PDA

View Full Version : MI Audio Boost 'N' Buff.



fullorder
17 oktober 2006, 16:01
Is deze (http://www.miaudio.com/BNB1.htm) nieuwe van MI Audio al besproken op dit forum? Zou zomaar wel eens een heel erg nuttig pedaal kunnen zijn :)
http://www.miaudio.com/Images/BNB3.gif

Tristan
17 oktober 2006, 16:17
Volgens mij heeft zelfs Erik Van De Haar hem nog niet...

Michael AE
17 oktober 2006, 16:19
Hmmz, ik be niet zo van de MI Audio. Heb de meest gangbare modellen al geprobeerd, maar ik ben niet echt onder de indruk.

Wel zou ik de fuzz pedalen een willen proberen. Iemand ervaring mee? Op papier zien ze er cool uit.

Tristan
17 oktober 2006, 16:23
Ik ook niet inderdaad...
Ik heb de Crunch Box, Blue Boy, Tube Zone en de Blues Pro geprobeerd, maar ik ben er niet wild van, die Blues Pro vind ik wel okee...
Die Fuzzboxen klinken echter erg goed op de clipjes, daar ben ik ook heel erg benieuwd naar...

dml
17 oktober 2006, 16:30
Ik ben wel redelijk fan van MI Audio, heb de Tube Zone en de Blue Boy Deluxe en heb de Blues Pro gehad maar vond die juist weer wat lafjes. Smaken verschillen, en da's maar goed ook.

De Boost'n'buff krijg E v/d H hoogstwaarschijnlijk eind deze maand en gaat rond de 100 euro kosten. Vooral de treble-boost lijkt een aardige functie.

fullorder
17 oktober 2006, 17:49
Ik heb nu een losse buffer en een losse treblebooster dus als dit pedaal een beetje lekker klinkt kan ik die 2 mooi vervangen door 1. Resultaat: extra ruimte op m'n pedalboard voor nog een pedaaltje! :satisfie:

Tristan
17 oktober 2006, 18:43
Dat doet die Keeley Katana toch ook en die Masotti White Box?

Speeddemon
17 oktober 2006, 18:47
Ik heb nu een losse buffer en een losse treblebooster dus als dit pedaal een beetje lekker klinkt kan ik die 2 mooi vervangen door 1. Resultaat: extra ruimte op m'n pedalboard voor nog een pedaaltje! :satisfie:
je verkoopt hierdoor toch geen HWA, mag ik hopen? *snif* :chicken:

Tristan
17 oktober 2006, 19:15
Jawel joh, die dingen zijn megagewild sinds die gast die ze bouwde er even mee opgehouden is ze te maken, ik heb sommige van die pedalen al drie keer over de kop zien gaan op Ebay.grmbl, ongelofelijk gewoon...
Als je het mij vraagt is het gewoon een marketingstrategie van die gozer, die komt gewoon over een jaartje terug en zet dan een produktielijn op waar door een zooitje illegalen de printplaten worden gesoldeerd en zo wordt hij slapend rijk...

Michael AE
17 oktober 2006, 20:09
@Tristan: Even wat inside information, Speeddemon IS de maker van HWA pedalen. :sssh:

Tristan
17 oktober 2006, 20:30
Oh, shit joh, dat wist ik helemaal niet... :p :seriousf:
Het was maar gein, ik ben een beetje in een rare bui vandaag...

fullorder
17 oktober 2006, 21:36
je verkoopt hierdoor toch geen HWA, mag ik hopen? *snif* :chicken:

Ik verkoop bijna alles als het moet! Maar niet m'n HWA vriendjes :satisfie:
Als die al ooit mijn plank (tijdelijk) verlaten komen ze in een mooie vitrine te staan. Puur om er mee te pronken :cooler:

Tristan
17 oktober 2006, 21:55
Haha, en terecht!
Uw Amerikaanse vrienden zijn jaloers op u... :D

Speeddemon
18 oktober 2006, 00:11
ik heb sommige van die pedalen al drie keer over de kop zien gaan op Ebay.grmbl, ongelofelijk gewoon....
serieus? Welke dan? ben wel benieuwd!

Was 't trouwens maar een marketingsstrategie... 't is nu gewoon pure ellende, noodzaak door tijdsgebrek.

Ben nu ook nog eens in onderhandeling over een huis, dus...
time is NOT on my side... no it ain't. :mad:

Tristan
18 oktober 2006, 00:52
Op The Gear Page wordt je in ieder geval wel genoemd geloof ik en er staan reviews op Harmony Central, van welke pedalen weet ik nu even niet precies, maar ze staan er in ieder geval wel op...

