PDA

View Full Version : persoonlijke ontwikkeling



iwamoto
18 oktober 2006, 01:38
waar gaat dit dan over? nou, ik kwam laatst een van mijn eerste kisekae designs tegen, en ik dacht, damn, dat kan toch wel beter? dus hier zijn ze allebij

de eerste:
http://img214.imageshack.us/img214/3329/meangoldtk6.jpg

en de huidige:
http://img214.imageshack.us/img214/8370/meangoldrev11mv4.jpg

duidelijk dat ik toen nog niet zoveel afwist van gitaren als nu (ja oke, ik ben de floyd cavity vergeten, maar ik had geen zin om het opnieuw te doen,ok?)

hebben jullie zelf ook van die persoonlijke evoluties? :)

FNaRK
18 oktober 2006, 09:49
hebben jullie zelf ook van die persoonlijke evoluties? :)

:???:


uhm .... nee dus

piezo
18 oktober 2006, 09:53
Je weet blijkbaar nog steeds niet veel van gitaren, Iwa. Een tuimel schakelaar en toch 3 elementen. Zet er snel weer een 5-standen op aub. Dat stukje slagplaat is naakt.
Verder wel een mooie combinatie trouwens.

Debaser
18 oktober 2006, 10:58
Je weet blijkbaar nog steeds niet veel van gitaren, Iwa. Een tuimel schakelaar en toch 3 elementen. Zet er snel weer een 5-standen op aub. Dat stukje slagplaat is naakt.
Verder wel een mooie combinatie trouwens.

nou wat dacht je van een les paul met 3 elementen en een 3 way switch.
middelste is altijd aan / uit, of in te draaien met een pot.

ik dacht dat Orpheo het ook zo had

piezo
18 oktober 2006, 11:14
Weet ik wel, maar ik blijf het behoorlijk onhandig vinden. Ik heb op mijn DeArmond (LesPaul-opzet, oorspronkelijk 2 humbuckers, middenelement erbij gezet) de toggle na een jaar proberen helemaal verwijderd en een 5 standenschakelaar tussen de 4 pots gezet.
Bij mijn weten zijn er trouwens nogal wat LP bezitters die het middenelement niet aangesloten hebben en/of een stuk lager gezet omdat het in de weg zit. Op de meeting in Almere zag ik dat trouwens op Orpheo's LP ook.

FruscianteFan
18 oktober 2006, 11:18
Weet ik wel, maar ik blijf het behoorlijk onhandig vinden. Ik heb op mijn DeArmond (LesPaul-opzet, oorspronkelijk 2 humbuckers, middenelement erbij gezet) de toggle na een jaar proberen helemaal verwijderd en een 5 standenschakelaar tussen de 4 pots gezet.
Bij mijn weten zijn er trouwens nogal wat LP bezitters die het middenelement niet aangesloten hebben en/of een stuk lager gezet omdat het in de weg zit. Op de meeting in Almere zag ik dat trouwens op Orpheo's LP ook.IMO is dit mierenneukerij die pas belangrijk wordt als de gitaar werkelijkheid wordt :)

Ik vind die twee Strat-achtigen wel die ondanks die oerlelijke slagplaat best mooi zijn.

piezo
18 oktober 2006, 11:35
IMO is dit mierenneukerij die pas belangrijk wordt als de gitaar werkelijkheid wordt :)Touché! ...

Mitch
18 oktober 2006, 11:40
Wat deden in vredesnaam die 2 elementen zo dicht bij elkaar in het eerste ontwerp ?

ijzerbroot1
18 oktober 2006, 13:00
Vind het wel een ruig ding zo!

iwamoto
18 oktober 2006, 13:03
Wat deden in vredesnaam die 2 elementen zo dicht bij elkaar in het eerste ontwerp ?
nou, mijn allereerste tele design gaat je dan echt voor grote raadsels stellen...
http://img182.imageshack.us/img182/9875/iwamotostelewy5.jpg
ik wist gewoon nog niet veel van gitaren,

@piezo, die switch moet een 3 way zijn, maar een 5 way zou inderdaad wat veelzijdiger zijn, achja, het is allemaal nog "development" werk he, zal straks wel een nieuwe maken, maar waar dan die switch?

piezo
18 oktober 2006, 13:13
....... maar waar dan die switch?Gewoon op de plaats van het eerste plaatje, maar dan ietsje meer naar rechts.

iwamoto
18 oktober 2006, 13:16
Gewoon op de plaats van het eerste plaatje, maar dan ietsje meer naar rechtsboven.
maar dat vind ik dan weer lelijk, weetje wat, ik doe gewoon een 2e switch naast de 1e kan je dus gewoon extra element erbij, net als de troy van leeuwen sig.
http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/Guitars/Product/Main/P_sa503TVL.jpg

iwamoto
18 oktober 2006, 13:38
maar heeft er dan verder niemand zoiets van "nou, vroeger maakte ik nog dit en dit, maar nu weet ik dat dit en dit veel beter werkt" ?

