PDA

View Full Version : Orange 2x12 nabouwen?



Aron Maiden
17 oktober 2006, 20:45
Hallo,

Ik zit er ook aan te denken een 2 x12 te bouwen.
en dan een orange tiny terror top te kopen.

maar omdat ik die 2x12 van orange best duur vind in vergelijking met de 1x12 wil ik er zelf een gaan bouwen,

er zitten celestion vintage 30 speakers in, maar als ik die nu zelf los koop, zal ik dan het zelfde geluid krijgen dan als ik een echte orange koop?

en op welke site/ winkel kan ik goed onderdelen kopen? en wat ben ik allemaal precies nodig?

Groetjes,

Aron!

Aron Maiden
18 oktober 2006, 15:36
Oke dankje,

ik hoef em ook niet helemaal precies na te bouwen, maar als ik de zelfde speakers er in zet, krijg ik wel in grote lijnen het zeflde geluid toch?

en kwa electronica, ik heb zon schama van jou site afgehaalt

http://www.verelec.com/catalog/images/stereo%20speakers-EN.JPG

is het ook heel erg moeilijk om zoiets te monteren? dit is gewoon een beetje solderen toch? of is het wel iets waar je echt op gesturdeert moet hebben?

groetjes

Aron Maiden
18 oktober 2006, 15:48
Maar waarom moet ik dan eigelijk 2 jacks doen?

Franc
18 oktober 2006, 15:55
Anders heb je alleen maar links of rechts :)

Aron Maiden
18 oktober 2006, 16:06
ow je moet ook 2 kabeltjes naar je top doen?

Franc
18 oktober 2006, 16:07
Die tekening is voor een stereocab dus of een stereotop of 2 tops of hoe je je dat ook voorstelt,

Aron Maiden
18 oktober 2006, 16:27
hmm, ik heb zeg maar 1 top, en die wil ik gewoon aansluiten op een 2x12, die ik zelf wil gaan bouwen. die top heeft 8 ohm, ik wil celestion vintage speakers er in kopen, en dan gaan bouwen. welk schema moet ik dan gebruiken?

bert k
18 oktober 2006, 20:25
Dit schema moet je hebben:


http://www.sleepwalkers.nl/foto/mono.jpg

Franc
18 oktober 2006, 20:27
Extra jack parallel kan nooit kwaad, dan kun je eventueel doorlussen naar een 2e cab (wel totale impedantie in de gaten houden in dat geval!)

any
19 oktober 2006, 13:45
Een behoorlijk deel van het karakter van een Orange cab komt ook door de constructie afwijkingen ten opzichte van andere merken.
Zo is één van de belangrijkere verschillen dat Orange cabs op "sliders" staan en niet op voetjes. Aan de onderkant zitten twee strips multiplex over de volle breedte van de cab. Dit zorgt voor een groter contactvlak met de grond en dus een andere laag respons. verder wordt op sommige punten meer houd gebruikt vooral het "baffle board" gedeelte heeft meer dikte dan bij andere cabs gebruikelijk is. Het zijn natuurlijk datails maar ze dragen wezenlijk bij aan het totaal geluid van het cabinet.

Aron Maiden
19 oktober 2006, 20:05
oke dankjewel allemaal,

Ik wil nog even afwachten en verder kijken, soorten cabs uitproberen enz enz.

maar in iedergeval bedankt!