PDA

View Full Version : Schoonmaken van de gitaar



Shift
18 oktober 2006, 11:32
Welk middel/spul enzo gebruiken jullie om je gitaar schoon te maken? ik bedoel dan vooral de body.. Er zitten bij mij allemaal vingerafdrukken en vegen op die je bij goed licht ook goed ziet. Het is er moeilijk af te vegen met een droog doekje.
Ik heb ook een zwarte tremolo en daar zit een hoop miniscuul stof op waardoor hij een beetje zwart/grijs oogt maar ik kan er niet bij in die kleine ruimtes. Any tips?
bedankt!gr.

GunMetalBlue
18 oktober 2006, 12:27
De compressor voor het stof, verder oude kleren (geen nylon dat krastte bij mij al vaker) en Dunlop N°65 voor de body.

Verder kun je het hele dunlop gamma is aflopen, lekker standaard allemaal en doet perfec' wat het moet.

Ga wel niet met conditioners van rosewood-toetsen op maple zitten. Dat maakt krassen, en ik spreek uit slaperige ervaring :satisfie:

ijzerbroot1
18 oktober 2006, 12:58
licht vochtig microvezeldoekje doet wonderen, een een schone verfkwast voor stof op rottige plekjes. Works for me.

Shift
18 oktober 2006, 19:44
ok bedankt mannen! en nu maar poetsen :rockon:

Squier4ever
18 oktober 2006, 19:48
maar een vettige gitaar is juist rock 'n roll, lang zat doen wordt ie lekker relic

ijzerbroot1
19 oktober 2006, 08:24
maar een vettige gitaar is juist rock 'n roll, lang zat doen wordt ie lekker relic

........zo af en toe eens overheen pissen schijnt ook te helpen. Of kotsen, tis maar net wat rock'n roll genoeg is ............

Kim Wilson
19 oktober 2006, 08:29
ok bedankt mannen! en nu maar poetsen :rockon:
Poetsen? Het is geen auto! :o

Wolfje
19 oktober 2006, 08:57
Ik heb ook een beetje een probleem,
mijn hals is super vet ofzo. Heb m al meerdere keren schoon gemaakt alleen is super stroef, iemand suggesties?

Squier4ever
19 oktober 2006, 11:05
opschuren met fijn schuurpapaier, 600 grit ofzo

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 12:10
........zo af en toe eens overheen pissen schijnt ook te helpen. Of kotsen, tis maar net wat rock'n roll genoeg is ............
Ik zal het eens proberen. Denk je dat schijten ook zal helpen?

hassent
19 oktober 2006, 12:20
Dit zal de topic starter vast verder helpen... Ik zie 'm al zitten op z'n kamertje..:cooler: