PDA

View Full Version : Ibanez RGR 220 DX(noobje)



Mungojerry
17 oktober 2006, 15:04
Ok, ok, ik ken bitter weinig tot niets van gitaren. Snuister al een tijdje op dit forum, ben nog maar net begonnen met lessen nemen maaaar, dit wil ik al van jongsaf aan. Aangezien ik met een folk gitaar opgescheept zit(ja ik stel het een beetje neg want de sound van een elek. is imo zoveel beter) ben ik uit op wat degelijk materiaal.

Wel nu heb ik de kans om een Ibanez aan te schaffen voor 160 euro. De vraag luidt nu, is dit wel de moeite? Is het een koopje of zou ik beter verder zoeken?

Wat vinden jullie?

http://images.kapaza.be/photolarge/3544300.jpg

hassent
17 oktober 2006, 15:32
Kun je je geen buil aan vallen lijkt me. Ibanez maakt over het algemeen goede gitaren, ook de goedkopere series.

almarvk
17 oktober 2006, 15:38
Incl. die koffer? Gewoon doen!

Johannes
17 oktober 2006, 15:39
Doen, voor dat geld val je geen buil.

forceps
17 oktober 2006, 16:11
Damn, ziet er niet verkeerd uit, sharktooth inlay, reversed headstock... kun je zeker een hele tijd mee vooruit lijkt me... mocht die Floyd Rose je niet bevallen, kun je hem met een blokje hout vastzetten en mocht de sound je niet bevallen, kun je altijd nog eens een ander element erin zetten...

goeie gitaar voor een zeer schappelijke prijs, als je het mij vraagt..

The Underdog
17 oktober 2006, 16:18
Kopen! Nu!

Zino Z
17 oktober 2006, 16:35
model heb ik nog nooit gezien maar hij ziet er wel zeer strak uit... gewoon doen lijkt me, maar eerst ff proberen natuurlijk

DarknessAwaits
17 oktober 2006, 16:56
Als jij het niet doet doe ik het ;).

Mungojerry
17 oktober 2006, 17:11
Ok, done! Ik ga dervoor!

Enorm bedankt voor jullie hulp!!

Davidian
17 oktober 2006, 17:42
Een koffer alleen al kost soms al 100 euro.

Mungojerry
17 oktober 2006, 18:52
Wel dan heb ik echt wel hoerechance want alles zit erbij en is spiksplinternieuw, zit zelfs nog gedeeltelijk in beschermlaag. Die gast wil er heel snel vanaf want hij vertrekt binnenkort naar het buitenland.

Heb net snel een afspraak gemaakt. :satisfie:

Slevin
17 oktober 2006, 19:54
model heb ik nog nooit gezien maar hij ziet er wel zeer strak uit... gewoon doen lijkt me, maar eerst ff proberen natuurlijk

Even offtopic en mierenneuken in je signature, het is 'Tried' ipv 'Tryed', tenzij hij het zo uitsprak :sssh:

Herman
17 oktober 2006, 20:47
Ik weet er maar vrij weinig van af hoor, maa rik dacht altijd dat RGR een RG model met een singlecoil in de middenste positie was...H-S-H dus..of zit er wel gewoon naast? :)

Rutty
17 oktober 2006, 22:45
whoot.. ik wil ook floyd tremelo!! en hij vind m ff voor 150 euris :P heel snel kopen jij.. anders gaa ik m opzoeken ;)

AART
18 oktober 2006, 11:02
Ik weet er maar vrij weinig van af hoor, maa rik dacht altijd dat RGR een RG model met een singlecoil in de middenste positie was...H-S-H dus..of zit er wel gewoon naast? :)


RG is het normale typenummer, daarchter vind je de volgende letters soms:

R = Reversed Headstock
T = Neck Through Body constructie
A = Arched top + vaste brug

Daarnaast: goede prijs, maar test em ook goed.


Ik heb ooit een RG470 gekocht voor 140 euro, dus koopjes bestaan nog :)

Mungojerry
18 oktober 2006, 11:12
whoot.. ik wil ook floyd tremelo!! en hij vind m ff voor 150 euris :P heel snel kopen jij.. anders gaa ik m opzoeken ;)

Het is 'zij' ;)

Zino Z
18 oktober 2006, 15:32
Even offtopic en mierenneuken in je signature, het is 'Tried' ipv 'Tryed', tenzij hij het zo uitsprak :sssh:

ooh hahaha

eigenlijk heel dom... :sssh:

-robbert-
18 oktober 2006, 17:48
Het is 'zij' ;)

dat had je niet moeten zeggen (op dit forum) :o...

piezo
18 oktober 2006, 17:56
Ach, ze geeft les aan jochies in de leeftijd van het gros van de forummers hier.
Foto's Juf, foto's assieblieieief? :)

Mungojerry
22 oktober 2006, 15:30
Jullie gaan nooit geloven wat er nu gebeurd is!!!
Ik was zo kwaad, gefrustreerd, helemaal over mijn melk...

