PDA

View Full Version : Blues schredding enzo



Michel89
18 oktober 2006, 16:55
Hier een opname van mij. Het was opgenomen in een keer en t was improvisatie. Het is wat agressief gespeeld voor mijn doen maar tog wel cool denk ikzelf, ik hoop reacties te krijgen.

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=615277&songID=4564882

Als weer niemand reageert zoals bij mijn vorige post ga ik huilen. :soul:

strat 91
18 oktober 2006, 17:22
Opzich doe je het blues stukje best wel leuk.
Alleen ik vindt die shreds er weinig toevoeging aan geven.
Je had beter gewoon lekker door kunnen blueze.

En je moet ook niet shredden om het shredden want dat kan soms een beetje misplaatst lijken.

Maar al met al heb je het goed gebracht.

Mzzls strat 91

Helter Skelter
18 oktober 2006, 19:19
Opzich doe je het blues stukje best wel leuk.
Alleen ik vindt die shreds er weinig toevoeging aan geven.
Je had beter gewoon lekker door kunnen blueze.

En je moet ook niet shredden om het shredden want dat kan soms een beetje misplaatst kijken.

Maar al met al heb je het goed gebracht.


beter had ik het niet kunnen zeggen

ateng
18 oktober 2006, 19:36
Ik ook niet.

Timing is niet echt geweldig en je schredding... tja! Als je dat schredden noemt. Luister eerst maar naar Paul Gilbert (vooral in zijn Racer X periode), Richie Kotzen, Vinnie Moore enz. Dan hoor je wat schredden is.

Probeer eerst wat aan je techniek te werken voordat je uberhaupt wil gaan schredden anders klinkt het heel rommelig en breierig.

Keep on rockin dude!

Michel89
18 oktober 2006, 19:45
:)

thx gasten. Tja ik heb geen techniek ik speel gewoon, zonder les of iets ik doe gewoon altijd maar wat klooien en dat een jaartje ofzo ondertussen. K ga ook geen technische dingen leren, gewoon doorspelen zoveel mogelijk en het word vanzelf op een dag wel vloeiend is me motto. Als ik naar opnamens van een half jaar geleden luister moet ik lachen en over een halfjaar zal dat wel weer zo zijn. Maar ik hou ook nie echt van schred muziek ofzo meer van blues (SRV Buddy Guy Gary Moore Muddy Waters blabla) me bui stond er gewoon naar zoiets te maken.. En ik weet dat het wat rommelig is maarja. Het was wel leuk om te doen lol.

Opzich was ik met de timing in dit ding wel tevreden zelf op een paar kleine stukjes na zoals bij 3:37 maarja goed het was maar een improvisatie.

In ieder geval cool reacties te krijgen en bedankt. :)

Squier4ever
19 oktober 2006, 15:54
ik vind op zich het melodietje leuk, lekker blues, maar je shredding zuigt en je sound IMO ook

iwamoto
19 oktober 2006, 18:02
ik vind hoe S4E het brengt net iets te bot, maar ik vind vooral de hele sound enzo gewoon misplaatst, het klinkt niet echt lekker,vooral bij de intro kreeg ik al gelijk het gevoel dat je geen les hebt enzo, maar hey, gewoon meer oefenen, en denk maar zo, niet te snel gaan voor je gevoel, ik zelf kan bijv. niet super snel aanslaan, ik kan het allemaal wel proberen, maar ik heb liever gewoon dat het met der tijd komt

Squier4ever
20 oktober 2006, 12:29
maar je zegt in principe hetzelfde, hij wou commentaar, dan krijgt ie dat.
sorry als het bot overkomt, is gewoon mijn mening

Kim Wilson
20 oktober 2006, 12:32
maar je zegt in principe hetzelfde, hij wou commentaar, dan krijgt ie dat.
sorry als het bot overkomt, is gewoon mijn mening
Je kunt ook prima een mening geven zonder het af te branden. "Ik vind je shredding niet mooi, en je toon is ook niet lekker" klinkt al heel anders dan wat jij zei. Terwijl we hetzelfde zeggen.

