PDA

View Full Version : Harmony Central honeymoon recensies



interessander
18 oktober 2006, 22:03
Je kent ze wel, de harmony central recensies waarin alles geweldig is en de reviewer krijgt werkelijk waar een hemels geluid uit een 5 minuten geleden aangeschaft apparaat waar vaak de meningen over verdeeld zijn. Wie heeft er hier wel eens een review geplaatst waar je later spijt van had of waar je echt compleet niet meer achter staat?

Ik zal aftrappen met een zeer beschamende recensie van mijn inmiddels verkochte Zoom 510, let wel, ik was 17 en wist er allemaal nog niet zoveel van:

Product: Zoom 510 Dual Power Driver
Price Paid: 250 (Dutch Guilders)
Submitted 09/15/1999 at 10:50am by Sander

Ease of Use : 8

It's quite easy to use, editing patches is simple and logical, and you only have to read the manual once, after that you know everything.

Sound Quality : 9

I really like it, it is crispy and tight but the metal sucks, for a real distortion, use Grunge and if you play through a headphone the amp simulator too.
Do not set the lever higher than 24-25, and don't set the individual gain levels for the overdrive and distortion too high eiter, because it sounds muddy.
The noise reduction works ok, but don't put it too high, because the sound becomes unnatural.
I use a Ibanez RG550 through this and with a double plug I use an original Fender twin reverb combo with two 12'' speakers and a Acoustic 150 Watt bass combo with a 15'' speaker, and if you hear the incredible fat sound especially when you palm mute the chords you'll be amazed

Reliability : 7

Customer Support : No Opinion
If you've dealt with the company, how helpful/friendly were they?
Ever get an upgrade, or try and get it repaired?

Overall Rating : 9

For death\grind it is very cool, don't use it for black metal, and for metallica.... who want's to play that anyway?
More low end than a metal zone, and a fatter sound (not with the metal distortion, just use my preset, see sound quality)


laat de rest maar komen..................

FruscianteFan
18 oktober 2006, 22:12
Wat ik opvallend vind, is dat er zo vaak hoge cijfers worden gegeven terwijl de recensent zelf toch ook nadelen noemt:


Sound Quality : 9

I really like it, it is crispy and tight but the metal sucks, for a real distortion, use Grunge and if you play through a headphone the amp simulator too.
Do not set the lever higher than 24-25, and don't set the individual gain levels for the overdrive and distortion too high eiter, because it sounds muddy.
The noise reduction works ok, but don't put it too high, because the sound becomes unnatural.

no offence at all, maar het is zo opvallend!

Heb zelf verder nooit een recensie geplaatst maar ik lees er wel veel.

interessander
18 oktober 2006, 22:28
Ja dat is wel typisch inderdaad, het is ook zo arrogant geschreven he, zo van: doe dit, doe dat niet enzovoorts. Maar zo staan er duizenden, lekker onbetrouwbaar maar toch leuk om eens terug te lezen. Vooral het feit dat ik de 510 op mn twin reverb en een acoustic basversterker aansloot, dat was ik alhelemaal vergeten...

LaurentB
24 oktober 2006, 16:45
Het vervelende is dat je bijna nergens anders recencies van gitaren kunt vinden. Ze zijn inderdaad bijna allemaal heel positief (alhoewel ikzelf toevallig wel degelijk de kritiekpunten van mijn Crafter GAE-30 noem).

Pais
24 oktober 2006, 17:43
Ik vind dat er sowieso erg hoog beoordeeld wordt. Hoevaak kom je recenties tegen met allemaal 9's en 10'en... ! Iets moet wel heel goddelijk zijn als ik het met een 10 zou beoordelen, al houd je natuurlijk rekening met de prijs.

Helter Skelter
25 oktober 2006, 01:44
Ik kijk bij aanschaf van met name amps altijd bij de HC reviews en dan met name naar het hoofdstuk 'RELIABILITY' (Te) veel horrorverhalen bij een bepaald type is absoluut van doorslag voor mij om een bepaalde amp links te laten liggen.

cardinal
2 november 2006, 20:11
Ik heb er eens een keer wat opgezet en die was positief (een digi 2101). Volgens mij is het wel redelijk op de korrel. Heb ook wel degelijk mindere zaken gezien, ik dacht een ibanez js 100.

Zal eens wat zaken plaatsen waar ik minder over te spreken was. Voor het reeele beeld.