PDA

View Full Version : CAE 3+ mega-wank



LordRiffenstein
18 oktober 2006, 12:17
Onder het motto: "ach ja, waarom niet" even een domme wank posten die ik laatst opgenomen heb met een leen-setup.

Valley Arts met EMGs -> TS10 (enkel in 2de deel) -> CAE 3+ pre -> Gforce -> Brunetti Silver Bullet -> Brunetti 1x12s met Jensen speakers

Need delay?? (http://www.lordriffenstein.com/Domenico/CAE.AVI)

Candyman
18 oktober 2006, 13:36
Lekker hoor!

Ontvang deze week de GT Trio preamp van Vinni, maar wil uiiteindelijk toch wel een CAE 3+ (SE)... Waanzinnige preamp! Dus als iemand er nog een weet...

vinni
18 oktober 2006, 22:52
Morgen op de post! :p

Vinni

Chiel
18 oktober 2006, 22:54
Lekker hoor!

Ontvang deze week de GT Trio preamp van Vinni, maar wil uiiteindelijk toch wel een CAE 3+ (SE)... Waanzinnige preamp! Dus als iemand er nog een weet...

Nu dus ook besmet geraakt van het CAE virus na die gig van ons in Bruins afgelopen weekend? :rockon:


(En dat nog met een matige geluidstechnicus ook! :sssh:)

future2future
19 oktober 2006, 00:09
Echt een heel goede sound vind ik dat!

Michael AE
19 oktober 2006, 03:45
Klinkt goed, Yoeri. Meer mojo dan ik verwacht had van een preamp met mijn bekrompen kop.

Hoe voelt hij als je er op speelt? Heb je hem ook met je Haar gitaren getest?

LordRiffenstein
19 oktober 2006, 07:52
Ik heb hem 2 weken thuis gehad deze setup en dus lekker veel kunnen testen en de CAE blijft toch wel een van de beste preamps die ik al gehoord/getest heb. Is echt een van de weinige die aanvoelt alsof je een amphead bespeelt. Dit is trouwens op wat Orange Drop caps na een volledig stock model, niks mods, niks andere transfo. Wat me vooral opvalt is dat hij 1) de sound van de gitaar totaal laat doorkomen 2) ch1-2 perfect werken met pedalen (TS, fuzz, RC, LTD...) 3) hoeveel herkenbare sounds je er uit haalt. De bovenstaande combi met de Valley Arts klinkt echt totaal 'LUKE'.

Heb de pre ook enkele keren in de power amp van mijn versterkers geplugd. Op de Savage120 met zijn 6550s power tubes klonk hij misschien wel het minst lekker, klonk nog erg goed maar die 6550s zijn zo direct en strak terwijl de pre van zichzelf ook erg strak is. Was wel erg goed voor meer chuggachugga. Oh ja, veel mensen denken dat die CAE geen metal doet: FOUT :) CAE in combi met de PA van mijn Masotti was heel erg leuk. Ik heb al eens gezegd dat de Masotti erg klinkt in de richting van de CAE, wel met de CAE in de PA kan ik ze helemaal hetzelfde laten klinken.

Erg veelzijdige preamp dus, niet enkel als je Luke-freak bent maar met een paar pedalen en een goeie multifx, de perfecte pre voor elke coverband-gitarist.

Candyman
19 oktober 2006, 12:04
Nu dus ook besmet geraakt van het CAE virus na die gig van ons in Bruins afgelopen weekend? :rockon:


(En dat nog met een matige geluidstechnicus ook! :sssh:)
Tja, stak m'n hoofd niet voor niks in je Bag End... haha

morris
19 oktober 2006, 14:12
Very nice!
Kun je nagaan hoeveel beter dat nog kan klinken met een mixer ;-)
GForce in serie.. tsk tsk tsk...

Morris

Jimi Hendrix
19 oktober 2006, 22:58
Klinkt goed, Yoeri. Meer mojo dan ik verwacht had van een preamp met mijn bekrompen kop.