Kim Wilson
18 oktober 2006, 13:39
maar heeft er dan verder niemand zoiets van "nou, vroeger maakte ik nog dit en dit, maar nu weet ik dat dit en dit veel beter werkt" ?
Misschien wel, maar niemand wil dat blijkbaar openbaar maken. ;)

hassent
18 oktober 2006, 14:29
maar heeft er dan verder niemand zoiets van "nou, vroeger maakte ik nog dit en dit, maar nu weet ik dat dit en dit veel beter werkt" ?
Je stelt ook altijd van die ingewikkelde vragen....:nervous:

iwamoto
18 oktober 2006, 14:31
Je stelt ook altijd van die ingewikkelde vragen....:nervous:
ik ben ook gewoon heel ingewikkeld! (en gek) :sssh:

hassent
18 oktober 2006, 14:34
mmmm ik had al zo'n vermoeden:seriousf:

Jax
18 oktober 2006, 14:35
Wat is nou het nut van dit topic? Om te bewijzen dat je eerst geen flauw benul had, en nu wat meer weet?

LaurentB
18 oktober 2006, 14:38
nou, mijn allereerste tele design gaat je dan echt voor grote raadsels stellen...
http://img182.imageshack.us/img182/9875/iwamotostelewy5.jpg
ik wist gewoon nog niet veel van gitaren

Oh, die vind ik ook wel leuk: gewoon 5 elementen op één gitaar!

iwamoto
18 oktober 2006, 14:39
Wat is nou het nut van dit topic? Om te bewijzen dat je eerst geen flauw benul had, en nu wat meer weet?
soort van, maar eigenlijk meer, of andere mensen dit ook hebben? ik had het er laatst met iemand over, die dacht vroeger net als mij "hoe meer pickups, hoe krachtiger je geluid" en meer van dat soort dingen, dus ik denk, mischien meer mensen met dit soort mooie verhalen?

hassent
18 oktober 2006, 14:40
Wat is nou het nut van dit topic? Om te bewijzen dat je eerst geen flauw benul had, en nu wat meer weet?

Als ik zo z'n gitaar ontwerpen zie heeft ie nog steeds geen flauw benul :D :D :D Niets persoonlijks hoor Iwa, smaken verschillen.

iwamoto
18 oktober 2006, 14:43
Oh, die vind ik ook wel leuk: gewoon 5 elementen op één gitaar!
het ergeste is, die zwate....is gewoon een holte voor een element :D

Chroxy
18 oktober 2006, 14:50
wel verhaaltje, geen plaatje.

Ik ben begonnen op de electrische gitaar van mijn oom. Nu was die actief en zat er dus een batterij in.

Ik wist dat die gitaar echt alles voor hem was dus ik was er enorm voorzichtig mee. 3 weken nadat ik hem geleend had kwam er opeens geen geluid meer uit : Paniek!.. Dus ik hem met al mijn moed opgebeld.. bleek de batterij leeg te zijn.. naja!

Op school bleken ook een paar mensen gitaar te spelen.. Mijn vraag was dus: hebben jullie ook een batterij!? Nee.. Ow, spelen jullie dan met een verlengsnoer aan de gitaar..

wat dacht ik toen..!? :sssh:

Zino Z
18 oktober 2006, 15:23
nou, mijn allereerste tele design gaat je dan echt voor grote raadsels stellen...
http://img182.imageshack.us/img182/9875/iwamotostelewy5.jpg
ik wist gewoon nog niet veel van gitaren,

@piezo, die switch moet een 3 way zijn, maar een 5 way zou inderdaad wat veelzijdiger zijn, achja, het is allemaal nog "development" werk he, zal straks wel een nieuwe maken, maar waar dan die switch?

best wel sexy een floyd op een tele(vorm)...

