PDA

View Full Version : Fuzzzzzzz



Jay75
18 oktober 2006, 14:22
Sixties fuzz, laat ze maar voorbij komen, ik zoek er een, makkelijk te krijgen dus niet te obscuur. Liefst ook niet te duur.

Voor een sixties garage bandje voor door mijn Jazzmaster/Gretsch

Fuzz face kopen??

DREAMMACHINE
18 oktober 2006, 14:35
....check m'n sig.....

Jay75
18 oktober 2006, 15:33
Hehe, das niet erg onafhankelijk advies he!

DaveItUp
18 oktober 2006, 16:01
spam: Ik heb nog een fuzzface achtige met een aparte octave up footswitch Homebrew UFO. :P

zoon van Piet
18 oktober 2006, 16:04
je zoekt een 60's fuzz, maar hebt een fuzzface te koop?

of is het een dunflop RI, soms?

Jay75
18 oktober 2006, 16:30
Neej, ik dacht dat een fuzzface wel een 60s fuzz geluid gaf...

Dirk_Hendrik
18 oktober 2006, 16:32
Als je per se een 60's fuzz wilt is er maar één echte optie:
http://www.dirk-hendrik.com/images/sf5.jpg

En schuif dit nou niet meteen aan de kant. Voor z'n grote broers, de OD-9 en de OD850 betaalt men een schurftvermogen. Ook het argument van plastic behuizing gaat niet op. Het hierbovengetoonde exemplaar is van metaal. ;)

DiscoFreq
18 oktober 2006, 16:50
Of de Danelectro French Toast (= copie van de Foxx Tonemachine), maar dat is dan natuurlijk wél plastic :)

zoon van Piet
18 oktober 2006, 16:52
Neej, ik dacht dat een fuzzface wel een 60s fuzz geluid gaf...

Ja, precies. Maar wat mist de FF dan?

En D_H heeft gelijk, veel fuzz voor weinig geld - als je er een vinden kunt. maar het ding is toch -net als OD9 en 850- een kloon van de Big Muff en daarmee eigenlijk een seventies-fuzz...?

Jay75
18 oktober 2006, 17:05
Pietje,

Ik heb geen fuzzface haha, (ik mis dus niks aan de sound ervan;))
Dat is eigenlijk de enige fuzz uit de 60's die ik kende,

ik heb zelf een danelectro Tremelo pedaal erg cheap, 35 euro en die klinkt te gek. Plastic en klein, maar prima voor onstage, dus als die French toast van danelectro een goede optie is?

Was niet van plan om meer dan 50 euro uit te geven eigenlijk...

Joey Handsome
18 oktober 2006, 17:16
EHX Double Muff is wel echt een 60's fuzz. Duidelijk voor de liefhebber, maar wel echt een 60's sound. Kost ook geen drol en je kan er andere pedalen lekker mee op hun donder geven.

Jay75
18 oktober 2006, 17:21
Ik lees ook allemaal dat er op sommige pedalen een zgn octaver op zit, maar in my mind is dat een rare combi?
Octaver is toch dat je 2 tonen tegelijk hoort (octaafje) als je er 1tje aanslaat

Waarom in combi met de Fuzz?

DaveItUp
18 oktober 2006, 17:24
Jimi Hendrix? ;)

Mitch
18 oktober 2006, 17:25
Moet je anders zien: in tegenstelling tot een echte octaver, die keurig het signaal 'dubbelt' is het octave oeffect bij fuzzes meer een gevolg van de vervorming. Door extra harmonischen en nog een lang natuurkundig verhaal waar ik niet genoeg voor ben opgeleid krijg je op bepaalde dele van de toets en een beetje afhankelijk van je settings (hals element, toonpot beetje dicht etc.) een octave up effect. Ten misnte, da's 't meest voorkomende bij fuzzes.
Beetje de late Jimi zal ik maar zeggen.

Jay75
18 oktober 2006, 17:31
Redelijk duidelijk...

maar voor een paar 10tjes zit ik misschien redelijk goed met die Danelectro?

ben ook wel fan van het ontwerp:)

Joey Handsome
18 oktober 2006, 17:33
Neem dan die Double Muff, ook een paar tientjes en die Danelectro's zijn echt van brakke kwaliteit. Neem dat nou maar van mij aan. Kan je ook als 60's overdrive gebruiken met de ene Muff, doe je de tweede erbij krijg je fuzz totaan fuzzzzzzzzzzzzzz.

Mitch
18 oktober 2006, 17:44
De French Toast heb ik toevallig wel eens gebruikt en 't is absoluut een van de grappigere pedalen in die lijn. De trmoo is inderdaad ook niet onaardig.
De octave ui klinkt niet echt bijzonder, met octave aan is -ie cool, maar dan eigenlijk alleen voor een freaky solo.
Tot zover mijn ervaringen, waar geen rechten aan ontleend kunnen worden en waarvoor ik geen aansprakelijkheid geef voor eventuele gekwetste gevoelens van French Toast eigenaren die er heerlijk rhythm guitar mee spelen :sssh:

fullorder
18 oktober 2006, 18:13
Hehe, das niet erg onafhankelijk advies he!

