PDA

View Full Version : Steve Vai - Tender Surrender



JimiDylan
18 oktober 2006, 11:35
Dit filmpje moet ik hier even postten. Ik ben hier zo van onder de indruk, de technieken die Vai hier gebruikt, en effectief, om zo een mooi compositie te maken, is niks minder dan geweldig. Ook is dit stuk niet zo notennaaiierig zoals jullie dat altijd noemen :P. Goed, ik wou dit even met jullie delen, mening word gewaardeerd, zolang er beargumenteerd word :hippie:

http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg

arjanb01
18 oktober 2006, 11:48
Dit filmpje moet ik hier even postten. Ik ben hier zo van onder de indruk, de technieken die Vai hier gebruikt, en effectief, om zo een mooi compositie te maken, is niks minder dan geweldig. Ook is dit stuk niet zo notennaaiierig zoals jullie dat altijd noemen :P. Goed, ik wou dit even met jullie delen, mening word gewaardeerd, zolang er beargumenteerd word :hippie:

http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg

Inderdaad puik nummer. Hij staat op de cd the seveth song, vol. 1. Mooie cd met rustige nummers en geen dom notengeshred. Lekkere cd.

Chrizzz
18 oktober 2006, 12:43
Als dit niet geniaal is weet ik het ook niet meer, ik ga maar weer een keer Steve Vai: Live at the Astoria London kijken :cooler:

B~Rock
18 oktober 2006, 13:07
Ik kan me nog herinneren dat ik de cd kocht en dit nr. voor het eerst hoorde...

F@CKING H#LL wat was ik even van de wereld! Briljant!

artnaz
18 oktober 2006, 15:23
Yeah!!!

Ik vind Vai een uitstekende gitarist, maar vind zijn nummers minder. Te veelsurrealisme. Maar dit nummer... geniaal gewoon! Alleen dat einde vind ik weer te "Vai", dus niet zo mooi.

Dit was nou ook HET stuk wat mij enorm imponeerde...:D

Helter Skelter
18 oktober 2006, 15:39
ik het vind het erg goed tot het moment waarop Steve z'n haar goed doet (3:00) daarna vind ik er niet zo veel meer aan...

Zino Z
18 oktober 2006, 15:41
dit is het eerste filmpje wat ik ooit van Vai gezien heb en als ie 's ochtends weer op m'n mp3 voorbij komt krijg ik weer kippenvel...

taylor
20 oktober 2006, 11:31
qua solo vind ik dit 1 van zijn beste momenten,maar het geeft wel een beetje een vertekend beeld dit nummer is niet echt vai omdat ie zelf heeft gezegt dat het een soort ode was aan jimi en santana.

maar hij laat wel zien dat als die het wil dat ie het kan ,om zeg maar in die stijl te spelen da's wel weer erg knap.

die EP alien love secrets vind ik wel erg goed waar dit nummer ook opstaat, daarna vond ik toch allemaal wat minder worden toen is ook met zang en zo begonnen daar kan ik nauwelijks naar luisteren :)

Luke-wannabe
20 oktober 2006, 13:15
dit is het eerste filmpje wat ik ooit van Vai gezien heb en als ie 's ochtends weer op m'n mp3 voorbij komt krijg ik weer kippenvel...
+1 Was ook mijn eerste kennis making met Vai

heavy-metal-thunder
20 oktober 2006, 14:18
ben geen fan van Vai, maar hij is toch wel héél erg goed. Paar niveaus beter dan de gemiddelde shredder. Was ook niet voor niets dat hij met Zappa mocht meedoen.

Trocar
20 oktober 2006, 15:55
ben geen fan van Vai, maar hij is toch wel héél erg goed. Paar niveaus beter dan de gemiddelde shredder.

Persoonlijk vind ik Vai geen shredder (net zoals Satriani), maar voornamelijk "gewoon" een instrumentalist met af en toe een shred-element in zijn spel. (Bij shred denk ik bijvoorbeeld aan de Shrapnel releases.)

Ik wil niet zeuren over de juiste naam bij het beestje, maar ik denk dat dit verschil wel de reden is dat Vai (en Satriani) een wat grotere 'fanbase' heeft kunnen krijgen; omdat shred toch wat moeilijker te verteren is voor velen dan dit. (Of omdat velen dit simpelweg mooier vinden dan shred).

Ik heb hierboven het woord "gewoon" tussen aanhalingstekens staan, omdat ik het toch wel bijzonder mooi vind wat hij doet!

Gitarezzo
20 oktober 2006, 23:50
ik ben stil door die ongelooflijke genialiteit in dat filmpje.....

onbeschrijfelijk.....

patricia
21 oktober 2006, 00:08
ik ben al jaren onder de indruk van steve vai.