Squier4ever
18 oktober 2006, 19:33
Oh, die vind ik ook wel leuk: gewoon 5 elementen op één gitaar!

nog een hoop te leren ouwe, dit zijn er maar 4, de achterste is alleen een cavity...

Anders Destium
18 oktober 2006, 19:44
Ik heb hier (http://s20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Kisekae/) een aantal kisekae ontwerpen staan, door de tijd heen. Niet zo innovatief als de ontwerpen van iwa, maar ik ben dan ook een saaie lul :)

Een paar:

Ibanez Fractal RG:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Kisekae/fractal2RG.jpg

Les Paul in mijn favo opzet (custom, mooie finish en top, chromen hardware):
http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Kisekae/LPcustompurplemist.jpg

Ibanez RG2027x met Cocobolo top (refinish idee van me):
http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Kisekae/cocobolo.jpg

Squier4ever
18 oktober 2006, 19:57
ik heb ook een ontwikkeling: maakte eerst vrij vaak Ibbie's enz. maar toen kwam ik erachter wat voor kutdingen dat zijn, vandaar dat ik nu alleen nog maar Gibbie's (vnl. LP's) en Fenders (vnl. tele's) maak.

Anders Destium
18 oktober 2006, 20:35
Gaaf man generaliseren, IMO is tegenwoordig de gemiddelde Ibanez beter dan de gemiddelde Gibson :sssh: En dat is niet zozeer een compliment aan Ibanez...

datsun
18 oktober 2006, 20:51
raar, als ik aan de bridge wil beginnen loopt gans t spel vast...

Tristan
18 oktober 2006, 21:06
Haha Iwa, ik vind jou echt een van de coolste gasten op dit forum...
Dit topic alleen zegt al een hele hoop en ik herken er dat gestoorde en verstrooide professor achtige ook in
(ik heb er zelf ook last van zegt men)... :D

Ik zal eens een mooi verhaaltje vertellen over mijn gitaarverleden...
Voor dit verhaal begon had ik van mijn ouders wel al een ukelele, een klassieke gitaar en een superstoere kanariegele mini Flying V gehad, maar nu was het tijd voor een "echte" fullscale gitaar, ik was een jaartje of vijf a zes...

De eerste gitaar die ik zelf mocht uitzoeken in de winkel bleek bij thuiskomst geen gitaar te zijn...

Mijn ouders hadden me namelijk voor een rek met gitaren gezet en zeiden: "kies uit dit rek maar een gitaar uit die je wil hebben"...
Mijn ogen dwaalden af naar een ander rek waar een wild met doodskoppen en vlammen beschilderde Superstrat achtige gitaar hing, waarschijnlijk een Jackson, Charvel, ESP of iets dergelijks...
Ik besefte echter dat deze gitaar vanwege de astronomische prijs die er aannemelijk voor gevraagd werd waarschijnlijk nooit in mijn bezit zou geraken...

Mijn ogen dwaalden weer naar het rek waaruit ik een gitaar mocht zoeken en toen zag ik het, een zeer stoere grijsmetallic achtige gestalte die mijn interesse deed opwekken en met deze "gitaar" ben ik dus uiteindelijk naar huis gegaan...

Bij thuiskomst bleek het zojuist aangeschafte ding echter wel een vreemd exemplaar te zijn, want er zaten maar vier dikke draden op en gitaren hadden er normaal zes, dat wist ik ook nog wel...
Mijn "gitaar" bleek een Kay basgitaar te zijn, dus besloten mijn ouders mij op basgitaarles te doen...

Ik vond het allemaal maar vreemd, want de man waarvan ik les kreeg zat de helft van de les op de wc en ik begreep er allemaal geen hol van...
Hij had wel waanzinnig mooie foto's van hele gave artiesten aan de muur hangen: Frank Zappa, Jimi Hendrix met zijn ogen dicht, dat begreep ik toen ook helemaal niet, hoe kon iemand nou met zijn ogen dicht gitaarspelen???
Na een tijdje ben ik ermee gestopt, ik snapte er echt geen hol van en had geen idee waarom mijn ouders mij telkens bij die vreemde man afzetten en dat hij dan een half uur op de wc ging zitten en ik daar dan zat met dat vreemde ding met vier snaren op mijn schoot een beetje naar die foto's te kijken...

