PDA

View Full Version : Band demo maken met toneport???



Toaster
18 oktober 2006, 19:18
Hoi Ik wil graag met mijn band een demo opnemen.

Ik wil hiervoor een laptop, toneport ux1 (dus zonder fantoomspanning), en een klein pa'tje gebruiken.

Is dit mogelijk???? er zitten namelijk 2 line inputs op het kastje (right/left)

Dus ik wilde afmixen met het mengpaneel, en op één spoor alles opnemen.

Kan dit of zie ik iets over het hoofd???

Groeten Niels

harrie-beton
18 oktober 2006, 23:16
In onze oefenruimte staat een mengtafel en met een paar instrumenten van de band aangesloten maar ik wel eens opnames op 1 spoor.

Het is een kwestie van goed de onderlinge volumes afregelen maar van afmixen is geen sprake. Voor een demo leuk maar tegenwoordig kun je daar niet echt mee aankomen.

Toaster
19 oktober 2006, 00:55
ok niet afmixen maar vooraf mixen ;)

Dat snap ik. Waar neem jij dit mee op??? met een minidisc???

harrie-beton
19 oktober 2006, 08:43
Ik heb een hele oude computer in de oefenruimte staan. Het is een pentium III van 500 mhz maar liefst. Ik heb deze gekregen, ik heb er 12 gekregen en de 7 die het nog goed deden heb ik weggegeven. Deze machine draait windows xp en we gebruiken hem ook om dvd's en cd's af te spelen als we een liedje terug willen horen.

Aansluitingen:
We hebben alle instrumenten aangesloten op de mengtafel omdat onze zanger in-ear zingt. Een aux 1 gaat naar naar de zang zijn in ear en de aux 2 gaat naar de computer. We nemen mono op omdat aux 1 toch mono is en voor ons doel is dat goed genoeg. Wij willen altijd dingen op kunnen nemen omdat je soms een idee hebt en geen zin hebt om het op te schrijven / lang te oefenen.

Ik heb altijd een memory stick bij me en kopieer dan het liedje en zet het op internet. De rest van de band download het dan door de week en dan met de volgende repetitie weet iedereen het nog hopelijk..

Toaster
19 oktober 2006, 15:55
Goed idee!

Wel een luxepositie: een computer in de oefenruimte.

harrie-beton
19 oktober 2006, 19:11
Onze zanger typt er zijn teksten op uit en als we een set oefenen heeft hij zijn teksten in Powerpoint achterelkaar. Dat is pas luxe.