Vind je 't zelf niet een beetje overdreven om zo'n standpunt in te nemen nav een opname met zo'n lage kwaliteit?

Ben benieuwd wat je ervan zou vinden als er een pod in beeld te zien was hahaha.

Ibanez RuleZ
19 oktober 2006, 23:02
ik vond het aardig klinken, maar eerlijk gezegd, niet mijn ding... vind het geluid van de setup te indirect, te glazig. ik heb wat meer met "in your face" en dan heb ik het niet over zware oversturing, maar dat kan ook met lichte drive.

Harrald

Rectifier
19 oktober 2006, 23:34
Dat er een mic op't podium staat wil nie zeggen dat ie aan staat....
Dat je een CAE3+ in beeld ziet staan wil nie zeggen dat..... :D

Okee heel flauw, je had alleen mijns inziens geen beeldmateriaal bij hoeven te leveren.

Ik vind zelf (als ik zo vrij mag zijn) dat als je zulke delay settings gebruikt dat doet om je sound dikker te maken en sustainrijker over te doen komen.
Je hoort het karakter wel maar toch....

Ik gebruik zelf ook wel zulke delay settings, maar en veel delay en een TS9... you know what I'm saying ;)

Michael AE
20 oktober 2006, 02:58
Vind je 't zelf niet een beetje overdreven om zo'n standpunt in te nemen nav een opname met zo'n lage kwaliteit?

Mijn oren zijn goed genoeg om door zoiets heen te luisteren. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik hoor echt wel dat deze amp een stuk minder klinisch klinkt dan een TriAxis, JMP1, POD, of iets dergelijks.


Ben benieuwd wat je ervan zou vinden als er een pod in beeld te zien was hahaha.

Ik ben niet zo'n anti-POD type. Als het goed had geklonken, had ik Yoeri ook een compliment gemaakt.

LordRiffenstein
20 oktober 2006, 08:04
je had alleen mijns inziens geen beeldmateriaal bij hoeven te leveren.

Ik vind zelf (als ik zo vrij mag zijn) dat als je zulke delay settings gebruikt dat doet om je sound dikker te maken en sustainrijker over te doen komen.
Je hoort het karakter wel maar toch....

Ik gebruik zelf ook wel zulke delay settings, maar en veel delay en een TS9... you know what I'm saying ;)

Het is een avi en geen mp3 omdat ik SNEL even een opname wou maken van een test setup, ik had eerst helemaal niet de bedoeling om het te posten. IPV gaan te hanessen met mics ed heb ik gewoon nr mijn foto-toestel gegrepen. Ik wou vooral de eigenaar van de CAE laten horen hoe die klonk, hij had die nl. de dag voor zijn vakantie gekocht en zelf nog niet deftig gehoord.

Vergeet ook niet dat de TS pas in het 2de gedeelte aanstaat :)

Jimi Hendrix
20 oktober 2006, 09:17
Mijn oren zijn goed genoeg om door zoiets heen te luisteren. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik hoor echt wel dat deze amp een stuk minder klinisch klinkt dan een TriAxis, JMP1, POD, of iets dergelijks.

Ik ben niet zo'n anti-POD type. Als het goed had geklonken, had ik Yoeri ook een compliment gemaakt.

Door iets heen luisteren kan ik ook wel maar op grond daarvan zo'n stelling poneren terwijl eerst alle channelswitchers k&#te (of was dat Tristan? haha) zijn vind ik eerlijk gezegd een beetje lachwekkend..... enfin, I respectfully disagree zullen we maar zeggen. Waarschijnlijk zegt AE's Schaal Van Mojo jou iets, maar mij zegt het dus niks. :hippie: :hippie:

Rectifier
20 oktober 2006, 09:50
@Riff, je kan uiteraard commentaar verwachten als je op een forum beeld/geluidsmateriaal plaatst.
Dan moet je niets plaatsen als je alleen positieve meningen wilt horen.

