PDA

View Full Version : jekyll & hyde op een cube30?



tomazz
18 oktober 2006, 11:02
Hoi ik sta op het punt bovengenoemd pedaal 2ehands aan te kopen,nu vraag ik me af of het wel goed klinkt op een cube30?

Het eerste antwoord ken ik al zelf testen en dat ben ik wel van plan kzal wel moeten m'n amp meezeulen.

Toch hoor ik graag jullie mening. Ik speel op een strat en een ltd over die cube, en eigenlijk ben ik heel tevreden over die cube en niet van plan in de eerste tijd een buizenbak te kopen aangezien ik enkel thuis speel.

Alvast bedankt

interessander
18 oktober 2006, 11:35
Als die cube goed clean kan dan is het geen probleem denk ik, maar met een overdrive pedaal spelen over een transistorversterker die al een behoorlijk randje aan het clean heeft vind ik zelf niet erg geslaagd, daar krijg je een heel vies geluid van.
Aan de andere kant wordt er altijd gezegd dat een tubescreamer voor een buizenbak moet maar ik gebruik mn maxon od-808 wel eens op mn hughes & kettner attax transistor combo en dat klinkt niet verkeerd, maar dan moet je de drive wel uitzetten, enkel de level vol.

almarvk
18 oktober 2006, 11:40
Klopt, die dingen werken gewoon het beste op een buizenversterker. Ik weet niet of je al genoeg je eigen geluid uit je Cube kan halen omdat je daar al veel effecten op hebt zitten.

Ik zou het iig niet doen als ik geen buizenbak zou hebben.

Mr.Bluesbreaker
18 oktober 2006, 11:47
Ik heb een J&H, en over mijn Marshall eenkanaals 2203 is het fantastisch.
Op mijn Twin reverb met strat is er ook een geweldige blueslead uit te halen op de TS stand. Het rode kanaal ben ik niet zo van, maar das mijn smaak, wat te heavy voor mij.
Op een solid state amp zoals de cube 30 klinkt de overdrive op zich al prima mits je gitaar een beetje ok is. Ik heb op mijn oude JC-120 ook wel eens een J&H gebruikt, omdat de overdrive daarvan echt meer humor dan bruikbaar was.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat je met je cube 30 weinig mist, en dat een J&H niet erg veel zal toevoegen. De tubescreamer kant zal nog het meest werken, maar toch het meeste bij een echte buizenamp. Het ding had anders ook wel solid state screamer geheten.

johantipker
18 oktober 2006, 12:25
Bij een modeling apparaat kan een pedaaltje best werken, De VOX AD50VT klinkt op zich al best gaaf (voor een modelingamp) maar heeft niet echt veel soorten high gain sounds, en dat recto model dat erop zit, vind ik ook een beetje raar..... we hebben hier eens zo'n ding voorzien van en overdrive pedaaltje icm een geselecteerd vintage marshall amp model en dat ging als de brandweer.

Icm met een modelingamp zou ik geen heel duur pedaaltje aanschaffen, die nuances hoor je toch niet terug volgens mij.
Ik denk dat een eenvoudig overdrivepedaaltje a la imitatie tubescreamer of boss superoverdrive al prima zal voldoen.

tomazz
18 oktober 2006, 16:06
Ok bedankt voor de reacties ik weet genoeg, ik denk dat ik eerst beter zou investeren in een deftige buizenversterker met een laag vermogen voor ik dure pedaaltjes ga kopen. Khad eigenlijk wel al toegezegd bij de verkoper en dat is nou wel een beetje rot, geheel tegen m'n principes van een afspraak niet na te komen.

gr

interessander
18 oktober 2006, 16:37
Dat is inderdaad niet netjes, maar een jekyll & hyde raak je voor het zelfde bedrag wel weer kwijt hoor als het niet bevalt, dan heb je het zelf geprobeerd en weet je echt of het wel of niet iets voor je is.

MaxR
19 oktober 2006, 15:47
gewoon kopen joh, if it makes noise you like, keep it!

Fuhgawz
19 oktober 2006, 16:41
gewoon kopen joh, if it makes noise you like, keep it!

Ja precies! Als je sommige mensen hier moet geloven klinken alle pedaaltjes pas goed wanneer je een dikke buizenversterker hebt. Dit natuurlijk kolder!

MaxR
19 oktober 2006, 17:09
buizenbakken blazen gewoon harder, maar soms is dat niet eens leuk...