PDA

View Full Version : maten telecaster 72 custom



oaf
18 oktober 2006, 20:48
beste mensen,
er is naar mijn weten nog al veel vraag naar bouwtekening en maten van de bekende gitaren. zo ook ikzelf,.. ik heb al veel gelezen op de forum en op internet. maar ik heb nog steeds niet een fatsoenlijke bouwtekening gezien van en '72 custom telecaster,.. opzich is de body volgens mij gewoon een standaard telecaster, maar waar precies de humbucker zit en de knopen en de switch..
heeft iemand deze of weet iemand iets?? graag hoor ik meer..
ik heb de kriebels gekregen om er ook één te maken (wel over een langer termijn ben ik bang)
als iemand iets weet.......
dank jullie wel!!!
oaf

Dirk W
18 oktober 2006, 21:25
bedoel je deze? http://www.fender.com/support/diagrams/pdfs/72TELE_CUSTOM_RW_MN/

Die link was niet erg lastig te vinden

oaf
18 oktober 2006, 21:28
ja precies, maar veel heb je er niet echt aan.. het is een mooie tekening maar al stonden er nou maten bij...
oaf

piezo
18 oktober 2006, 21:42
Je kunt die tekening inlezen in Autocad o.i.d. Als je weet dat de afstand van topkam tot 12e fret 12,75 inch is, ofwel 32,385 cm, kun je dat gebruiken om de tekening gemaatvoerd te krijgen en kun je alle maten op je scherm aflezen.
Pasgeleden heeft iemand hier zoiets voor een ander forumlid gedaan van foto af.

oaf
18 oktober 2006, 22:08
ik kan helaas niet met autocad werken, kan zoiets ook in photoshop??
ben benieuwd..!!
oaf

piezo
18 oktober 2006, 22:18
Ik kan je niet echt helpen. Dit was het betreffende onderwerp. Misschien kun je de betrokkenen om advies vragen:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80659

oaf
18 oktober 2006, 23:55
wow bedankt!! ik heb gedaan wat 'kiem' zij en heb nu ongeveer de maten-tekening. en ga morgen even langs dirk de witte om even te checken want ik weet dat die em heeft hangen!
thanks!!
oaf

kiem
19 oktober 2006, 03:02
wow bedankt!! ik heb gedaan wat 'kiem' zij en heb nu ongeveer de maten-tekening. en ga morgen even langs dirk de witte om even te checken want ik weet dat die em heeft hangen!
thanks!!
oafMUAHAHAHAHAHAHA sja t werkt wel zolang je de maten niet op de millimeter nouwkeurig wilt :D

dirk de witte?? zit dat in hilversum?? ik weet dat er een ''de witte'' muziekzaak in hiv zit, maar of t dezelfde is??

oaf
19 oktober 2006, 20:26
ja daarom moest ik even langs dirk de witte,
die zit in amsterdam,.. vlakbij 'de munt' http://www.dirkwitte.nl
goeie zaak vind ik redelijk wat linkshandig spul en aardige lui!!
oaf

oaf
23 oktober 2006, 08:35
heb nu de maten,.. en de tekening. volgende week hout halen en een maal maken (NDF?)
ik heb alleen een vraagje, er moet een hoop meer uit gefreest worden. de brug is een is gewoon het zelfde dus (het gat) is daar gewoon het zelfde als bij een standaard tele. maar hij heeft ook een humbucker bij de neck en 4 potmeters en een switch boven de neck pick up... dus mijn vraag is heet iemand een foto, tekening van die uitgefreesde stuken (ik ben even kwijt hoe je dat ok al weer noemt...)
een foto is ook goed want dan leg ik hem er in ACAD over heen...
dank jullie wel!!
als ik iets gedaan heb dan laat ik julie de fotos zien!!
oaf

kiem
24 oktober 2006, 01:00
aan een foto of iets kan ik je niet helpen, maar als je de pickups hebt die je in je gitaar wil doen, kan je de maten daarvan opmeten, of eventueel t element overtrekken (nja de omtrek dan) en dan uit bijv mdf een mal maken om de pickupgaten te vrezen.

maak je zon tele met een slagplaat, en een soort lespaul achtige pu switch??

EDIT: lama ik zie t al aan de tekening :D

oaf
24 oktober 2006, 13:18
ja das waar, dat ga ik doen thanks!!




maak je zon tele met een slagplaat, en een soort lespaul achtige pu switch??

EDIT: lama ik zie t al aan de tekening :D

ik zit te denken om misschien toch een standaard tele te maken en ambra/blank

nou ja
oaf