PDA

View Full Version : Epiphone valve junior



stumpy
17 oktober 2006, 19:53
Ik heb gezocht maar kon het niet echt vinden. Ik wil er een aanschaffen. Ik ben op zoek naar een oefenversterkertje, en voor die prijs kun je niet echt fout gaan. Klank vind ik heerlijk. Maar ik heb alleen de top gehad. Ik twijfel tussen top en combo. Is de speaker in die combo nou eigenlijk iets? Ik moet een end reizen om hem te testen. Er zit een aardig prijsverschil in als ik er een cab bij moet kopen, vandaar mijn interesse in de combo. Wie kan me helpen?

marter544
17 oktober 2006, 21:39
Het schijnt dat der een heel vervelende brom in de combo zit, een kinderziekte die er bij de top niet meer inzit..

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 21:54
Heb zelf alléén de head op diverse puike cabs getest en die is gewoon zeer ok voor dat geld.

Epiphone schijnt op 'n zeker moment 'n update/verbetering voor de combo's te hebben gedaan qua brom dus die zou bij de nieuwere combo's van kracht moeten zijn.

ACSlater
17 oktober 2006, 23:53
yeps je moet eentje van na december 2005 hebben. Zoek eens bij google op valve junior. Er is een apart forum voor ergens. Hier staat hoe je aan de serial kunt zien van wat voor maand/jaar het dingetje is.

Dude
17 oktober 2006, 23:57
er is hier al zoveel gesproken over deze amp.. probeer zoeken bovenin eens effetjes ?

stumpy
18 oktober 2006, 09:11
Er is inderdaad genoeg geschreven dat heb ik ook gezien. Maar vooral over de head, nauwelijks over de combo. Na zoeken op internet was ik ook al tot de conclusie gekomen dat vanaf 2006 de brom nagenoeg uit de combo is. Maar dat zegt allemaal nog niets over de speaker in de combo.

Les Paul
18 oktober 2006, 09:17
Ik heb de 1e versie (met brom). Eigenlijk valt de brom heel erg mee. Heeft wel een vintage uitstraling. De speaker is niet super, maar zeker voor het geld klinkt de combo uitstekend. Voor thuis een prima amp.

Mitch
18 oktober 2006, 11:12
Hé, de Epi blijft en hij heeft een Marshall te koop staan.
Da's antwoord op al je vragen.

Les Paul
18 oktober 2006, 12:52
Hé, de Epi blijft en hij heeft een Marshall te koop staan.
Da's antwoord op al je vragen.

Marshall handwired!

En de 2 epi's blijven!

De head dit weekend op de 1966 van Chris gezet. Ik heb er 2 Rola blackbacks ingezet. Prima sound. Klon aangetrap. Geweldige sound!. Bij wijze van experiment de ProCo Solo er voor gezet. Super combinatie! Een mooie open crunch, met veel ballen. Iedereen die een goedkoop setje wil hebben kan ik dit aanraden.

Mitch
18 oktober 2006, 12:56
't Was maar een geintje hoor ;) Misschien dat ik nog eens overweeg om zo'n ding als backup aan te schaffen.
Of toch maar die wet/dry setup :sssh:

ACSlater
18 oktober 2006, 14:59
De speaker schijnt een 8 inch van Weber te zijn en veel beters zul je niet vinden voor dit combo, echt kwaliteit dus. Waarom lees je niet alle 100 reviews op HC? Er staat alles in wat je maar wil weten.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Epiphone/Valve+Junior+Combo/100/1

Angel
18 oktober 2006, 16:43
Vandaag me ook een head aangeschaft, 115 euro(maar misschien nog iets minder, konden me geen exacte prijs geven).
Hij was aangesloten op een 4x12" Hiwatt-cab, zalig. Voor dat geld vind ik het een prima backup-head mocht er ooit iets gebeuren en lekker klein.