Ja, ik weet het, gaat 'ie okee?

Een (eigen?) huis is wel kicken hoor! :rockon:

fullorder
18 oktober 2006, 09:23
Ben nu ook nog eens in onderhandeling over een huis, dus...
time is NOT on my side... no it ain't. :mad:

shit, ik wilde net een partijtje van 50 stuks fuzzwork orange bij je bestellen ;-)
maar succes met je huis!

dml
18 oktober 2006, 17:10
De Masotti WhiteBox mist de treble-boost-functie, dus dat is het verschil met de Boost'n'Buff. En natuurlijk het prijsverschil.

Als het meezit binnenkort een review alhier van beide!!

Aan alle Moderator's:
Grote kans dat er een grammaticafout in zit, zoiets als "dit pedaal kost niet duur", dat doe ik dan expresso, dus gewoon laten staan. En niet met machtsvertoon een dergelijk topic sluiten......... Of heb ik nu al teveel gezegd en wordt dit topic ook gesloten. Of erger, ik wordt geband!!!

Mitch
18 oktober 2006, 17:21
Volgens mij is het de bedoeling dat je klachten over mods via PB afhandelt ? In geval van zelfmedelijden verwijs is je naar www.riagg.nl :D

@fullorder: wat me even ontgaat in dit pedaal, is het gewoon een mosfet boost met schakelbare treble boostfunctie ? Mosfets zijn ook aardige buffers natuurlijk :)

dml
18 oktober 2006, 17:34
Helaas, bij het riagg willen ze me niet meer.
Sowieso lijkt het me een taak voor moderator's om bij een dergelijk ingrijpen de auteur te PM'en met de reden van sluiten en niet andersom. Maar goed, terug naar dit topic!!

Grooveyard21
18 oktober 2006, 18:24
@fullorder: wat me even ontgaat in dit pedaal, is het gewoon een mosfet boost met schakelbare treble boostfunctie ? Mosfets zijn ook aardige buffers natuurlijk

Dat vermoeden had ik ook.

fullorder
18 oktober 2006, 18:37
@fullorder: wat me even ontgaat in dit pedaal, is het gewoon een mosfet boost met schakelbare treble boostfunctie ? Mosfets zijn ook aardige buffers natuurlijk :)

Ik weet net zoveel als jij Mitch ;)
Er staat wel een uitgebreid verhaal op de site van MI Audio, maar hij verteld niet wat voor een transistor hij gebruikt.
De eigenschappen van het pedaal zijn in ieder geval dat hij geen True Bypass heeft maar een hele goede buffer (zegt ie) en dat de volume control daadwerkelijk de gain van de transistor varieert. De trebleboost functie is volgens mij niet schakelbaar. De eerste helft van de volume sweep geeft het pedaal een flat boost (tot 15 dB) en daarboven wordt het pedaal treble-booster achtig (tot 35 dB). In hoeverre dit te vergelijken is met een echte treble-booster weet ik niet. Kwestie van uitproberen ;)
Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk.

dml
18 oktober 2006, 18:51
Wellicht heeft het met het ontwerp te maken dat hij niet TB is, ligt er natuurlijk ook aan of de booster na de buffer of ervoor zit. Overigens wel grappig dat het gros der gitaristen niets anders wil dan TB. En na verloop van tijd blijkt TB dus absoluut niet heilig te zijn vanwege signaalverlies (iets dat niet aan de orde zou zijn bij TB). Dus wordt dat weer gecompenseerd door toepassing van een buffer......... Weer terug bij af??

fullorder
18 oktober 2006, 20:00
Wellicht heeft het met het ontwerp te maken dat hij niet TB is, ligt er natuurlijk ook aan of de booster na de buffer of ervoor zit. Overigens wel grappig dat het gros der gitaristen niets anders wil dan TB. En na verloop van tijd blijkt TB dus absoluut niet heilig te zijn vanwege signaalverlies (iets dat niet aan de orde zou zijn bij TB). Dus wordt dat weer gecompenseerd door toepassing van een buffer......... Weer terug bij af??

niet helemaal. Een hele reeks (slecht) gebufferde pedalen is al helemaal niet goed voor je signaal. Een goede oplossing is denk het meerendeel van je pedalen TB en aan het begin van de lijn een goede buffer. Andere oplossing is een pedalendoos door Pete Cornish te laten bouwen ;)
Hoe dan ook de Boost 'N' Buff is niet een kwestie van buffer voor of na de boost. De buffer werkt als het pedaal uit staat.