PDA

View Full Version : 2e hands rack gear werkende staat maar geen zicht meer



outside
17 oktober 2006, 16:36
Ik heb een preampje op het oog dat normaal gezien voor het dubbele van de prijs verkocht wordt op de 2e hands markt. Het probleem is dat het ooit samen met een brandend aparaat in de rack zat en hierdoor aan de buitenkant heel wat schade heeft ondergaan. Ik vind dit persoonlijk niet erg zolang de klank maar goed blijft maar ik wil wel zeker zijn dat ik dit ding nog wel verkocht krijg later. Dus wat is voor jullie een perfect werkend aparaat met een volledig stuk uiterlijk waard?

forceps
17 oktober 2006, 21:49
foto? En om welk apparaat gaat het?

outside
17 oktober 2006, 22:03
foto? En om welk apparaat gaat het?

Ik wil niet onder mijn duiven laten schieten he;) Maar ik bedoel gewoon in het algemeen, zouden jullie snel iets kopen als iets in perfect werkende staat is maar het er absoluut niet goed meer uitziet? Gaat er veel van de 2e handsprijs af in zo'n geval. Ik weet dat dit allemaal nogal algemeen is maar elke hulp is welkom!

AART
17 oktober 2006, 22:13
ligt eraan hoe erg, en wat het is, kijk, een volledig verfikte amp hoef ik niet, zelfs niet als ie werkt, want ik raak me niet meer kwijt later.

sinneD
17 oktober 2006, 22:30
als iets zo erg er uit ziet maar nog klinkt als en tiet, en ik zou er gek op zijn, zou ik het kopen en nooit van me leven meer weg doen tenzij ik geen gitaar of bas meer kan spelen

LostHighway
18 oktober 2006, 09:04
Hangt inderdaad vanaf hoe erg het juist is.
Als hij maar de helft gaat van gewoonlijk kan je ook wel een andere behuizing versieren mocht je hem ooit willen verkopen.
Intussen heb je de vetst uitziende 19" module van de Verenigde Nederlanden :D

Lord Abortion
18 oktober 2006, 14:21
Ik zou zelf nooit een toestel kopen dat in een brandje heeft gezeten.

armageddon
18 oktober 2006, 16:19
Brand blus je toch?
Water?

peter_heijnen
18 oktober 2006, 17:37
Wat voor soort preamp is het? Is het buizen of analoog of digitaal of.......?

Heeft het apparaat tijdens de brand boven of onder het verbrande apparaat gehangen? Hoe lang heeft de preamp aan die hoge temperaturen blootgestaan? Maw, hoe erg hebben de onderdelen op hun donder gehad.

Ik zou de boel eerst laten doormeten door een tech. En als alles echt ok is, zou ik het juist te gek vinden om een te gekke sound te halen uit een Frankenstein preamp.

forceps
18 oktober 2006, 22:23
Ik wil niet onder mijn duiven laten schieten he;)

Haha, snap ik, van mij heb je niks te vrezen, momenteel GAS ik op veel zaken, echter niet FX-apparatuur.

Maar om een enigszins nuttige bijdrage aan dit topic te geven: hou goed in gedachten dat je bij eventuele verkoop met hetzelfde probleem komt te zitten als de huidige verkopen i.v.m. de looks van de unit. En een lege behuizing vinden van exact jou unit voor weinig geld, die kans acht ik nagenoeg 0%.

LostHighway
19 oktober 2006, 09:28
En een lege behuizing vinden van exact jou unit voor weinig geld, die kans acht ik nagenoeg 0%.
Lege 19" behuizingen zijn oa bij Conrad te vinden, je zal inderdaad zelf gaatjes moeten boren voor de knopjes etc, maar dat is nu ook de wereld niet..
Misschien kan het zelfs met een andere frontplate opgelost worden, zonder pics moeilijk te beoordelen.
En als hij gewoon perfect werkt zie ik er weinig graat in aan die prijs.

outside
19 oktober 2006, 17:51
ik heb uiteindelijk besloten om toch maar iets anders te kopen (vooral omwillen van de schrik het niet te kunnen doorverkopen) dus hier is ie:

http://cgi.benl.ebay.be/Preampli-guitare-SansAmp-PSA-1-meme-genre-POD-line-6_W0QQitemZ260040625981QQihZ016QQcategoryZ22669QQs sPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

jelledevos
19 oktober 2006, 22:00
is wel aantrekkelijk. is wel leuk ding maarjah dan liever iets meer uitgeven aan goeie ;) als een transistor bak kapot is ga je hem echt niet meer gemaakt krijgen