PDA

View Full Version : singlecoil en humbucker voor 90 euro?



squiq
18 oktober 2006, 22:34
ik ben begonnen met het bouwen of beter gezegd, samenstellen van een hss
strat (nee, inderdaad niet origneel :) )

ik heb nu alle onderdelen, behalve een humbucker voor in de brug positie, single coil voor in de neck/midden positie en de 2 bijbehorende potmeters.

nu heb ik alleen op het laatst een kleiner budget door omstandigheden... :mad:
en ik heb ik dus nog die elementen nodig.

ik heb een essen body, een esdoorn hals, alle overige losse onderdelen, en een sc pickup die ik nog had liggen (wsc deluxe). nu vroeg ik me af wat voor elementen ik het beste kan nemen, en of dat uberhaupt wel mogelijk is voor die prijs.

ik heb niet echt een duidelijke stijl, maar speel vooral rock/blues/pop.
ik zag bijvoorbeeld de gotoh pick ups op tonefactory, is dat dan wat?

ik begrijp dat het mischien een moeilijke vraag is, en ook vooral persoonlijk, wat betreft het geluid, maar met welk (goedkoop) merk zit ik wel ongeveer goed? of kan ik echt beter even wachten totdat ik wat meer geld heb? :???:

heb ook al wat rond gezocht op marktplaats, maar er is op dit moment niet echt veel te krijgen

Floris

The_W85
18 oktober 2006, 22:52
Ik ga zelf voor mijn eigen project voor GFS (http://store.guitarfetish.com/) pickups, niet al te duren en klinken op de site ook wel aardig, voor de rest heb ik ze zelf nog niet getest

no 1 hops
19 oktober 2006, 06:47
floris
houd wel rekening met de pool afstanden.
heb nu een gitaar van onderdelen inelkaar gezet met alleen een humbucker bij de brug en de polen zitten niet recht onder de snaren.
het bekende f spaced wat de brug wel is maar de humbucker niet.
dat kan je ook gebeuren als je een brug single bij de hals monteerd.

squiq
19 oktober 2006, 08:20
ik heb een diego deluxe tremelo besteld, maar die was niet meer voorradig, dus die komt pas over 2 weken ongeveer.
is dat dat een f spaced brug? (thanks voor de info! dacht dat alle stratocaster elementen hetzelfde waren)

hassent
19 oktober 2006, 08:51
Ik zou inderdaad bij GFS kijken. Ik heb een setje FatPafs besteld bijze en die waren in 4 dagen binnen. Heb ze nog niet getest, maar gezien de positieve reacties op dit forum mbt GFS zou ik het wel aandurven als ik jou was.

fred dons
19 oktober 2006, 09:10
ik heb die gotoh pups gekocht bij tonefactory, de hb en dualblade mini hb
en omdat ze dual blade zijn heb ik geen problemen met stringspacing
daarnaast heb ik wel wat gitaren waar de polepieces niet precies onder de snaren door lopen en het is meer een cosmetisch probleem, als het echt een probleem zou zijn zou het betekenen dat wanneer je een snaar bend het volume dus zou gaan fluctueren wanneer de snaar niet precies boven de polepice zit (en dat gebeurt dus niet)

overigens zijn het hele goede pickups (niveau sd -dimarzio)

squiq
19 oktober 2006, 17:22
bedankt voor de snelle reacties!
dan ga ik denk ik maar voor de gotoh's, ook gezien de goede ervaringen die ik met tonefactory heb.

G.G.
19 oktober 2006, 18:10
dat kan je ook gebeuren als je een brug single bij de hals monteerd.

Brugsingle is net zo lang als ene hals of middensingle.

no 1 hops
20 oktober 2006, 07:26
Brugsingle is net zo lang als ene hals of middensingle.
lang wel maar pole spacing is soms anders.
heb hier thuis twee liggen die je echt niet bij de neck kunt plaatsen zonder ze schuin te moeten zetten.

dat vind ik dus persoonlijk dan weer leuk van de keystone pickups.
houden rekening met dat verloop.