PDA

View Full Version : LA afternoon



ateng
17 oktober 2006, 22:28
Ik heb een stukje van Steve Lukather gebruikt, geplakt en genkipt met Cool Edit, een backingtrack van gemaakt en ingespeeld. Het is echt LA style en het nummer heb ik ook LA afternoon genoemd.

http://www.soundclick.com/util/downloadSong.cfm?ID=4845999&key=93D88E9C-9

Ik gebruik hier weer mijn SPX90 voor de Detune die in de loop van mijn Laney VH100R hangt. Een SM57 voor mijn speaker en voor de rest een delay uit Cool Edit zelf.

Welke Lukather fan weet van welke nummer ik een stukje hebt gebruikt om een backingtrack te maken.

MusicManMaestro
17 oktober 2006, 23:01
Lekker hoor , het nummers is trouwens "Angels we have heard on high "
Verder past jouw gitaartoon erg goed bij deze backing, lekker smooth :)

ateng
18 oktober 2006, 01:40
Ha ha ha ja klopt, van de album Santamental.
Ik heb inderdaad mijn sound zo smooth mogelijk gemaakt zodat het erbij past want nu lijkt het ook alsof het een bestaande nummer is. Mijn sound is ook geinspireerd door Landau en Lukather.

Mr.Bluesbreaker
18 oktober 2006, 11:19
Goed hoor! die VH100R klinkt prima de bima. Wat minder brits dan ik had verwacht, kende de toon van modernere Laney's nog niet. Matcht prima met de stijl van de backing.
Welke gitaar gebruik je eigenlijk? Klopt het dat je zowel HB's als singlecoils gebruikt?

Edit: misschien een overwound single ofzo en een met minder output, klinkt iig wel gaaf dat je wat verschillen hebt gebruikt.

ateng
18 oktober 2006, 12:19
Goed hoor! die VH100R klinkt prima de bima. Wat minder brits dan ik had verwacht, kende de toon van modernere Laney's nog niet. Matcht prima met de stijl van de backing.
Welke gitaar gebruik je eigenlijk? Klopt het dat je zowel HB's als singlecoils gebruikt?

Edit: misschien een overwound single ofzo en een met minder output, klinkt iig wel gaaf dat je wat verschillen hebt gebruikt.

Mijn Laney kan ook wel heel brits klinken maar ik heb m zo afgesteld dat het wat smoother klinkt.

Ik gebruik een gepimpde strat. Body en elektronika is van een standaard USA strat, ik heb een koreaans Squier hals met rosewood toets opnieuw gefret met Dunlop 6100 jumbo frets en LSR Roller Nut op gezet zodat het zuiver blijft.
Ik gebruik inderdaad een humbucker (SD Jeff Beck) in de bridge en twee standaard USA single coils in de hals en midden positie.

new deep
19 oktober 2006, 22:50
lekkere feel!!

ateng
20 oktober 2006, 01:58
lekkere feel!!
Thanx man.

Daar gaat het bij mij om "TONE" en "FEELING".