Keesz
21 oktober 2006, 16:43
allemaal even goed kijken bij 4:43....ja mensen DAT IS JULLIE HELD!!

wat een clown die vent zeg, props voor zn skills, maar zn muziek...

Hector_Tsolodimos
21 oktober 2006, 17:20
Ik ben TOTAAL geen Vai fan, toch moet ik zeggen dat hij bijzonder goed speelt.. en dat ik het toch wel een leuk filmpje vind.. toch vind ik em niet echt veel talent hebben..

patricia
21 oktober 2006, 17:34
allemaal even goed kijken bij 4:43....ja mensen DAT IS JULLIE HELD!!

wat een clown die vent zeg, props voor zn skills, maar zn muziek...

...de beste stuurlui staan aan wal he?
kan jij het beter?

MusicManMaestro
21 oktober 2006, 17:42
Blijft toch altijd weer een grappig fenomeen dat de muziek en de skills van Vai altijd weer van die extreem verschillende reacties oproept.
De één vind het geniaal en de ander vind dat Vai niet echt veel talent heeft :satisfie:

heinz3110
21 oktober 2006, 17:59
Nou,talent/vakmanschap/skills etc heeft ie zeker,vind ik. Een cd zou ik nooit van m kopen- zonder beeld doet het me niet zo veel eigenlijk.

Gek eigenlijk,want ik kan der wel van genieten om m te zien spelen.

Trocar
21 oktober 2006, 19:35
Blijft toch altijd weer een grappig fenomeen dat de muziek en de skills van Vai altijd weer van die extreem verschillende reacties oproept.
De één vind het geniaal en de ander vind dat Vai niet echt veel talent heeft :satisfie:

Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig meer, maar vooral vermoeiend worden, dat getouwtrek om bepaalde gitaristen... :sssh:

patricia
21 oktober 2006, 23:18
dit vind ik waanzinnig om te zien en horen.



http://www.youtube.com/watch?v=wbAi7fa2yZo

JimiDylan
21 oktober 2006, 23:31
Ja dat is building of the church als ik me niet vergis
mooi nummer ook inderdaad

patricia
21 oktober 2006, 23:52
nee het is..i know youre here.

Pegasus
22 oktober 2006, 00:21
allemaal even goed kijken bij 4:43....ja mensen DAT IS JULLIE HELD!!

wat een clown die vent zeg, props voor zn skills, maar zn muziek...

Bij clowns denk ik meer aan mensen met een rode neus en van die veel te grote schoenen die zielige kinderen een beetje vrolijk proberen te maken. ;)

Ik ben al jaren een groot liefhebber van zijn muziek en dit nummer is een van de redenen waarom.


Inderdaad puik nummer. Hij staat op de cd the seveth song, vol. 1. Mooie cd met rustige nummers en geen dom notengeshred. Lekkere cd.

7th Song: Enchanting Guitar Melodies Archives Vol. 1 is een verzamel cd met een overzicht van zijn rustiger werk. Elk zevende nummer op zijn cd's is een ballad, vandaar de titel.
Tender Surrender verscheen oorspronkelijk op Alien Love Secrets. Deze cd duurt maar kort maar is geweldig. Vooral vanwege Vai's gitaargeluid, dat klinkt echt top vind ik.

Zino Z
22 oktober 2006, 10:36
nee het is..i know youre here.

jah maar het echte nummer begint toch pas na dit filmpje?

Ootsfield
22 oktober 2006, 11:17
Het is een mooi nummer, maar eh...
Wel overgenomen van Mister J.Hendrix, die een dergelijk nummer had/heeft!
Dus het idee is niet van meneertje Vai himzelf!
Wel mooi gespeeld, dat dan weer wel!

Stevie Ray Vaughn heb ik dat melodietje overigens ook wel eens horen spelen in zijn jonge jaren.

artnaz
22 oktober 2006, 12:05
Dit tweede filmpje vind ik niks om naar te luisteren... Visueel en technisch is het natuurlijk perfect, maar het doet me niks, in tegenstelling tot Tender Surrender.

Gitarezzo
23 oktober 2006, 19:32
op wat voor gitaar speelt steve vai?

