PDA

View Full Version : Pedalboard in aantocht + hoop vragen



artnaz
18 oktober 2006, 21:54
Hopelijk ben ik niet irritant bezig als ik mijn eigen pedalboard-topic start, er zijn er al een aantal van. Bovendien heb ik er de ballen verstand van... Ik zal in ieder geval mijn best doen om een optimaal resultaat te behalen!

Jullie hebben me al goed geholpen, maar toch ben ik nog niet helemaal zeker hoe het moet. En ik moet natuurlijk mijn trots even posten...

Eerst even mijn apparatuur op een rijtje zetten zodat het te zien is of mijn plan voor het pedalboard een beetje logisch is. Oh ja, wat dit betreft ben ik ook een noob. Ben slechts twee jaar geleden met de electrische gitaar begonnen (altijd klassiek gedaan). Dus als ik domme dingen zeg...

- ENGL E650 Blackmore head met Standart cab (ja weet ik, maar heb het geld er momenteel niet voor om de Vintage te kopen)
- Ibanez WD7 Weeping Demon wah - Vind ik goed klinken, veelzijdig. Heb ook een Morley Bad Horsie 2 en vind deze toch beter. De Morley is op distorted gebied wat vetter, maar clean weer minder. En ik vind hem vaak ook niet "duidelijk" genoeg, een beetje uitgesmeerd. De WD7 is ook transparanter.
- Boss CS-3 Compression-Sustainer - Heb deze laten modden. Ik ben nog een beetje aan het klooien hiermee, en ik hou hem totdat ik hem helemaal "snap"
- Boss DD-3 Digital Delay - Ze zeggen dat het de beste digitale delay is. Nou heb ik nooit op een andere delay gespeeld, maar vind hem in ieder geval voorlopig goed genoeg. Als ik weer geld heb zal ik eens een goede analoge proberen (Maxon AD-999, Carl Martin Delayla (XL) bijv.)
- MXR M-117R Flanger - in bestelling
- Peterson Strobostomp - in bestelling. Jaja, jullie willen niet weten hoeveel invloed het forum op mij heeft gehad!
- The Range - moet binnenkort binnenkomen samen met OC44's
- ENGL Z-5 - gewoon de distortion van de amp dus. Ik snap eigenlijk ook niet waarom iedereen aparte oversturings-pedalen i.c.m. met 3000 euro kostende versterkers gebruikt... Ik vind de ENGL fantastisch klinken. Maargoed, het zal vast zijn redenen hebben...
- Mijn Boss BCB-6 koffer, TU-12 tuner, BF-2 Flanger, en Morley Bad Horsie 2 zal ik weg doen als alle spul gearriveerd is.

Nogmaals, ik heb er absoluut geen ervaringen mee. Het onderstaande lijkt me alle benodigde materiaal die ik Musik Productiv wil bestellen. Ik heb het forum aandachtig gelezen en dit lijkt me het beste voor het pedalboard (als ik alle info goed heb verwerkt):

- Pedalboard: Showmaster 48 (niet origineel nee, maar de maat lijkt mij perfect, en het is goedkoop)
- Voodoolab Pedal Power 2
- Guitar In - Neutrik Chassis
- Guitar Out - Neutrik Chassis
- FX Loop In - Neutrik Chassis
- FX Loop Out - Neutrik Chassis - Als bekabeling heb ik de Planet Waves Pedal Kit besteld, een soort George L's. Dat zou betekenen - als ik het goed heb beprepen - dat ik een patchkabel aan deze Neutrik's zou moeten solderen. Toch?
- Power - Neutrik Powercon blauw - Wederom, als ik het goed heb begrepen: de PP2 gaat in een stekkerdoos, de stekkerdoos (zijn kabel dan;)) schroef ik vast aan deze Powercon
- Spare - Neutrik Powercon wit - Geen idee waar deze voor is... Maar beter teveel dan te weinig dacht ik!
- MIDI - Neutrik MIDI (NC7FD-L-1) - Weet niet of ik ooit MIDI ga gebruiken, maar voor de zekerheid dan maar...

