PDA

View Full Version : Red House intro Jimi Hendrix cover



rickert
18 oktober 2006, 15:20
Hallo mensen,

Hier mijn versie van de intro van Red House. Brand maar los :hippie: .

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=red_house_intro.mp3

Ik speel op:
Ibanez PF200 uit 1977
Line 6 Toneport ux2
mijner laptopje

wees gegroet,

Rick

Helter Skelter
18 oktober 2006, 16:14
Hallo mensen,

Hier mijn versie van de intro van Red House. Brand maar los :hippie: .

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=red_house_intro.mp3

Ik speel op:
Ibanez PF200 uit 1977
Line 6 Toneport ux2
mijner laptopje

wees gegroet,

Rick

Heb je geoefend Rick? :soul:

het is hier en daar nog wel wat van de 'valsige', moet je nog even aan werken

verder: keep up the good work! :cooler:

rickert
18 oktober 2006, 16:16
haha thanks man :hippie: ja ik zit heel veel te spelen 8-) mja komt ook omdat ik niet alle noten goed hoor bij jimi, maar komt toch aardig in de buurt dacht ik zo?

ateng
18 oktober 2006, 16:23
Hoor je dan zelf niet dat je in de verkeerde akkoord zit te soleren?!
Het klinkt echt vals.
Je soleert in Bes - Es - F maar de begeleiding wordt gespeeld in A - D - E.
Dus een vakje terug en ga dan weer opnemen en dan zal je horen dat het beter klinkt.

Luister eerst naar je opname voordat je m hier post.

rickert
18 oktober 2006, 16:33
doe eens lief joh

ateng
18 oktober 2006, 16:42
doe eens lief joh
Het is helemaal niet lullig bedoeld ofzo hoor. Ik probeer je alleen maar te corrigeren want je speelt echt in de verkeerde akkoord.

Als ik echt lullig wil doen had ik je allang afgekraakt of met wat stoms gereageerd.

Ik ga ervan uit dat anderen dat ook hoort dat je in de verkeerde akkoord speelt.

No hard feelings my friend

Michel89
18 oktober 2006, 16:45
Hij heeft wel gelijk. Verder goed gespeeld uiteraard alleen ik denk ook dat je niet helemaal in de goede key zat. Maar blijven spelen het was niet slecht ofzo.. Je toon klinkt trouwens ook wel erg vet. Wat wel jammer is is het was wel erg kort je kan de volgende keer wel wat meer opnemen. :)

rickert
18 oktober 2006, 16:50
ik maak maar een grapje ateng, het kwam een beetje bot over. ik heb gwoon de jimi versie uitgezocht, een backing gedownload en gespeeld. Volgende keer eerst even de begeleiding meespelen dus om te horen welke key. En michel: Bedankt! Zal volgende keer langer iets opnemen. Wind Cries Mary ofzo. En de tone is lang zoeken met de Toneport. Ik probeer vooral niet te veel effecten te doen, gewoon een amp kiezen, en desnoods een cab erbij, verder zo min mogelijk.

Toaster
18 oktober 2006, 16:50
Rick hoe heb je die backing track erbij gekregen op je line 6 toneport...?

Ik krijg dat niet voor elkaar.

Groeten Niels

rickert
18 oktober 2006, 16:53
Dit is gewoon in dat ableton Live ofzo gedaan. De backingtrack eerst met Audacity omzetten naar .wav'je, dan kan je 'm zo naar ableton slepen.

Toaster
18 oktober 2006, 17:07
wat is audicity en heb jij de standaard versie van abletone (dus geen upgrade gekocht???).

En waar sleep je het dan naar toe??
Ik krijg het namelijk echt niet voor elkaar.

rickert
18 oktober 2006, 17:10
audicity is een freeware die je gewoon kan downloaden(meestal met freeware) en ik heb gewoon die versie van ableton die je erbij krijgt, dus maar 4 sporen. aan de linkerkant moet je dan even het .wav bestandje opzoeken en naar een spoor slepen.

Toaster
18 oktober 2006, 17:29
nee ik krijg het niet voor elkaar.

Een nummer omzetten naar wav. wel maar abletone wil dat ding gewoonweg niet hebben.....

rickert
18 oktober 2006, 17:32
Heel vreemd. Ook niet als je hem in de Arrangement View Selector zet? dat kan met die streepknoppen rechtsbovenin.