Die stelling over metal en CAE3+...... wanneer is iets metal.
Op de sample van de Ernst Rover spelen ze ook een stukje waarop ze aangeven dat metal met dat apparaat ook mogelijk is.
Als je in drop-D speelt dan kan je een paar rifjes spelen en met veel gain en mid-scoop klinkt het meeste spul dan al metal.
Alleen je hebt metal en metal.....

Ik zeg niet dat de CAE dat niet kan, alleen waarom moet altijd bewezen worden dat een amp iets kan of niet kan.
Als ik metal zou spelen en perse met een 19" rack dan zou ik een Rectifier pre-amp kopen en geen CAE. Wil je dan mooi clean, dan een Formula erbij.

Waarom neemt iedereen de amps nou niet gewoon zoals ze zijn.
Al eerder die discussie gehad over CAE3+ vs. Triaxis.......

Je gaat met een Ferrari toch ook geen Parijs-Dakar rijden ;)

morris
20 oktober 2006, 10:03
Wat zijn jullie een stelletje wijven zeg! Neemt iemand een keer de moeite om wat clips op het forum te zetten, krijgt hij vervolgens het meest onzinnige commentaar om zijn oren en worden er discussies opgerakeld die nergens op slaan. Ik zou zeggen, plaats je (internet)ballen waar je mond is, en laat ook eens wat horen, met of zonder beeld! Wijven zeg ik je!!
:satisfie:

Morris

Jimi Hendrix
20 oktober 2006, 10:14
Wat zijn jullie een stelletje wijven zeg! Neemt iemand een keer de moeite om wat clips op het forum te zetten, krijgt hij vervolgens het meest onzinnige commentaar om zijn oren en worden er discussies opgerakeld die nergens op slaan. Ik zou zeggen, plaats je (internet)ballen waar je mond is, en laat ook eens wat horen, met of zonder beeld! Wijven zeg ik je!!
:satisfie:

Morris

als m'n egnater binnen is laat ik wel wat horen. overigens circuleren hier ook wel wat andere clips van mij.
Maar goed, jij ziet er blijkbaar een pissing contest in, dat is niet mijn insteek....

LordRiffenstein
20 oktober 2006, 10:32
@Riff, je kan uiteraard commentaar verwachten als je op een forum beeld/geluidsmateriaal plaatst.
Dan moet je niets plaatsen als je alleen positieve meningen wilt horen.

Het zal me aan mijn harige reet roesten wat iemand vindt over mijn gitaarspel of over de sound, is puur persoonlijke mening maar ik begrijp al het gezeik over het feit dat het een video is en geen mp3 absoluut niet. Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken.

Kijk, dit is opgenomen in 5 minuten, een setup die ik niet ken, waar ik op dat moment ongeveer 2 uur (inclusief wat programmeren op de GForce) had zitten mee klooien, verre van een ideale situatie. Als je denkt dat ik dit postte om wat virtuele schouderklopjes te krijgen, dan heb je een HELE grote plaat voor je kop. Ik heb het gepost omdat je zelden of nooit opnames hoort van die CAE. Iedereen heeft hem maar niemand post iets. Er zijn genoeg mensen die hem dolgraag eens willen horen.

Rectifier
20 oktober 2006, 10:43
Ik kan nergens vinden dat ik iets afkraak...
en waar vind je gezeik over beeldmateriaal??? Ik zeg alleen dat dit beeld materiaal niet veel toevoegt. Zeg dan meteen hoe en waarom je dit met een goedkope camera hebt gedaan.

Overigens heeft Vinni Burns op HRI een hele tijd terug enkele sample's geplaatst of fragmenten van z'n cd welke o.a. met CAE3+ waren opgenomen.

Je wilt een sample van mij? Voila:


SAMPLE PROSONIC (http://www.danianreeb.nl/MP3/Prosonic/ProsonicVH.mp3)

morris
20 oktober 2006, 10:48
Kijk nou gaan we de goede kant op!

Wat is dit, de 580?

Morris

wel een beetje veel pitch he?
:)
Just kidding!

