PDA

View Full Version : Welke pickups?



Realeigo
17 oktober 2006, 15:49
Ik bezit een Epiphone Les Paul Standerd, en het wordt tijd dat ik de gitaar wat ga "Upgraden" Te beginnen met betere pickups, maar op dat gebied ben ik best wel een leek. Kan iemand mij helpen een keuze maken? (ik speel veel bad religion, green day, blink 182 , sum 42, etc..)

Krull
17 oktober 2006, 15:56
Ik weet niet wat je er bereid bent voor te betalen, maar als je niet al te duur uit wil zijn kan je het beste voor GFS pickups gaan: http://store.guitarfetish.com/
Als je meer te besteden hebt Seymour Duncan of misschien Dimarzio.

Reb
17 oktober 2006, 15:59
Seymour Duncan invader. Kost wel 95 euro, maar dan heb je ook wat. Deze pickup werd gebruikt bij Blink 182 :rockon:

Realeigo
17 oktober 2006, 15:59
Ik zat zelf al te denken aan Seymour duncan of gibsons, dus voor 100 euri per pickup deins ik niet terug, maar er zijn zoveel verschillende :)

gerrekat
17 oktober 2006, 16:03
Brug: - DiMarzio Super Distortion/Super II/X2N

Neck: - DiMarzio PafPro/Seymour Duncan 59


als je stevig wilt scheuren tenminste, maar gezien je omschrijving lijkt dat er wel op.

a darker shade of grey
17 oktober 2006, 16:55
ik ben het eens met reb....SD's als je het kan betalen ;)

Of gibson burstbuckers :)

Realeigo
17 oktober 2006, 17:01
kan ik bij de seymour duncan invader gewoon een chromen cap erboven op doen? of zou dat het geluid beinvloeden? (als Tom DeLonge er op speelt moeten ze wel goed zijn :P) want is de uiterlijk van de hb niet zo mooi.

Tho
17 oktober 2006, 17:29
Ik ben echt vreselijk kieskeurig over het uiterlijk van gitaren, soms zelfs (volgens sommigen) overdreven, maar het uiterlijk van een ELEMENT?? Daar maak zelfs ik me nog niet druk om..

Brammibal
17 oktober 2006, 18:02
een gitaar met een element met chromen kapje ziet er anders uit dan een zonder kapje hoor. ik kan het best begrijpen.

vasnd
17 oktober 2006, 19:40
ik ook, ik vind die magneetpolen over het algemeen niet mooi.

datsun
17 oktober 2006, 20:26
Een zebra humbucker kan wel best mooi zijn vind ik, voor de volledig zwarte ben ik ook niet.

Orpheo
17 oktober 2006, 20:35
ik zou voor air nortons gaan overigens....perfect voor jou stijl.

en anders bareknuckles :D

Realeigo
17 oktober 2006, 21:59
Ok, heb ff wat sites bezocht etc. en heb een paar setups (per fabrikant éen) bedacht:

DiMarzio: Bridge: X2N, Neck: Super 2
Seymour Duncan: Bridge: SH-8 Invader Neck: APH-1 alnico II pro
Gibson: Bridge: Dirty Fingers/500t Neck: 496r

wat denken jullie?

Orpheo
17 oktober 2006, 22:30
Ok, heb ff wat sites bezocht etc. en heb een paar setups (per fabrikant éen) bedacht:

DiMarzio: Bridge: X2N, Neck: Super 2
Seymour Duncan: Bridge: SH-8 Invader Neck: APH-1 alnico II pro
Gibson: Bridge: Dirty Fingers/500t Neck: 496r

wat denken jullie?

al die sets klinken imo slecht slecht dubbel slecht! ik heb ze bijna allemaal gehad. geef mij maar (jaja gaat ie weer) bareknuckles, of air nortons.

de X2N is imo veel te compressed. je hoort je gitaar niet meer. de super2 is veel te treble voor de hals. niet lekker imo.

de dirty fingers zijn OK, niet superlekker, en de 500t; zie x2n. de 496 is redelijk, alleen veel te veel output. veel te dik en zompig.

de alnico2pro is WEL lekker!

de invader is weer imo te sterk.