Noid
18 oktober 2006, 21:48
... daar dan zat met dat vreemde ding met vier snaren op mijn schoot een beetje naar die foto's te kijken...

Mooi verhaal, mooi beschreven, ik zie echt al zo'n klein mannetje zitten met een basgitaar :)

Ik dan: ik dacht vroeger dat op de snaren van een elektrische gitaar ook spanning (lees voltage) stond ...

Tristan
18 oktober 2006, 22:04
Haha, als je klein bent denk je de vreemdste maar tegelijkertijd ook de meest logische dingen, echt aandoenlijk...
Ik begon zelf bij het schrijven van m'n verhaaltje ook een beetje terug te denken aan toen, dat is wel een mooi gevoel... :)

LaurentB
18 oktober 2006, 22:32
nog een hoop te leren ouwe, dit zijn er maar 4, de achterste is alleen een cavity...

Ja zeg, hoe moet ik nu weten dat er iemand gewoon een gat open laat in een gitaar? Ik dacht dat dat een heel egaal afgewerkt zwart element was...

LaurentB
18 oktober 2006, 22:36
Na een tijdje ben ik ermee gestopt, ik snapte er echt geen hol van en had geen idee waarom mijn ouders mij telkens bij die vreemde man afzetten en dat hij dan een half uur op de wc ging zitten en ik daar dan zat met dat vreemde ding met vier snaren op mijn schoot een beetje naar die foto's te kijken...

Nou moet die man ook wel wat wanhopig zijn geweest: hoe kun je nou een dreumes van zes op een bas laten spelen? Ik had laatst een ventje van zeven op les, en die kon nog nauwelijks bij de laagste frets van zijn 3/4 gitaartje komen... Erg grappig om te zien overigens.

LaurentB
18 oktober 2006, 22:42
nog een hoop te leren ouwe, dit zijn er maar 4, de achterste is alleen een cavity...

Overigens ben je nooit te oud om te leren, inderdaad, zij het dat ik al een hoop geleerd had op het moment dat jij nog maar net begonnen was je ouders van hun nachtrust te beroven en op kosten te jagen met een onstuitbare behoefte aan pampers.

Neals
18 oktober 2006, 23:07
Hehe ik weet nog wl dat ik voor het eerst om gitaren ging kijken, en ik een Les Paul aanzag voor een Telecaster. Ik wist wat een Stratocaster was, maar de andere modellen.

Tegenwoordig heb ik ze beide!

Tristan
18 oktober 2006, 23:14
Nou moet die man ook wel wat wanhopig zijn geweest: hoe kun je nou een dreumes van zes op een bas laten spelen? Ik had laatst een ventje van zeven op les, en die kon nog nauwelijks bij de laagste frets van zijn 3/4 gitaartje komen... Erg grappig om te zien overigens.

Ja, maar mijn echte fullscale gitaar bleek uiteindelijk een short scale bas te zijn geworden, dus ik had echt geen moeite om bij die frets te komen, nooit gehad trouwens...

Hoe ik ben begonnen is ook wel een leuk verhaal...
We hadden destijds een hele lieve en stoere bouvierpup...
Het grappige was dat mijn vader vaak op zijn klassieke gitaar in de woonkamer aan het spelen was en dan de koffer open liet, waarop de hond in de koffer ging liggen...
Op een dag besloot ik bij de hond in de koffer te gaan zitten en ik voelde hoe zacht die koffer wel niet was...
Ik bedacht me dat in die koffer dan wel een heel bijzonder apparaat moest liggen, omdat die koffer zo heerlijk zacht was, toen was mijn interesse in de gitaar gewekt...
Mijn moeder gaf mij daarop vaak mijn vaders gitaar aan, maar aangezien zij linkshandig is gaf ze mij de gitaar altijd verkeerd om aan en zo ben ik als rechtshandige linkshandig gitaar gaan spelen... :)

Tristan
18 oktober 2006, 23:18
Hehe ik weet nog wl dat ik voor het eerst om gitaren ging kijken, en ik een Les Paul aanzag voor een Telecaster. Ik wist wat een Stratocaster was, maar de andere modellen.

Tegenwoordig heb ik ze beide!

Haha, ik kende alleen maar de Stratocaster en ik zei altijd: "Als ik later groot ben wil ik ook zo'n Castrato"...
Wist ik veel dat dat heel wat anders was... :D

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 00:36
Mijn moeder gaf mij daarop vaak mijn vaders gitaar aan, maar aangezien zij linkshandig is gaf ze mij de gitaar altijd verkeerd om aan en zo ben ik als rechtshandige linkshandig gitaar gaan spelen... :)
Da's echt zo cool!

