PDA

View Full Version : Snaren verwisselen



linze
10 december 2002, 16:51
Ik heb mijn snaren een 2 maanden geleden van mijn gitaar af gehaald en nu heeft mijn gitaar de hele tijd zonder snaren gezeten.
Ook was "het ding" waar die snaren aan de onderkant er aan vast zitten er af, ik weet nu niet meer hoe ik hem er precies op moet zetten. En ik weet ook niet hoe ik precies mijn snaren moet bevestigen.

Help PLEASE

Rubenios
10 december 2002, 16:56
Ik neem aan dat dat ding een vaste brug is :smile: die haak je gewoon achter de twee groter bouten in je gitaar en trekt er een aantal snaren doorheen... Bij de snaren moet je een bepaalde volgorde aanhouden: bovenaan de dikste snaar en onderaan de dunste... dan gaan ze naar boven naar van die rare pinnetjes met een draaiknopje eraan... Daar moet je ze dan door een gaat op het pinnetje steken en aandraaien totdat ze redelijk strak zitten... Dit noemt men stemmen, daar schijnt ook nog een bepaalde volgorde voor te zijn, maar die weet eigenlijk niemand hiero... Iets met noten ofzowiets


Voor zover:
Rubenios zijn cursus nOOb Gitaar snaren vervangen :wink:

Ic3gl0vE
10 december 2002, 17:03
als je gitaar 2 maanden zonder snaren heeft gezeten moet je ermee naar de winkel om de hals af te laten stellen, kunnen ze je meteen laten zien hoe je de snaren erop moet zetten, als je het lief vraagt doen ze het misschien zelfs wel volgens Rubenios' n00b stappenplan

linze
10 december 2002, 17:07
Kut moet dat echt is hij onstemt dan ofzo, ik merk niks aan het geluid

Rubenios
10 december 2002, 17:08
Als het goed is heb je geen geluid, omdat er eerst nog snaren op moeten :smile:

Ic3gl0vE
10 december 2002, 17:12
zonder snaren is je geluid niet aanwezig :smile:
maar wat ik dus bedoelde: aan de hals trekt normaal tussen de 42 en 64 kilo, dat doen de snaren. Toch blijft die hals recht. Als er dan 2 maanden geen snaren opzitten trekt de hals krom omdat de spanning te lang weg is geweest. Nou kun je zelf de hals weer rechtzetten maar aangezien jou nog uitgelegd moest worden hoe je een snaar vastmaakt zou ik NIET aan de hals gaan kloten. Als je het verkeerd doet breekt 'ie namelijk