LuukieRayVaughan
18 oktober 2006, 17:33
Jammer dat je niet doorhebt dat je in de verkeerde toonsoort loopt te spelen.
Ik wil je dromen niet kapot maken maar als je zo kan spelen moet je toch wel horen dat het niet samen gaat met de bas ?? Anders is er echt iets mis met je gehoor. Ik zou er iig mee gaan oefenen en bijv. dingen naspelen die je hoort en de goeie tonen erbij gaan zoeken.

Toaster
18 oktober 2006, 17:34
Ik krijg het nu wel voor elkaar als ik de "verkenner"van Ableton gebruik...

Toaster
18 oktober 2006, 17:36
dat doe ik dan inderdaad in de arrangement view, links staan dan al mijn hardeschijflocaties weergegeven.


Nou lukt het dus wel!!!!! bedankt!!!!!!

rickert
18 oktober 2006, 17:36
Waarom zou je m'n droom kapotmaken? en van wie moet ik wat horen? Er is niets mis met mijn gehoor, ik ben gewoon niet zo goed in toonsoorten. dat ben ik nooit geweest, alleen het is wel beter geworden sinds ik gitaarspeel. En ik oefen er al mee :hippie:

rickert
18 oktober 2006, 17:37
dat doe ik dan inderdaad in de arrangement view, links staan dan al mijn hardeschijflocaties weergegeven.


Nou lukt het dus wel!!!!! bedankt!!!!!!

Graag gedaan

ateng
18 oktober 2006, 19:24
Waarom zou je m'n droom kapotmaken? en van wie moet ik wat horen? Er is niets mis met mijn gehoor, ik ben gewoon niet zo goed in toonsoorten. dat ben ik nooit geweest, alleen het is wel beter geworden sinds ik gitaarspeel. En ik oefen er al mee :hippie:
Ik ben ook geen kei in toonsoorten hoor maar je gehoor (en gevoel) is toch het aller belangrijkste in de muziek. En als je zegt dat er niets met je gehoor is dan heb ik daar mijn vraagtekens over. Het heeft wat dit betreft niet zo met "niet zo goed in toonsoorten zijn" te maken maar met luisteren in welke akkoorden er wordt gespeelt. Als je van te voren weet in welke key er wordt gespeelt wordt het wat makkelijker maar als je een keer gaat jammen ofzo dan is je gehoor het belangerijkst snap je. En als er niets met je gehoor is dan hoor je toch bij je eerste aanslag dat het niet klopt... toch?!

Maar je sound is inderdaad lekker en je spel niet slecht maar let meer op je timing als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor de rest is het oke.

Martin

rickert
19 oktober 2006, 23:14
IK ben ook maar een mens... en de sound ben ik ook tevreden over :hippie: PEACE broeder.

heavy-metal-thunder
21 oktober 2006, 16:28
Hoor je dan zelf niet dat je in de verkeerde akkoord zit te soleren?!
Het klinkt echt vals.
Je soleert in Bes - Es - F maar de begeleiding wordt gespeeld in A - D - E.
Dus een vakje terug en ga dan weer opnemen en dan zal je horen dat het beter klinkt.

Luister eerst naar je opname voordat je m hier post.

Ateng, je hebt gelijk dat hij halve toon naast zit. Ik vermoed dat het komt omdat Jimi zijn gitaar halve toon lager stond gestemd en Rick gewoon de tabs heeft ingespeeld.

Ik vind het niet echt gepast dat je schrijft: "luister eerste naar je opname voordat je hem hier post. Rick heeft wel gehoord dat het precies wat valsig klinkt, maar hij kende de reden niet. Als hij nu in de juiste toon gaat spelen, gaat hij denken "hé, klinkt toch een stuk lekkerder". Hierdoor heeft hij weer wat bijgeleerd. Deze plaats is toch niet enkel om superperfecte zaken te posten?? Of vergis ik me.

koella
22 oktober 2006, 21:01
Het is vreemd dat iemand met een stalen gezicht in de verkeerde toonsoort speelt. Daar vervolgens op geattendeerd wordt. En dat dat een beetje nonchalant wegwuift.


Ik zou me doodschamen.

ateng
22 oktober 2006, 23:55
Ateng, je hebt gelijk dat hij halve toon naast zit. Ik vermoed dat het komt omdat Jimi zijn gitaar halve toon lager stond gestemd en Rick gewoon de tabs heeft ingespeeld.