Tristan
19 oktober 2006, 10:33
Ik vind het zelf ook wel funny...

Emocide
19 oktober 2006, 10:35
iwa heb je die dingen zelf gemaakt :O ?! en dan hoe ?! en zijn er ook andere modellen daarmee te maken ( ibanez bijv.)

Hector_Tsolodimos
19 oktober 2006, 10:35
waarmee maken jullie die desings?

Squier4ever
19 oktober 2006, 11:04
www.nymphusa.com/tele

en dan op virtual guitar modelling

Squier4ever
19 oktober 2006, 14:19
niks te doen dus:

http://img91.imageshack.us/img91/9258/lpsdh1.jpg

Mitch
19 oktober 2006, 17:57
On topic dan maar, ik ken nog wel een paar leuke 'ontwikkelings' anekdotes.
Van een vriend en vriendin van mij: zaten naar iets van U2 te luisteren, hoorden ze ineens Edge's gitaargeluid vloeiend naar een paar tonen naar beneden gaan. "Jemig, hij draait gewoon aan zijn stemmechaniek tijdens het nummer. Hoe krijgt -ie dat nou weer snel goed ?" De term 'slide' was ze nog niet bekend, maar goed, net 14 hè....
Zelf begreep ik ook niet hoe Jimmy Page zo snel kon aanslaan tijdens zijn strijkstok-solo in Dazed and COnfused. Toen ik eenmaal wist wat een delay deed was het mysterie gauw ontrafeld :D

Op het gebied van gitaar/amps ben ik eignelijk vooral terug naar minder gain, of in ieder geval anders. Lagere output elementen, meer natuurlijke scheur van de versterker, cascading gain (meerdere boosters of drives gebruiken). Dat soort dingen.

Luke-wannabe
20 oktober 2006, 00:36
Sowieso is mijn ontwikkeling dat ik eerst humbuckers zo supertof vond! Want nou, daar kan je een tof geluid uit halen! Nu speel ik het meest op enkel spoels elementen, maar kan nog steeds een goeie humbucker erg waarderen!
Wat ook mijn ontwikkeling is, is dat ik meer van Fender afweet dan vroeger. Nu weet ik dus dat Fender vanaf 62 (volgens mij eerder al, maar 62 weet ik zeker) Rosewood toetsen had en nog meer van die details. Maar toen nog niet!
Ik maakte dus een '63 tele custom met een maple fretboard, 50's logo en 50's sting tree... :sssh:
http://img225.imageshack.us/img225/2940/fendertelecasterjohnfruscianteln0.png

Ook hield ik vroeger van superesnelle solo's. Nog wel, maar ik vind een langzame solo vol emotie en gevoel erin veel toffer. Ben zelf ook zo gaan spelen :)

FruscianteFan
20 oktober 2006, 11:29
En om het plaatje compleet te maken: een 50's stringtree voor de G- en B-snaar :D

Luke-wannabe
20 oktober 2006, 11:36
Hahah ja! Nu zie ik het ook!

hendrix_appendix
20 oktober 2006, 16:54
www.nymphusa.com/tele (http://www.nymphusa.com/tele)

en dan op virtual guitar modelling

Ok, noem me een noob, maar waar kan ik dan dat proggie downloaden?
Ik zie nergenss een link oid.

FruscianteFan
20 oktober 2006, 18:49
je klikt die link aan, je klikt op " KISEKAE Virtual Guitar Modeling System" en dan klik je op het model gitaar dat je wilt bewerken.

Pais
20 oktober 2006, 19:10
Vroeger dacht ik dat humbuckers op de hals thuis hoorden.

http://137.224.239.40/nh/forum/files/lpp_935.jpg

Axelll
20 oktober 2006, 19:24
OH MY GOD!
Wat een gedrocht :nervous: . Hier ga ik serieus nachtmerries van krijgen!

Pais
20 oktober 2006, 19:27
OH MY GOD!
Wat een gedrocht :nervous: . Hier ga ik serieus nachtmerries van krijgen!

huh? houd je niet van geel, groen en roze?

Luke-wannabe
20 oktober 2006, 19:46
:seriousf: Hoe oud was je daar?

