PDA

View Full Version : info Lado Falcon gezocht



Fireknight
18 oktober 2006, 13:45
Heeft iemand hier wat info (bv. houtsoorten, elementen, hals enz) over deze gitaar; een Lado Falcon?
Ik ben er erg in geïnteresseerd maar helaas is er op internet maar bar weinig over te vinden.

http://www.acidpit.org/albums/uploads/Lado_Falcon.jpg

hansoonk
18 oktober 2006, 14:03
Ik heb vorig jaar even een Lado Zebra gehad als ruil voor een gitaar van me. De Zebra heb ik uiteindelijk via e-bay naar iemand in de USA verkocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel spijt van heb, want het was een hele unieke gitaar: prachtig staaltje vakmanschap, hoogwaardig hout en veel mogelijkheden. De Zebra kwam uit dezelfde tijd als de Falcon en lijkt er wel wat op (alleen gemaakt van zebrawood ... vandaar Zebra). Er is een advertentie uit 1980 of 1981 waar de Zebra en de Falcon naast elkaar voorkomen.

Toe ik informatie zocht over mijn Zebra kwam ik alleen maar informatie tegen over de Falcon, dus ik vind het gek dat jij niks kunt vinden. Er staat in ieder geval een recentie van de Falcon op Harmony Central. Als ik moet gokken, dan denk ik dat de body esdoorn/mahonie is. De elementen zijn volgens mij DiMarzio, met daarachter een door Lado ontworpen elektrisch circuit met 100 schakelmogelijkheden. Voor informatie over de Zebra heb ik Lado in Canada gebeld en via wat secretaresses en medewerkers kreeg ik uiteindelijk Joe Kovacic himself aan de lijn, die een uur enthousiast bleef doorkletsen over zijn gitaren uit de '80's. Je zou dus ook de telefoon kunnen pakken.

Zoals gezegd heb ik spijt de Zebra te hebben verkocht en daarom heb ik ook even nagedacht over de Falcon, maar toch besloten het niet te doen. Ben er wel van overtuigd dat de Falcon een geweldige gitaar is voor zijn geld.

ijzerbroot1
18 oktober 2006, 14:09
Lado, daar speelde Adrian Smith van Iron Maiden toch op?

hansoonk
18 oktober 2006, 14:23
De Lado van Iron Maiden is van later datum. Lado is in de jaren '70 begonnen en is nu een middelgroot bedrijfje van een man of 20: http://www.lado-guitars.com/ . De Lado Falcon en Zebra's komen uit de beginperiode.

Fireknight
18 oktober 2006, 17:47
Thnx. :) alvast bedankt!

Harmony Central had ik id. gezien, maar die omschrijvingen verschillen een beetje dus dan weet je 't nog niet, zoek echt een uitgebreide omschrijving ook van electronica ed.

Dat het een gave gitaar is staat vast 8-) Zonde dat je die Zebra heb weggedaan.
Vind het jammer dat op de site van Lado zelf niets van de oude series gitaren staat. Misschien toch maar even mailen of bellen.

hansoonk
18 oktober 2006, 21:51
Mailen werkt niet. Krijg je geen antwoord op (staat ook ergens in één van de Falcon recensies). Gewoon bellen!

De electronica ... even uit mijn hoofd. Volgens mij is het circuit van de Falcon en de Zebra hetzelfde. De humbuckers kun je normaal spelen (drie standen). Je kunt de pick-ups splitsen (drie standen erbij). Daarnaast zit er een soort 6-standen varitone op die bepaalde frequenties wegfiltert en dus hele andere klankkleuren geeft en een boost. Volgens kom je in totaal op 6 pick-up-combinatie * 6 varitone geluiden * 2 of 3 boostmogelijkheden, dus 60-100 geluiden.

ijzerbroot1
19 oktober 2006, 08:31
http://www.lado-guitars.com/earth_2002.jpg



toch wel gaaf