Ik vind het niet echt gepast dat je schrijft: "luister eerste naar je opname voordat je hem hier post. Rick heeft wel gehoord dat het precies wat valsig klinkt, maar hij kende de reden niet. Als hij nu in de juiste toon gaat spelen, gaat hij denken "hé, klinkt toch een stuk lekkerder". Hierdoor heeft hij weer wat bijgeleerd. Deze plaats is toch niet enkel om superperfecte zaken te posten?? Of vergis ik me.

Super perfect hoeft het ook niet te zijn maar een stuk in de verkeerde akkoord spelen... kom op zeg!

Door te zeggen dat hij eerst naar zijn opname moet gaan luisteren voordat je hem post maakt m alleen maar meer attent.

rickert
23 oktober 2006, 03:10
Het is vreemd dat iemand met een stalen gezicht in de verkeerde toonsoort speelt. Daar vervolgens op geattendeerd wordt. En dat dat een beetje nonchalant wegwuift.


Ik zou me doodschamen.

Zou je ook lekker moeten doen.

Luke-wannabe
23 oktober 2006, 07:12
Gast maak er niet zo'n big deal van.. Hoe lang ben je bezig?

rickert
23 oktober 2006, 12:52
Gast maak er niet zo'n big deal van.. Hoe lang ben je bezig?

ik maak geen big deal, ik zit te lachen. dat mensen zich zo druk maken om mijn fouten vind ik erg grappig. en bezig in hoelang ik gitaarspeel? 2,5 jaar.

Hempo
25 oktober 2006, 20:38
Ik denk dat het gewoon goed bedoelde opmerkingen zijn.

Je zit een halve toon ernaast, da's alles. Probeer 'm ff opnieuw dan.

koella
25 oktober 2006, 23:18
Goh Ricktent, speel jij AL TWEE EN EEN HALF JAAR gitaar?

Dah zou je nou ech nie zegge...

Hempo
25 oktober 2006, 23:46
Opbouwende kritiek zeg, wat heeft die gast daar nou aan?

Post jouw werk ook even anders :)

koella
25 oktober 2006, 23:52
What you give is what you get ( zie post #25 )

En er staan trouwens verschillende posts van mij hier op gitaarnet.:)

Michel89
27 oktober 2006, 00:49
Nou kwil niet veel zeggen maar die post waarin je zei dat hij zich moet doodschamen was ook niet al te vriendelijk, of opbouwend, of op enige manier zinnig. En het was al gezegt dat hij in een verkeerde key speelt dus het was ook nog herhalend. Maargoed laten we allemaal even lekker ophouden deze site is niet gemaakt om elkaar af te zeiken. :)

Over jou werk valt trouwens niets te klagen hoor Koela ik had het net geluisterd je speelt flamenco enzo wel erg strak. Maarja jij hebt ongetwijfelt al lang geoefend en het gaat er ook niet om hoeveel jaar iemand speelt, denk zelf meer hoeveel uren iemand speelt en wat hij in die tijd oefent.

rickert
27 oktober 2006, 02:54
wat een geweldig forum is het toch he...

Michel89
27 oktober 2006, 20:34
Mwa opzich wel alleen sommige mensen zijn wat lomp af en toe. Met het laatste in me vorige post bedoelde ik trouwens niets over jou, ik wou hem alleen vertellen dat het aantal jaren dat iemand speelt niet veel zegt.

koella
27 oktober 2006, 21:48
ik maak geen big deal, ik zit te lachen. dat mensen zich zo druk maken om mijn fouten vind ik erg grappig.

Kijk, hier reageerde ik op.
Wat valt er te lachen als andere mensen je op fouten wijzen.

Ik bedoel het serieus. Ik zou me echt doodschamen.
In ieder geval zou ik mijn post verwijderen en hem opnieuw inspelen in de goede toonsoort.

Maja, je kunt ook gewoon lachen en verder niks doen.:satisfie:
Ieder zijn feestje.

rickert
29 oktober 2006, 23:16
Ik lach niet omdat mensen me op me fouten wijzen, mag best. Maar dat ze zich er serieus druk om maken vind ik vrij lachwekkend. En ik heb het ondertussen wel door dat je je dood zou schamen. Maarja, jij bent mij niet!