Morgen ga ik hem uithalen en dan lekker aansluiten op mijn Bogner 1x12"-shivacab en dan eens kijken hoe hij daarop reageert. Maar voor dat geld kan ik me echt geen bult vallen, hoop ik ;)

new deep
21 oktober 2006, 16:07
Net een valve combotje aangeschaft, echt een leuk dingetje voor bijna de helft van een willekeurig fulltone pedaal.

Er komt trouwens nog een aardig volume uit, zelfs zoveel dat wil ik hem een beetje laten opbreken (op de helft ongeveer) moet ik het volume van mijn gitaar wat naar beneden draaien.

Het versterkertje is anders echt te hard voor bij mij thuis.
Ook de combi met een ocd fulltone is zeer geslaagd. (volume op de ocd wat lager, drive iets voorbij de helft en op LP geschakeld)

new deep
21 oktober 2006, 20:55
Na een paar uur:
Helemaal te gek; heb nu mijn ocd op 3/4 drive staan en de combo op volume 1 (!) en dan krijg je een goede sound (voor thuis) om bijvoorbeeld met Gravity van John mayer mee te jammen!

jacky
21 oktober 2006, 22:26
Tis ook de prijs van een pedaaltje ongelofelijk ga em ook maar eens testen

en dan een MM ombouw set er in ......;-)

gerwin
22 oktober 2006, 12:35
Heb er gisteren ook 1 gekocht man wat een ding speelde thuis altijd op een vox cambridge maar dit is te gek. Alleen wat ik me afvroeg hoe bias je zo'n ding? of heeft een fixed bias. Vanavond ff kijken of ie een beetje meekomt in de oefenruimte.

Chris Winsemius
22 oktober 2006, 15:25
Heb er gisteren ook 1 gekocht man wat een ding speelde thuis altijd op een vox cambridge maar dit is te gek. Alleen wat ik me afvroeg hoe bias je zo'n ding? of heeft een fixed bias. Vanavond ff kijken of ie een beetje meekomt in de oefenruimte.

Het is 'n cathode-bias versterker; hoeft ip niet gebiased te worden.

Moet nog even verder met m'n "gemod" en gemeet aan de Epi van mij.....

Dude
22 oktober 2006, 17:19
http://www.mercurymagnetics.com/pages/specials/ValveJrPjt/EVJ-02.htm


hehe toch een vrij bekende die zich er mee bemoeid !

hoofd
22 oktober 2006, 17:26
http://www.mercurymagnetics.com/pages/specials/ValveJrPjt/EVJ-02.htm


De tering, kitje kost bijna drie keer zoveel als de amp zelf!!

Chris Winsemius
22 oktober 2006, 21:23
http://www.mercurymagnetics.com/pages/specials/ValveJrPjt/EVJ-02.htm


hehe toch een vrij bekende die zich er mee bemoeid !

Yep!
't Schijnt daar vrij populair te zijn.
Tevens tof: "As not seen on TV!" :)

Eerst m'n eigen (non-trafo-replacing) mod verder ontwikkelen, dan weer 'n Epi bij Wizz gaan scoren en dan die MM-kit zeker proberen.

BLOK182
22 oktober 2006, 22:30
Damn, volgens mij is het toch wel een gaaf ampje. Ook goed dat er al een verbeterde versie 2 van de combo bestaat. Ik heb trouwens nog een grappig klein speakerkastje, oud dingetje van National, 2 x 8" (merkloos) van zo'n 4-8 ohm. Nu hangt er een National transistortopje van zo'n 20 watt op, maar volgens mij kan die Epi er ook wel op:p

gerwin
23 oktober 2006, 00:52
Ik kom net met de epi (head) uit de oefenruimte, ben er helemaal gelukkig mee met zijn 5 watt kun je er ook mee in een band oefenen. Ik speel met een 1936 cab en een fulldrive pedaal en verder een micro amp van mxr, helemaal te gek. Hij stond qua level net over de helft en die buizen oversturing is ech te gek. Kortom voor het geld echt een aanrader.