Dus nogmaals: in de "Chassis" soldeer ik een patchkabel, in de Powercon schroef ik een stekkerdoos (nee wacht, andersom natuurlijk:D). Right? En heb ik verder iets vergeten? Ik heb alleen nog een voedingskabel nodig voor de Powercon denk ik. Maar ik heb dus geen rack, de kabel zal rechtstreeks naar het stroomnet moeten gaan neem ik aan. Helaas heb ik nog niet zulke snoeren gezien. Of moet ik de onderstaande plug bij Musik Productiv erbij bestellen en zelf een snoer in elkaar flansen?
http://img243.imageshack.us/img243/8772/neutrikspeakonil8.jpg (http://imageshack.us)

Graag enig hulp... (de post is btw wel heel lang geworden he...:o Sorry...)

rhcp_schipper
18 oktober 2006, 22:41
Ik heb je post niet helemaal gelezen, maar de conector die je op het plaatje gepost hebt, is een speakon, geen powercon.

vinni
18 oktober 2006, 22:56
Zeg euh.....volgens mij had je mij al al die vragen gesteld?


Vinni

up-guitarman
18 oktober 2006, 22:57
Ik heb je post niet helemaal gelezen, maar de conector die je op het plaatje gepost hebt, is een speakon, geen powercon.

wat is het verschik eigenlijk?

artnaz
19 oktober 2006, 10:11
Ja, Vinni je hebt mij goed geholpen. Maar ik wil de bestelling in één keer maken, dus ik wil even zeker zijn dat ik alles heb. Bovendien heb ik nog een aantal vragen voor het later stadium van het pedalboard. Dus...

Deze moet ik dus hebben?
http://img100.imageshack.us/img100/257/neutrikpowerconrv3.jpg (http://imageshack.us)
Waar haal ik het snoer vandaan dan?

Speeddemon
19 oktober 2006, 15:11
- Mijn Boss BCB-6 koffer, TU-12 tuner, BF-2 Flanger, en Morley Bad Horsie 2 zal ik weg doen als alle spul gearriveerd is.
ik hou me aanbevolen voor die BCB-6, 'given the right price'. :satisfie:

boss
19 oktober 2006, 16:37
artnaz, vraagje... heb je geinformeerd bij Musik Productiv of die Showmaster 48 case op voorraad is?
Ik zoek namelijk al een tijdje naar die case, maar steeds hetzelfde verhaal "uitverkocht en geen idee wanneer die weer leverbaar is!".

artnaz
19 oktober 2006, 17:07
@Speeddemon: Het liefst verkoop ik de BCB-6 samen met de TU-12 en BF-2... Maar dat zien we nog wel als ik alles bij elkaar heb.

@boss: Oei, niet eens gezien! Nee, heb er niet naar geïnformeerd. Maar meestal - wat mijn ervaringen betreft - hebben ze het binnen een maand. Maar dat is wel retelang!!! Kan niet wachten om te beginnen met mijn pedalboard.

Heb al veel zitten schetsen over de indeling van de pedalboard. Ga nu maar eens een mooie maken en hier posten...:cooler:

artnaz
21 oktober 2006, 19:06
Ben maar even bij Musik Productiv gereden (ja, dat kan wel als je bij de grens woont:D). Geen Showmasters, wel een gigantische winkel!!! Aparte gitaarafdeling met op de eerste etage 4 lange muren vol gitaren, op de begane vol versterkers en basgitaren, nog een afdeling met accessoires, twee kamers met de duurste gitaren/versterkers (Gibsons van 5000+ euro bijv.), een kamer waar je effecten kunt uitproberen...:rockon: En dat was alleen nog maar de gitaarafdeling:seriousf:!

Ik heb maar besloten om maar zelf een case te bouwen, maak ik meteen een case voor mijn top erbij. De connectoren en spul bestel ik wel bij MP samen met de Pedal Power II. Een "Schukostecker auf PowerCon" is er ook verkrijgbaar.

Verder doe ik toch maar geen MIDI input, de case wordt toch op maat... En waar is die witte Neutrik Powercon connector eigenlijk voor?

Heb btw ook een "Super Death Grip Pedalboard Hook Adhesive" (Velcro dus:D) gekocht van 10 x 50 cm. Als ik het zo zonder pedalen uitprobeer, heeft inderdaad een "Super Death Grip"...

artnaz
23 oktober 2006, 12:08
Heb een schetsje gemaakt. Wordt wel wat krap, maar dus ook kleiner en lichter.

http://img84.imageshack.us/img84/2018/pedalboarddd9.png (http://imageshack.us)

Eind deze week moet alles binnen zijn, dus kunnen we dan beginnen:dance:!