LordRiffenstein
20 oktober 2006, 11:00
Ik kan nergens vinden dat ik iets afkraak...
en waar vind je gezeik over beeldmateriaal??? Ik zeg alleen dat dit beeld materiaal niet veel toevoegt. Zeg dan meteen hoe en waarom je dit met een goedkope camera hebt gedaan.

In mijn eerste post staat dat het een domme 'wank' is met een geleende setup. Wat verwacht je dan van opname??

Rectifier
20 oktober 2006, 11:01
Eh.... tijd voor Hans Anders? :D

In de titelregel staat: Prosonic.... guess what.... ;)

Voor de critici, dit is ook in 5 minuten opgenomen.
En geen pitch maar detune (naja, tis etzelfde)

Maar goed het gaat niet om mijn sample maar over hoe dingen hier worden gelezen en weer meteen omgedraaid in het negatieve.

Ik bedoel, je moet niet gaan zeggen dat we zitten te zeiken over video dit en dat want dat is uit de lucht gegrepen.

Rectifier
20 oktober 2006, 11:03
In mijn eerste post staat dat het een domme 'wank' is met een geleende setup. Wat verwacht je dan van opname??

Ik ken geen belgische begrippen en bij een domme wank denk ik niet meteen aan dat je dan een el cheapo camera gaat gebruiken om iets van een amp te laten horen/zien.

LordRiffenstein
20 oktober 2006, 11:16
Ik ken geen belgische begrippen en bij een domme wank denk ik niet meteen aan dat je dan een el cheapo camera gaat gebruiken om iets van een amp te laten horen/zien.

Die taal barriere ook altijd eh :satisfie: :seriousf: :seriousf:

bluegate
20 oktober 2006, 12:22
Ik heb ook een hele rits aan opnames met de CAE 3+.
Staan op mijn site, nummers: 1 t/m 5 & 12 t/m 15.
http://www.bluegate.nl/music.html

Ik vind het geluid van de CAE pre-amp erg goed, maar mijn smaak is gewijzigd.
Ben geen fan meer van pre-amp vervorming, eindbuizen opstoken is nu mijn ding. :seriousf:

Ibanez RuleZ
20 oktober 2006, 12:43
dit is beter te beoordelen dan de avi van Youri.

moet zeggen dat ik dit beduidend beter vind klinken dan die video. vind het ritme geluid beter dan het solo geluid, maar het blijft gewoon smaak. je kan goed horen dat een andere gitarist dit heeft ingespeeld met een andere gitaar. de clips van Youri zijn altijd de clips van youri, herkenbaar, is gewoon je gitaar en zijn je vingers.

ik ben ietsje meer van de amerikaanse geluiden (de wat meer gefocuste geluiden), maar je kan sowieso horen dat dit een goed stuk gear is, het komt dus puur op smaak neer volgens mij.

harrald

Michael AE
20 oktober 2006, 17:25
Door iets heen luisteren kan ik ook wel maar op grond daarvan zo'n stelling poneren terwijl eerst alle channelswitchers k&#te (of was dat Tristan? haha) zijn vind ik eerlijk gezegd een beetje lachwekkend..... enfin, I respectfully disagree zullen we maar zeggen. Waarschijnlijk zegt AE's Schaal Van Mojo jou iets, maar mij zegt het dus niks. :hippie: :hippie:

Ik heb niets tegen channel switchers, maar ik vind non-channel switchers wel veel beter klinken. Waarschijnlijk verwar je me inderdaad met Tristan.

Dat ik Yoeri's clipje goed vind klinken wil nog niet zeggen dat ik het zo'n geweldige sound vind dat ik zelf meteen een CAE ga kopen. Misschien ben jij een van die types die alles zwart of wit moeten zien, maar zo iemand ben ik dus niet.

Een goede sound voor metal is geen goede sound voor blues en een goede sound voor fusion is geen goede sound voor pop-muziek, enz. Toevallig speel ik heel veel soorten muziek en kan ik ook heel veel sounds en versterkers waarderen.