Michel89
20 oktober 2006, 17:10
Ach het is technisch gezien allebei hetzelfde. En Squier4ever heeft geleik ik vroeg om commentaar en dat krijg ik dan. Dat laatste is wel iets prettiger lezen maar liever harde kritiek dan dat iedereen zegt dat het geweldig is terwijl het tegen valt. :)

Mijn schredding is ook niet geweldig maar hey ik speel een jaar, Paul Gilbert bijv. (Om te reageren op Ateng.) speelde jaren voordat hij bekend werd waarscheinlijk (ik hou absoluut niet van ze muziek trouwens), en ik denk dat dat met veel gitaristen zo is toch? En dat de toon niet echt mooi is komt omdat ik het ding heb opgenomen door een redelijk waardeloze versterker, een 100 euro kostende gitaar en een 20 euro microfoon, mischien moet ik een Line6 dinges kopen of wat dan ook, maar daar steek ik liever niet te veel geld in want als ik voor mensen speel is dat altijd ergens waar wel goede versterkers aanwezig zijn waar mijn gitaar toch wel een supervet geluid heeft. Ik zal daar alleen het schredden wat gaan minderen maar ik speel tog over het algemeeen blues enzo dus dat kan ook wel. :mad:

Over een tijdje zal ik nog wel iets posten en ondertussen lekker veel oefenen. :satisfie:

Solidkick
20 oktober 2006, 18:06
ondertussen lekker veel oefenen. :satisfie:

Goed plan!

Toch zou ik ook in overweging nemen om ook eens wat lesjes te nemen.
Ga je met sprongen ipv stapjes.

ateng
21 oktober 2006, 14:28
Ach het is technisch gezien allebei hetzelfde. En Squier4ever heeft geleik ik vroeg om commentaar en dat krijg ik dan. Dat laatste is wel iets prettiger lezen maar liever harde kritiek dan dat iedereen zegt dat het geweldig is terwijl het tegen valt. :)

Mijn schredding is ook niet geweldig maar hey ik speel een jaar, Paul Gilbert bijv. (Om te reageren op Ateng.) speelde jaren voordat hij bekend werd waarscheinlijk (ik hou absoluut niet van ze muziek trouwens), en ik denk dat dat met veel gitaristen zo is toch? En dat de toon niet echt mooi is komt omdat ik het ding heb opgenomen door een redelijk waardeloze versterker, een 100 euro kostende gitaar en een 20 euro microfoon, mischien moet ik een Line6 dinges kopen of wat dan ook, maar daar steek ik liever niet te veel geld in want als ik voor mensen speel is dat altijd ergens waar wel goede versterkers aanwezig zijn waar mijn gitaar toch wel een supervet geluid heeft. Ik zal daar alleen het schredden wat gaan minderen maar ik speel tog over het algemeeen blues enzo dus dat kan ook wel. :mad:

Over een tijdje zal ik nog wel iets posten en ondertussen lekker veel oefenen. :satisfie:
Het is niet dat ik je meet met Paul Gilbert maar om je een idee te geven wat schredden is.

En dat schredden moet je niet minderen maar helemaal niet doen totdat je het beheerst. Klinkt heel lullig maar nooit iets doen wat je niet kan om alleen maar indruk te maken.

Ik dacht in het begin ook zo van hoe sneller hoe beter dus heel veel tappen en arpeggio's (schrijf ik het goed???!) oefenen.
Maar uit eindelijk gaat het om gevoel en tone, vooral bij blues.
Je kan het wel toepassen al die snelle licks en zo maar wel gedoseerd en het moet ook wel passen in een song.

Dus veel oefen en je techniek beheersen en dan komt het wel goed.