BLOK182
23 oktober 2006, 09:32
Repeteren jullie hard? En is jullie drummer een houthakker? Ik speel namelijk nog in een studentenband, en dat gaat niet zo daverend hard, daar zou ik nog wel een leuke amp voor kunnen gebruiken:-)

Dude
23 oktober 2006, 16:15
Bij mij komt die er ook zeker zeer binnenkort, zit te twijfelen of ik eerst een nieuwe speaker koop voor mn gig speakerkastje of toch maar die head ga scoren haha...

gerwin
23 oktober 2006, 23:36
nou we reperteren vrij stevig en hij komt goed door de mix heen. Ding klinkt gewoon lekker en zodra je over de helft gaat met je volume pot dan begint ie lekker te oversturen. Ja echt een leuk ding voor zijn geld. Ben nu nog even een beetje aan het experimeteren met de juiste speaker, maar daar heb ik al een topic voor geopend bij de werkbank.

Realeigo
24 oktober 2006, 09:24
Zou deze (http://www.thomann.de/gb/epiphone_triggerman_epa_t412s.htm)
een gangbare combinatie voor bij de junior zijn?

Dude
24 oktober 2006, 09:59
gangbaar in welk opzicht ???


de enige tip hierin zou zijn... ga luisteren

Hendriks
29 oktober 2006, 18:10
Wie weet een muziekwinkel (liefst in het noorden) waar de Valve serie te koop is?

drap
29 oktober 2006, 18:31
Sound House in Hoogeveen heeft ze staan.

Nellyrocks
1 november 2006, 14:33
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze hun overstuurde geluid halen uit een laag wattage amp.
Kan iemand iets vertellen over hoe het precies klinkt behalve dat het goed is voor zijn geld. Ben erg benieuwd. Ik kan hem niet direct uitproberen omdat we ze in Haarlem niet hebben en ik nog geen tijd heb gevonden om naar A'dam te gaan.

Aron Maiden
2 november 2006, 20:19
Sound House in Hoogeveen heeft ze staan.


heeft sound house die 4x10 ook staan joh?, ik ben er ook nog steeds niet uit wat voor versteker k nou wil..

ik heb dei 4x10 nog niet gezien anders bij sound house (k zit in hoogeveen op school) maar dan ga k snel eens kijken!:)

ik heb die junior buizen top wel zien staan en die combotjes..

Kim Wilson
2 november 2006, 20:29
Zou deze (http://www.thomann.de/gb/epiphone_triggerman_epa_t412s.htm)
een gangbare combinatie voor bij de junior zijn?
Ik weet niet wat voor speakers hierin zitten. Op de Epiphone site spreken ze van "special design" speakers. Stel je daar dus niet teveel van voor.

Tevens, een 4x12 schijnt wel te zwaar te zijn voor de Valve Jr. Marc Odijk heeft het getest, en een 2x12 klinkt beter dan een 4x12. Net of de amp teveel moeite moet doen om al die speakers aan de gang te krijgen. De Triggerman cab is ook eigenlijk bedoeld voor de Triggerman 100W top.

Ik denk dat de Valve Jr. het mooist klinkt met een dichte 1x12 of 2x12, met niet al te zware speakers erin. Celestion G12H, of als je goedkoper wilt, Jensen C12N...

Mitch
2 november 2006, 21:07
"special design" = as cheap as we could get them ...

Ik zou inderdaad geen 5W bakkie op 4 12 inchers laten zwoegen, liever wat minder en vooral geen logge zware speaker.
Probeer eens een Celestion Blue :D

MarkS
2 november 2006, 22:54
Ik ga binnenkort uit nieuwgierigheid eens een topje testen. Zou tussen een PodXT en een Flextone III 112 cab komen te hangen. Puur voor thuisgebruik.
benieuwd hoe dat klinkt, ook zonder PodXT.

gerwin
2 november 2006, 22:59
Ik gebruik zelf het topje op 2 g12m's, gaat prima.

Les Paul
3 november 2006, 08:35
"special design" = as cheap as we could get them ...