DarknessAwaits
17 oktober 2006, 23:43
Ik ga met Orpheo mee betreffende de dimarzio set. De alnico pro 2 is de enige waar ik verder zelf ervaring mee heb; en dat is gewoon een héél lekker element. Verder zal een Air Norton, Paf Pro, SD '59 enz het ook heel lekker doen op de halspositie.

Wat mij dan nog een welkome aanvulling lijkt op de brug:
Dimarzio Superdistortion
SD Jeff Beck
Dimarzio Tonezone (alhoewel die toch een tikkie te bassig is voor deze gitaar).

Maar dat is mijn persoonlijke keuze, met mijn bescheiden kennis van elementen. Ik ken er wel wat, maar láng niet allemaal.

gerrekat
18 oktober 2006, 07:01
kan ik bij de seymour duncan invader gewoon een chromen cap erboven op doen? of zou dat het geluid beinvloeden? (als Tom DeLonge er op speelt moeten ze wel goed zijn :P) want is de uiterlijk van de hb niet zo mooi.

chromen kappen zorgen ervoor dat je je PU's niet zo dicht op je snaren kan zetten en beinvloed direct je output. Zeker bij een invader met die dikke pole pieces. Ik heb diverse Invaders gehad, en ik kan je echt aanraden om zeker dan ook eens de X2N te testen IMO klinkt die veel vetter, punchier en warmer dan de Invader bij iets meer output. Dat verhaal dat een X2N compressed is is niets van waar naar mijn mening, ze klinken groots en open. In een Les Paul is een Superf Distortion overigens ook helemaal gene verkeerde keuze die scheuren ook als een beest.

frekie
18 oktober 2006, 09:41
Thomann in Duitsland heeft nog steeds een aanbieding SD Jazz/JB op de site staan:

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-180924.html?sn=891863d7515109ca9c6dcf75c32a9e57

Lekker setje op een LP m.i. maar smaken verschillen natuurlijk.

Realeigo
18 oktober 2006, 17:03
Dus zeker Alnico II pro op neck en dan zou ik graag toch een krachtpatser op bridge willen doen. Welke? Invader? JB?

jerome
18 oktober 2006, 19:36
Verschillende mensen raden een Dimarzio Super Distortion aan.
Een lekker heavy element met veel dynamiek!
Maar voor (bijna?) dezelfde prijs heb je Dimarzio Dual Sound.
Deze is exact hetzelfde als Super Distortion alleen komen er meer draden uit zodat je dit element ook single coil en parallel kan schakelen.
Er zit standaard een push pull potmeter bij waarmee je hem kan schakelen.
Je kan hem natuurlijk ook via een aparte schakelaar schakelen of via een opgeofferde tonepotmeter.

Squier4ever
18 oktober 2006, 20:01
ik zou iig niet voor die Gibsons gaan, veel te duur voor wat je er qua kwaliteit voor terugkrijgt. Ik zou zelf voor SD's gaan, imo veel lekkerder als DiMarzio's.
Pearly gates is ook een erg lekker element

Thom TK
18 oktober 2006, 21:49
Op jouw gitaar zou ik idd ook een X2N aanraden in de brug, maar probeer ook eens een Dimarzio Evolution.
Die heeft mooie hoge tonen en dat zou best eens kunnen werken op jouw gitaar.

Realeigo
18 oktober 2006, 22:20
Dus van Di Marzio heb ik vaak X2N horen vallen met overall positief commentaar en dan ook nog Air norton voor Neck, dus ik denk dat ik ga kiezen uit:

X2N : Alnico II pro
X2N : Air Norton

Bedankt vcoor het advies.