Michel89
21 oktober 2006, 16:59
Ik dacht in het begin ook zo van hoe sneller hoe beter dus heel veel tappen en arpeggio's (schrijf ik het goed???!) oefenen.

Ik doe helemaal niet aan tappen. :) Elke noot in dit ding was aangeslagen. Tappen doe ik alleen bijv als ik aan me toon/volume knoppen wil zitten ofzo. Als je die echte schredders ziet die tappen idd constant. Ik apregio ook niet echt eigenlijk vrijwel alles is gespeelt in de blues scale.

Maar ja ik ben het wel met je eens dat muziek om gevoel gaat meer dan om snelheid hoewel af en toe snel tempo in gitaarspel wel het gevoel kan beinvloeden op een positieve manier... Daarom oefen ik het wel. :soul:

ateng
21 oktober 2006, 21:50
Ik doe helemaal niet aan tappen. :) Elke noot in dit ding was aangeslagen. Tappen doe ik alleen bijv als ik aan me toon/volume knoppen wil zitten ofzo. Als je die echte schredders ziet die tappen idd constant. Ik apregio ook niet echt eigenlijk vrijwel alles is gespeelt in de blues scale.

Maar ja ik ben het wel met je eens dat muziek om gevoel gaat meer dan om snelheid hoewel af en toe snel tempo in gitaarspel wel het gevoel kan beinvloeden op een positieve manier... Daarom oefen ik het wel. :soul:
Ik heb het ook niet over jou met dat tappen en apregio want dat hoor ik ook wel dat je dat niet doet in je bluesstukje.

Elke noot en gemiste noot was inderdaad aangeslagen maar zelf dat moet je blijven oefenen want het is meer raggen wat je doet en daarom is het slordig.

Ik probeer je alleen maar te helpen dus ik hoop dat je het als een opbouwende kritiek ziet.

Pentatonic
21 oktober 2006, 22:36
ik vind dat je het teveel probeert op te vullen, meer ruimte zou beter zijn. en de toon vind ik ook niet alles, maar dat heb je al uitgelegd :)

blijven oefenen in ieder geval :hippie:

The Mess
21 oktober 2006, 22:44
Het gevoel zit er iig in :)
Maar shredden bij een blues?
Ik denk bij shred eerder aan dikke metalsolo's, maar ik ben ook niet zo blues-georiënteerd...

Michel89
22 oktober 2006, 14:15
Ik probeer je alleen maar te helpen dus ik hoop dat je het als een opbouwende kritiek ziet.
Dat weet ik hoor, zo zie ik het. En ik ben er ook blij om. Ik poste om kritiek te krijgen en zo leer je ook waar je aan moet werken. Mischien is het breierige trouwens ook niet door mijn snelheid in aanslaan ofzo maar de licks die ik gebruik, hoewel ik dat niet zeker weet maarja. Het zijn blueslicks die maybe niet geschikt zijn om op dit tempo achter elkaar gespeeld te worden en tja ik ragde idd nogal teveel ermee. :cooler:


ik vind dat je het teveel probeert op te vullen,
Je heb gelijk denk ik, zal is wat meer exprerimenteren met veel ruimte tussen wat ik speel.. :D


Het gevoel zit er iig in :)
Dank je. :)

Neals
23 oktober 2006, 14:58
Sound: Het is een matige amp, maar je zou best kunnen experimenteren met de equalizer om het onderste uit de kan te halen. Betere amp klinkt beter, dus hier ben ik mild in.

Timing: Niet lekker, vooral bij de snellere stukken raak je helemaal van streek.

Compositie: Standaard, maar verder wel ok, shredstukjes klinken niet helemaal lekker en zijn ook zeker niet op hun plaats.

Eindoordeel: het geheel heeft schoonheidsfoutjes, maar de feeling is er, en over het algemeen is dat iets wat de onderscheid maakt tussen mietjes en mannen! De blues kom je mee weg, de shred niet.