Ik zou die London Fuzz toch zeker overwegen. Ik heb 'm onlangs in aktie gehoord en hij klonk echt heel erg lekker. Vorig jaar pedalendag kwam ie ook als een van de best uit. Overigens heb ik 'm wel met een tele met SC's in aktie gehoord en niet met een Gretsch. De meeste fuzzes werken niet lekker op elk soort gitaar/pickup/amp, dus dat is wel iets om in de gaten te houden.

brunodb
18 oktober 2006, 18:52
een fulltone 69. zalige fuzz.

ben er heel tevreden mee.

klinkt super met single coil gitaren

zoon van Piet
18 oktober 2006, 19:01
de danelectro is idd ene lekkere, gruizige fuzz. afgaande op de originele Foxx, waarvan het een kloon is, is het ding heel wat rasperiger dan een Big Muff ( weer origineel, die dubbele muff ken ik niet) meer garagesound, maar wel heel dik en smerig.
het octavestandje is supercool, zeker als je een heel schone precieze techniek hebt - anders wordt het een oncontroleerbare geluidsbrij, wat natuurlijk ook een hoge coolfactor kan hebben...

verder wil ik liever geen boss aanraden -uncool alert!- maar ze hebben een fuzz in het programma, en die schijnt dan weer een rechtstreekse kopie te zijn van de Superfuzz - favoriet in het garagerockgenre en met een (ietsje minder dan dano) octaafstandje...

Jay75
18 oktober 2006, 23:05
Thanks!

Ik heb die tremelo dus, lekker stevig plastic en gig ik mee en al, niks mis mee.
Dus ik ga die French toast gewoon proberen, tis meer voor de single tone riffjes te spelen en niet volle akkoorden, en voor die 40 euro is het wel een leuke gadget denk ik!

Krijgt ook redelijke reviews op harmony,

Ik had ooit een Big MUff, maar dat vond ik meer een distortion dan een Fuzz pedaal, en al mn laag was weg...dus die ging eruit, was wel met een andere gitaar en andere amp, ver verleden ;)

Ik post wel een reviewtje als ik m binnen heb!

Joey Handsome
18 oktober 2006, 23:07
Als al je laag weg is met een Big Muff, dan heb je denk ik iets niet helemaal goed ingesteld.

Speeddemon
18 oktober 2006, 23:12
Als al je laag weg is met een Big Muff, dan heb je denk ik iets niet helemaal goed ingesteld.
+1!

Heb m'n Little Big Muff aan Mitch verkocht, 1x getest en dat was me zo'n bonk laag, dat daarna alles ZONDER de LBM dun klonk. En ik speel op 2 Burny Les Pauls, waarvan 1 in Eb met 0.11-0.48.

Overigens, Boss OC-2--->LBM--->delay = VET!

up-guitarman
18 oktober 2006, 23:51
+1!

Heb m'n Little Big Muff aan Mitch verkocht, 1x getest en dat was me zo'n bonk laag, dat daarna alles ZONDER de LBM dun klonk. En ik speel op 2 Burny Les Pauls, waarvan 1 in Eb met 0.11-0.48.

Overigens, Boss OC-2--->LBM--->delay = VET!

Jup, zeker en vast !!! Een big muff is ubervet (en verlies aan laag vind ik ook maar vreemd hoor ...)

Ik heb hier momenteel 2 rusjes staan. De nieuwe zwarte en de groene (1ste versie) !!! Vrijdag test ik ze naast mekaar (mijn amp staat in de repetitieruimte)

Ik gebruik mijn Big muff ook met een OC-2, maar dan:
Dyna Comp => OC-2 => SD-1 => Big Muff
In 1 woord Heerlijk !!!

Jay75
19 oktober 2006, 09:20
Ja, is allang verleden tijd die MUFF

Was tijd voor wat anders, maar ik was in de war met mn Proco Ratt trouwens..:S

Nu heb ik al een dikke overdrive distortion in mn amp zitten.

fullorder
19 oktober 2006, 11:45
Overigens, Boss OC-2--->LBM--->delay = VET!

Holy f*ck dat is een hoop laaaaaaag. Dan nog eens een delay en je hebt jezelf een verkwikkend modderbad klaargemaakt. :D

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 13:21
Ik lees ook allemaal dat er op sommige pedalen een zgn octaver op zit, maar in my mind is dat een rare combi?
Octaver is toch dat je 2 tonen tegelijk hoort (octaafje) als je er 1tje aanslaat

Waarom in combi met de Fuzz?
Het geeft echt een super tof gluid! Download is Who Kows van The Band Of Gypsys. Daar gebruikt ie het ook in. En daar kan je echt vette psychadelic sounds mee maken!
Supertof!

MaxR
19 oktober 2006, 15:43
heeft het veel zin om een Muff EN een toast te kopen?

verschillen ze genoeg qua geluid enzo?

Little Big Muff blind kopen ipv een USA?

was gister namelijk bij music-store in keulen, ja leukleukleuk allemaal maar ik wou dus gewoon de usa muff en de kleine naastelkaar testen, en op de site stond dat ze de LBM voor 55 euro hadden, op voorraad, dus ik denk mooi. konden ze m niet vinden :/

met de grote gespeeld, klonk wel vet opzich, maar speelde over zo'n grote buizenbak en dat overstemde de muff zelf oid, volges mij klinkt ie over mijn vox ad 30 beter (paradoxaal, I know!)

maargoed hijs ook online te bestellen bij thomann ofzo, dus ik dacht, of ik koop via internet zo'n LBM (klinkt wss toch bijna hetzelfde als de usa, alleen iets scherper/rauwer?) of een French Toast

ja ik zit nog altijd met het dilemma, en dat ik de LBM niet kon uittesten hielp ook niet echt.