Ik hoor in dit clipje meteen dat de CAE een van de minst klinische preamps is die ik ken, en dat geef ik aan. Ik begrijp niet waarom jij daar zo moeilijk over moet doen.

tnijland
20 oktober 2006, 18:13
Hey Riffenstein,

Je klinkt precies op het clipje zoals je het zelf omschreef. Ik vind het eigenlijk klinken alsof het in een gitaarzaak is ingespeeld en dat bedoel ik dan positief. Op een dergelijke manier laat je namelijk goed horen hoe een preamp klinkt en ik herken heel duidelijk het kenmerkende CAE3+ geluid.

Wel vond ik persoonlijk dat je iets teveel delay gebruikt waardoor je solos een beetje de neiging hebben om te verzuipen (zeker in een band). Ik denk dat als je de delay mix meer direct signal geeft dat je sound factoren verbeterd kan worden maar ik weet natuurlijk niet of jij normaal ook met deze effecten zo speelt :) EN of jij niet gewoon een andere smaak hebt natuurlijk.

Of je met een CAE alle gewenste geluiden kunt maken, daar heb ik een beetje mijn twijfels over maar dat het eigenlijk in ieder (multi-preamp) rack zou moeten zitten is gewoon een feit. Leuke aktie!

AART
20 oktober 2006, 23:09
Klinkt allemaal wel ok, maar heel erg hi gain is ie ook weer niet, maar daar is ie ook niet voor natuurlijk. :)

LordRiffenstein
21 oktober 2006, 09:54
Klinkt allemaal wel ok, maar heel erg hi gain is ie ook weer niet, maar daar is ie ook niet voor natuurlijk. :)

Dit is kanaal 2 met de gain op 5.5-6, kanaal 3 heeft een pak meer gain

AART
21 oktober 2006, 10:39
Ok, dan is het wel erg heavy voor een crunchkanaal.
Alleen voor een crunch kanaal is ie weer wat hol/glazig dan, alhoewel de cameramicrofoon dat goed zou kunnen veroorzaken.

Candyman
23 oktober 2006, 17:35
Dat "glazige" geluid is precies wat me ook erg aanspreekt in de Custom Audio preamp. Hij heeft een zeer aangenaam hoog en tevens de eigenschap om lekker door de mix te prikken. Voor mij persoonlijk de ultieme preamp, staat al sinds jaar en dag op m'n verlanglijstje, maar blijft ook erg kostbaar op de tweedehands markt (heb er vandaag een aangeboden gekregen voor 1400 euro vaste prijs). De clip van Youri geeft heel duidelijk het karakter van de CAE 3+ SE weer en ik denk dat niemand op basis van alleen een video opname een preamp zal beoordelen. Vind de gegeven kritiek dan ook erg jammer en niet uitnodigend voor forumleden om uberhaupt nog een filmpje of audio opname te posten. Maar goed, voor mij iig een CAE, nu nog wat geld vrij zien te maken :-)

Grtz Martijn

El Bastardo
23 oktober 2006, 18:35
Klinkt allemaal wel ok, maar heel erg hi gain is ie ook weer niet, maar daar is ie ook niet voor natuurlijk. :)

Gelukkig heb je meer verstand van verzekeren.. Uhhh Mesa's bedoel ik

AART
23 oktober 2006, 18:52
van dit ding heb ik idd weinig verstand, daarom vroeg ik het mij ook af en verbeterde lordriff ook ;)

Van wat ik ervan hoorde was het meer een rockbak, dus ik dacht dat dit het lead kanaal zou zijn, snappu? :)

El Bastardo
24 oktober 2006, 08:52
van dit ding heb ik idd weinig verstand, daarom vroeg ik het mij ook af en verbeterde lordriff ook ;)

Van wat ik ervan hoorde was het meer een rockbak, dus ik dacht dat dit het lead kanaal zou zijn, snappu? :)

was meer voor de flauwekul dan serieus hoor ;)