us kan je makkelijk foto's uploaden trouwens.

ja mijn jazzmaster bevalt prima, geluidjes te vinden als je HIERZO (http://www.bonkrock.nl/mp3/IAlone.wmv) op klikt, jazzmaster direct in mijn koch multitone top op het cleane kanaal met randje oversturing door harde volume door een marshall 4x12 met greenbacks

hier een fotootje van mijn sex with strings haha

http://img326.imageshack.us/img326/5449/groepiejx6.jpg

http://img172.imageshack.us/img172/1600/jazzsmaller1jd9.jpg

http://img326.imageshack.us/img326/6923/jazzsmaller2dz9.jpg

Ik ben benieuwd naar je fotos john, en ik denk hier meerdere fender liefhebbers met mij !!

Gr bart

Dude
7 december 2006, 16:31
:eek:


john !!





vriend !!


mag ik in je erfenis ;-)