PDA

View Full Version : Fender Bassman dateren... en waar kan ik terecht?



pivdstee
17 oktober 2006, 22:50
Hallo,

Nieuw hier, ik heb reeds serieus gezocht naar de nodige informatie over mijn bassman ten, maar een aantal zaken kloppen niet ...

Eerst het uitzicht. Wat kan ik zeggen: identiek aan http://acruhl.freeshell.org/mga/main/bf_vs_sf.html ... , met "Fender®" als logo
2 x 6L6GC, 2x 7025, 1x 12AT7 buizen
Er staat een master volume op.
De silver frontplate draagt 010175 gedrukt op de achterkant. Op de achterkant van het chassis: A 76019
Dus een post '74 bassman?

De Tube Chart heeft geen lettercode. Er staat wel iets wat op een datum lijkt onderaan: 010162.

Wat moet ik dan met de codes van de transfo's? 606-4-16 en 606-3-25. Dit zou dus 1964 of zo moeten zijn? Wat moet ik daarvan maken?

Speakers zijn CTS. Code 137 7506. Is dit laatste de datum (juni '75?)?
Ik ben trouwens op zoek naar zulk een speaker (eentje is licht gescheurd, niet direkt grote gevolgen voor het geluid echter).

Waar kan ik terecht voor stukken, liefst in België? Welke techiekers verdienen aanbeveling?

Bedankt voor de hulp,

Pieter

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 23:15
Hoi Pieter

Bassman Ten en die codes (zonder het serienummer te checken): +/- 1975.

Voor Belgische techs moet ik even zoeken maar d'r zullen vast mensen op dit forum zijn die je 'n goeie kunnen aanraden.

LostHighway
18 oktober 2006, 09:05
Ik dacht dat Sonicart wel wereldberoemd was in België :D
Schijnt supergoed te zijn, ken mensen die uren de wagen in kruipen om daar te raken..