PDA

View Full Version : Advies: Koptelefoon voor op de Amp



Nohead
18 oktober 2006, 16:46
Ik ben van plan om ook in de late uurtjes te oefenen en het liefst dan met een goede koptelefoon. Welke modellen zijn erg geschikt hiervoor?
Dan heb ik het niet alleen over de draagcomfort maar ook over de geluidskwaliteit. Het moet wel een beetje leuk blijven dus koptelefonen van +100 euro vallen niet binnen mijn budget :P

Ik zat zelf te denken aan een simpele sennheiser van paar tientjes.
Verder zag ik deze staan op http://www.feedback.nl/?id=55&b=HPM1000
is dit wat?

The Underdog
18 oktober 2006, 16:47
Eerlijk gezegd denk ik dat dit een zeer goede koptelefoon is! :rockon: Sennheiser staat voor topkwaliteit.

vester86
18 oktober 2006, 16:50
ja,jammer alleen dat die 14 euro is, dan is het eerste wat in MIJ opkomt: kan inet veel soeps zijn.

heb zelf erg goeie ervaringen met een Sennheiser HD477, en al helemaal met een AKG K240 studio, maar dan heb je het wel over een bedrag wat 10x zo hoog is als de afgebeelde sennheiser

Nohead
18 oktober 2006, 16:57
Huh op de link staat geen Senheiser he ;) behringer ofzo :P
Heb zo me vraagtekens wat betreft de kwaliteit

MarkS
18 oktober 2006, 16:58
+1. Ik heb inmiddels 15 jaar een AKG K240. Je kunt hem uren achtereen gebruiken zonder enige luister- of draagmoeheid. Het leer van de oorkussens is langzamerhand wel ernstig uitgedroogd. Maar zoals al eerder gezegd: beyond budget.

Azaruc
18 oktober 2006, 17:05
ik heb vorig jaar zo'n simpele koptelefoon bij de aldi gekocht (Sennheiser)
was ook vrij goedkoop, maar beviel wel goed..
gebruik hem nu alleen niet meer omdat op m'n nieuwe versterker geen koptelefoon output zit..

gitarist17
18 oktober 2006, 18:07
sennheiser HD202.. Ideaal voor alles en niet te duur (rond de 20 euro)

erik

bram123
18 oktober 2006, 18:42
zowieso de moeite waard om te checken hoe het geluid van je headphone output is. dat hoeft namelijk helemaal niet even mooi te zijn als via de speaker klinkt. kan je nog zo'n mooie heaphone hebben als je output naar klinkt dan zit je je nog te ergeren. sommige headphones zijn DJ georienteerd, die zou ik proberen te vermijden. en het moet lekker zitten, check dat.

sugarfish
18 oktober 2006, 18:44
ja,jammer alleen dat die 14 euro is, dan is het eerste wat in MIJ opkomt: kan inet veel soeps zijn.

heb zelf erg goeie ervaringen met een Sennheiser HD477, en al helemaal met een AKG K240 studio, maar dan heb je het wel over een bedrag wat 10x zo hoog is als de afgebeelde sennheiser

14 euro zegt weinig voor gitaargeluid.
Ik heb zelf de AKG K240 Studio, deze zijn goed geschikt voor opnames te luisteren en voor zang, maar voor te oefenen met gitaar vind ik deze minder geschikt. Het geluid is dan weer iets te helder, de overdrive/distortion-geluiden zijn dan minder mooi. Het gitaargeluid wordt dan iets te scherp weergegeven, de distortion wordt dan iets te "korrelig" .
Ik heb ook een gewone hifi-koptelefoon (20 euro) en voor gitaargeluid klinkt die toch mooier.
Dus 14 euro kan goed zijn hoor.

Hector_Tsolodimos
18 oktober 2006, 18:48
ik heb zelf een oude, simpele Sennheiser, is leuk, maar ik wed dat die Behringer net zo leuk is, ook al heb ik het niet zo met dat merk..
tis maar net wat je er voor over hebt hé.. veel kan het niet schelen, ga daar maar van uit.

no 1 hops
18 oktober 2006, 19:01
zou iedergeval voor een open type gaan en niet een gesloten.
(er zijn al teveel bijna dove bekende gitaristen of zij die last hebben van oorzuisen zoals townsend, beck en e vH)
de senheiser 202 is echt niet geweldig, heb hem zelf geprobeert en was echt te bassig en het hoog te raffelig.
gebruik zelf zoeen als deze
http://www.miketimmer.nl/radiopiraten/Sennheiser%20435%20Vegas.jpg

moet voor rond de 50 E wel te koop zijn

oeps foto is wel wat groot

bert k
18 oktober 2006, 20:17
Gaat naar Recording...

Han S
18 oktober 2006, 21:33
Ik zit toevallig net een draadje te lezen over het feit dat Roland Behringer voor het gerecht sleept en kom dit tegen:

Quote:
Originally Posted by Rambler http://www.gearslutz.com/board/images/buttons/viewpost.gif (http://www.gearslutz.com/board/showthread.php?p=281923#post281923)
Behringer make some excellent gear.
The Chinese make some great condenser mics
Affordable equipment gives us all a chance to make music.

Wow...

my reponse is to send me some of that "overpriced boutique gear" you're talking about my way. I won't mind one bit taking that off your hands.

Even on amateur sites, where $99 mixers are the norm, Behringer has a bad rep. Know why? Because they make bad gear. Not cheaper clones, but badly made cheap clones.

Most copied stuff out of China is pretty much garbage, doesn't matter if it's audio equipment, TVs, or T-shirts. A Sony factory in China will make a half-decent (or better) TV. The no-name factory in China copying said design will get it cheaper, but the end product usually is crap compared to the original.

If your music is inferior to you, then by all means, use inferior gear. I personally have a problem with people who violate IP law willfully and then flaunt it. I have a problem with people who are willing to make crap because they feel that people are dumb enough to buy it. They don't want a better product on the market for competition, they just want to make as many cheap copies as possible. This isn't the same as when the industrial revolution introduced the assembly line. This is cheap and inferior goods trying to take hold in the market.

Meh, I'm calling troll on this comment.
http://www.gearslutz.com/board/showthread.php?t=28809&page=3

Maar on topic: Sennheiser maakt zeer goede koptelefoons, zelfs de goedkope klinken goed, maar ze zijn niet bepaald foolproof, dus je moet er voorzichtig mee zijn. Hun open koptelefoons zijn onovertroffen.

Voor gesloten koptelefoons zou ik kiezen voor de Beyer DT series, de 770 kost iets van 149 euro, dat is wel iets meer maar die klinkt echt waanzinnig en zit hardstikke lekker. Het is bovendien de best isolerende koptelefoon die ik heb gehoord.

Nohead
19 oktober 2006, 08:48
149 euro is wel een beetje veel, maar ik zal eens naar de Sennheisers kijken.

Nohead
19 oktober 2006, 14:39
Heb net de Senheiser HD201 besteld voor 15eurie bij de wehkamp.
Komt zeer goed uit de test, en is een van de betere in zijn prijs klasse.