JimiDylan
23 oktober 2006, 19:52
Ibanez JEM
Signature model of course :P

patricia
23 oktober 2006, 20:18
jem 7vwh om precies te zijn.

en in het nummer bad horsie (gestemd in c) een jem 77b.

hier zijn collectie: http://www.vai.com/Machines/guitars1.html

Negative K3 fan
23 oktober 2006, 20:58
ik vind het maar gay

vind andere nummers van hem 10 keer lijper

Melnik
24 oktober 2006, 22:30
Mr VAi himself : bangelijke techniek + entertainment in één beweging....Ik zag hem een paar jaar terug in de AB te Brussel: twee uur gitaarstuntwerk van de bovenste plank én onderhoudende show, il faut le faire... :)

Di Stefano
25 oktober 2006, 13:48
Dit is het beste instrumentale gitaarnummer ooit.

repelsteeltje
8 april 2007, 19:04
Dit filmpje moet ik hier even postten. Ik ben hier zo van onder de indruk, de technieken die Vai hier gebruikt, en effectief, om zo een mooi compositie te maken, is niks minder dan geweldig. Ook is dit stuk niet zo notennaaiierig zoals jullie dat altijd noemen :P. Goed, ik wou dit even met jullie delen, mening word gewaardeerd, zolang er beargumenteerd word :hippie:

http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg

Schitterrend durf het haast niet te zeggen maar ik heb de backtracking hiervan ene ja dat was het wel want proberen kan geen kwaad maar deze man is echt geniaal en ik ben een prutser maar geweldig nummer.

LuukieRayVaughan
10 april 2007, 12:48
Heerlijk zeg ! Echt ontzettend vet dit nummer, had het al een tijdje niet meer geluisterd.. Waarom maakt ie niet meer muziek als dit ? Ik bedoel iedereen vind dit toch vet :D

artnaz
10 april 2007, 12:52
Inderdaad, over het algemeen heeft hij van die surrealistische shit. Technisch leuk natuurlijk, maar ik word er niet warm van...

Tender Surrender is meesterwerk van de bovenste plank (alleen dat einde is weer typisch Vai - vind ik dus wat minder:p). Principessa vind ik ook prachtig... Dat duet met de piano...:D

Ik had hem graag in een band gezien, ik denk dat hij het prima zou doen. Whitesnake was alleen niet zijn ding (topband trouwens, buiten de lyrics om...;)).

WICKED
10 april 2007, 13:04
jammer dat vai het van een ander moest hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=2S9nteF644A&mode

1:18

zonder hendrix geen tender surrender dus:d

ik vond tender surrender vroeger opzich wel mooi maar nu vind ik die solo maar ingestudeerde perfecte nootjes en dat is ook zo. Vroeger hield ik er nog van maar nu weet ik pas wat mij echt raakt.. ik weet zeker dat dat van jimi recht uit zijn hart kwam.. de muziek die hendrix daar speelt is gewoon geimproviseerd! Ik kan gewoon niet geloven hoe creatief die gozer was.

Di Stefano
10 april 2007, 13:22
Ik vind het het allerbeste instrumentale gitaarnummer. Perfect in elk opzicht.

artnaz
10 april 2007, 18:06
jammer dat vai het van een ander moest hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=2S9nteF644A&mode

1:18

zonder hendrix geen tender surrender dus:d

ik vond tender surrender vroeger opzich wel mooi maar nu vind ik die solo maar ingestudeerde perfecte nootjes en dat is ook zo. Vroeger hield ik er nog van maar nu weet ik pas wat mij echt raakt.. ik weet zeker dat dat van jimi recht uit zijn hart kwam.. de muziek die hendrix daar speelt is gewoon geimproviseerd! Ik kan gewoon niet geloven hoe creatief die gozer was. Erg interessant ja! Maar dat neemt niet weg dat Tender Surrender geniaal is. En ja, de solo is ingestudeerd, maar hij heeft vast gewoon de mooiste stukjes solo's bij elkaar gevoegd na veel studio-uren. Dus het is niet als een robot je technische capabiliteiten tonen.

Daarnaast vind ik Vai één van de meest emotionele gitaristen. Lui als Petrucci, Malmsteen, Gilbert pingelen gewoon elke keer weer dezelfde noten, maar Vai blijft creatief en vol emotie...

repelsteeltje
10 april 2007, 21:36
Erg interessant ja! Maar dat neemt niet weg dat Tender Surrender geniaal is. En ja, de solo is ingestudeerd, maar hij heeft vast gewoon de mooiste stukjes solo's bij elkaar gevoegd na veel studio-uren. Dus het is niet als een robot je technische capabiliteiten tonen.

Daarnaast vind ik Vai één van de meest emotionele gitaristen. Lui als Petrucci, Malmsteen, Gilbert pingelen gewoon elke keer weer dezelfde noten, maar Vai blijft creatief en vol emotie...

Helemaal mee eens! ook met wicked want jimmi was groots en ik denk zelfs uniek, het is ook niet gek dat Vai zich hiermee profileert ik heb een tribute album waar vai axes bold as love speelt is echt te gek.

Wicked Willy
11 april 2007, 09:29
Techniek en showmanship genoeg, maar niet mijn ding, liedjes van hem vind ik altijd een beetje kitscherig. heb hem overigens 1x live aan het werk gezien met het Metropool Orkest en dat was dan weer wel erg goed........maar verder boeit hij me niet zo.