Ik zou inderdaad geen 5W bakkie op 4 12 inchers laten zwoegen, liever wat minder en vooral geen logge zware speaker.
Probeer eens een Celestion Blue :D

Een half watt Nanoamp op een 4x12 is geen enkel probleem. Klinkt fantastisch. Dus ik zie geen reden waarom 5 watt een probleem zou zijn.
De Valve Jr Combo heb ik wel eens op een 4x12 Marshall aangesloten en dat klinkt prima

Mitch
3 november 2006, 09:31
Ik wist dat je zou komen :D
Tuurlijk kan het wel....de vraag is wat handiger is/beter klinkt. Ik denk dan: als je in de low budget markt zit en kijkt naar een Epi VJ, geef dan het geld dat je nog over hebt liever uit aan een goede 1 of 2x12 in plaats van aan een crappy 4x12.
Maar dan nog vind ik dat je qua vermogen niet teveel uiteen moet lopen. Het kan allemaal wel, maar je mist wel wat extra druk en dynamiek.

Les Paul
3 november 2006, 11:58
Ik wist dat je zou komen :D
Tuurlijk kan het wel....de vraag is wat handiger is/beter klinkt. Ik denk dan: als je in de low budget markt zit en kijkt naar een Epi VJ, geef dan het geld dat je nog over hebt liever uit aan een goede 1 of 2x12 in plaats van aan een crappy 4x12.
Maar dan nog vind ik dat je qua vermogen niet teveel uiteen moet lopen. Het kan allemaal wel, maar je mist wel wat extra druk en dynamiek.

Gelukkig stel ik je niet teleur :D

Natuurlijk is een goede 1x12 of 2x12 altijd beter dan een crappy 4x12. Maar de druk en dynamiek op een goede 4x12 blijft juist verrassend overeind is mijn ervaring. Voor thuis heb ik oon CMW modded 2x12 met Rola's staan en die is fantastisch.

Mitch
3 november 2006, 18:13
Jij bent gewoon merkengeil. Ik zeg: CMW ? Wat moet je er mee ? :D
Nee serieus, ik geloof zó van je dat die Rola's lekker beuken in die cab. Enjoy !

Chris Winsemius
3 november 2006, 18:33
Jij bent gewoon merkengeil. Ik zeg: CMW ? Wat moet je er mee ? :D
Nee serieus, ik geloof zó van je dat die Rola's lekker beuken in die cab. Enjoy !

Mitch: moet ik je garantie op de TTC weer 'ns aan gaan passen (lees: modden)?

:D LOL

Lekker cabje, had hem hier met Les Paul met 1 van z'n Rola's gehoord en dat was toen al "yummie".

Jouw VERNET cab klonk ook zeer goed! Ben zeer benieuwd hoe die Heritage M20s na uren rocken klinken.

Vind zelf de combi Heritage M20/H30 in de kast van Tristan (ietsje groter dan die 1966A cab van mij die nu bij Les Paul staat) zeer goed icm zijn 2061x.

Too many speakers, amp-circuits & sounds, too little time :)

Fijn weekend!!!

drap
3 november 2006, 19:12
heeft sound house die 4x10 ook staan joh?, ik ben er ook nog steeds niet uit wat voor versteker k nou wil..

ik heb dei 4x10 nog niet gezien anders bij sound house (k zit in hoogeveen op school) maar dan ga k snel eens kijken!:)

ik heb die junior buizen top wel zien staan en die combotjes..

Ik durf het je werkelijk niet te vertellen. Ik las toevallig op hun site dat ze die Epi verkopen en meer weet ik niet.

Aron Maiden
4 november 2006, 12:11
haha oke, dankje!

pauld
5 november 2006, 22:44
http://www.instituteofnoise.com/L6/ampclips.asp#Epiphone

<_-Tijs-_>
12 november 2006, 13:59
Stel je wilt een valve junior combo uitbreiden, welk cabinet kun je er dan onder zetten. hij heeft namelijk maar 4 ohm.

stumpy
13 november 2006, 19:53
Stel je wilt een valve junior combo uitbreiden, welk cabinet kun je er dan onder zetten. hij heeft namelijk maar 4 ohm.

Bijvoorbeeld een Marshall 4x12, maar er zijn er nog veel meer.