Anders Destium
20 oktober 2006, 19:51
> Pais

Volgens mij heb je nu net zoveel ervaring met geld en lenen als toen met gitaren ontwerpen :seriousf:

Pais
20 oktober 2006, 19:53
Oh en ik heb hem zojuist gemaakt... Maar ik heb dan ook heel erg mn best gedaan om hem zo lelijk mogelijk te maken ;)

Anders Destium
20 oktober 2006, 19:57
Dat mag ik hopen, al zijn er vast mensen die... :o

Squier4ever
20 oktober 2006, 20:00
http://img161.imageshack.us/img161/7676/guitarsre9.jpg

weer nix te doen

Wormaap
20 oktober 2006, 20:08
Vroeger dacht ik dat humbuckers op de hals thuis hoorden.

http://137.224.239.40/nh/forum/files/lpp_935.jpg
Die knop achter de brug doet't 'm!
In de hoek en schamen jij! :D

Tristan
20 oktober 2006, 20:51
Ik ben kennelijk ook een noob, want ik had zojuist een hele mooie Telecaster gemaakt, maar ik kan deze niet opslaan op mijn computer...
Weten jullie hoe dat moet? (ik gebruik een Mac)

Anders Destium
20 oktober 2006, 21:01
Ik weet niet of je met een Mac als het ware een foto kan maken van je huidige venster. Met Windows is dat [control] [print screen]. Dan moet je een afbeeldingenprogramma openen, en pasten.

Tristan
20 oktober 2006, 21:03
Ja, dat heb ik wel gelezen, want dat stond bij de faq's, maar ik heb niet eens een control print screen toets op mijn toetsenbord zitten... :confused:
Het is wel echt een leuk programma zeg en erg uitgebreid! :)

Pais
20 oktober 2006, 21:11
Vreemd, ik heb weinig ervaring met Mac maar het moet haast wel mogelijk zijn. Het wordt heel veel gebruikt voor het maken van tutorials.

nielsduursma
20 oktober 2006, 21:23
Ik weet niet of je met een Mac als het ware een foto kan maken van je huidige venster. Met Windows is dat [control] [print screen]. Dan moet je een afbeeldingenprogramma openen, en pasten.
bij mijn windoos is het gewoon alleen paar printscreen indrukken hoor....
bij een mac zou ik het eigenlijk niet weten.... die 2 keer per jaar dat ik een screenshot maak :satisfie:

Orpheo
20 oktober 2006, 22:07
Ik ben kennelijk ook een noob, want ik had zojuist een hele mooie Telecaster gemaakt, maar ik kan deze niet opslaan op mijn computer...
Weten jullie hoe dat moet? (ik gebruik een Mac)


VRIEND!!!!!!!!!!! :rockon: mac!!!!

met een mac doe je t zo

appeltje shift spatie 3 (of 4) kan beiden :) even spelen met die combi

Orpheo
20 oktober 2006, 22:08
Vroeger dacht ik dat humbuckers op de hals thuis hoorden.

http://137.224.239.40/nh/forum/files/lpp_935.jpg

oh my freakin god! :D

nielsduursma
20 oktober 2006, 22:10
Vroeger dacht ik dat humbuckers op de hals thuis hoorden.

http://137.224.239.40/nh/forum/files/lpp_935.jpg

is dat niet de gitaar van courtney love?? :seriousf: :seriousf:

Tristan
20 oktober 2006, 23:06
VRIEND!!!!!!!!!!! :rockon: mac!!!!

met een mac doe je t zo

appeltje shift spatie 3 (of 4) kan beiden :) even spelen met die combi

Ja, goed he...
Thanx dude! :rockon:

AART
20 oktober 2006, 23:19
Vroeger hield ik van RG's.

Nu nog meer. :cooler:

Nu zullen sommigen het achteruitgang noemen, maarja, ik ben god dus ik heb gelijk natuurlijk.

Luke-wannabe
20 oktober 2006, 23:39
VRIEND!!!!!!!!!!! :rockon: mac!!!!

met een mac doe je t zo

appeltje shift spatie 3 (of 4) kan beiden :) even spelen met die combi
Ik krijg ook bijna mn Apple binnen! Zijn wij dan ook vrienden? :D

Aimé
20 oktober 2006, 23:43
[img]


weer nix te doen



Sjoooonge...ooit word je het beu! Ooit!