EINDELIJK had ik een deftige gitaar in mijn bezit EN dit toch kunnen bereiken desondanks mijn schamele financiële status...160 euro voor een gloednieuwe Ibanez...ik was helemaal verkocht...

Ik krijg maar geen mail van die gast terug, bel dond.avond en die reageert helemaal verbouwereerd. Blijkt dat de avond ervoor een man langs geweest was en gezegd had dat hij het voor zijn dochter Sara kwam halen. Gitaar weg...zo, voor mijn neus weg gehaald...ben daar verdomme niet goed van!!

Terug naar af...bedankt aan de smeerl*p die mij dat gelapt heeft!!

Luke-wannabe
22 oktober 2006, 16:00
Jezus da's kut! Maar ben jij dan Sara ofzo en had die vent zich voorgedaan als jouw pa. Of is de verkoper gewoon een eikel?

Mungojerry
22 oktober 2006, 16:06
Als je op die site biedt, www.2dehands.be, dan komt je naam samen met je bod online te staan. Blikbaar heeft een gast ook gedacht;'Wow, koopje! Ff liegen en bedriegen!' en is 't ie achter mijn rug, als 'mijn vader', die gitaar gaan ophalen.

Heb al een heel arsenaal nieuw uitgevonden vuile woorden voor die gast gecreëerd, hoop dat hij een smerige geslachtsziekte krijgt één dezer....

Luke-wannabe
22 oktober 2006, 16:19
Ik snap 'em. Echt fucking achterbaks! :o
Nou maar hopen dat je iets anders tofs tegen komt. Wat is je Budget?

Mungojerry
22 oktober 2006, 16:36
Awel!!
Heb net wat heuglijker nieuws gekregen. Mijn moeder vond het zo triest(dit ook omdat ik reeds een paar dagen met een gezicht tot op de grond loop) dat ze besloten heeft een bijdrage te leveren! :satisfie:

Budget komt nu op zo'n 2000 euro maar, daar zou ik en een gitaar en een versterker mee moeten kopen. Ben niet van plan optredens te gaan doen dus die laatste moet geen 2m op 3m zijn maar wel iets degelijks, Vox misshien? En aangezien dat budget nu wel enorm gestegen is dacht ik aan een Gibson LP...

Of een witte Fender Strat. bij Leo Caerts als stunt geplaatsd; www.leocaerts.be/leo/
Leo Caerts heeft nog een mooie Fender als stunt staan en minder duur. Maar wat is het verschil tussen deze twee...buiten de kleur natuurlijk....

ponq
22 oktober 2006, 16:55
sooo, da's nog eens geluk bij n ongeluk ;)

maar, zou je niet eerst gewoon eens op een goedkoop gitaartje kijken wat je echt lekker vindt spelen en klinken? Er zijn zoveel verschillen die je pas na een tijdje kunt waarderen.

Koop bijv een Epiphone LP (best redelijk!) en een Vox AD30 (modelling amp, zodat je verschillende soorten versterkers kan nabootsen). Dan ben je voor een paar honderd euro klaar. Mocht je naar een paar maanden/jaren echt weten wat je wilt qua gitaar en versterker, dan kan je altijd de Epi en de Vox verkopen en duurder spul kopen.


Aan de andere kant, ik ken je moeder niet, maar als dit een aanbod is wat niet eeuwig blijft staan.... als een gek naar de winkel dan! Koop een Vox ac30 en een Gibson Lp standard. 2e hands samen te scoren voor rond de 2000 euro. Ik heb deze combi en t bevalt me prima!

Succes!

Mungojerry
22 oktober 2006, 17:00
Wel, dat is em het net.
Mijn moeder slaat soms nogal eens 180 graden de andere kant op. Maw, kopen die handel voor ze zich bedenkt!! :)
Heb al wat rond geneusd en info zitten rondvragen en een vriend(die ik al jaren niet meer gezien had en in een bandje speelt) gaat me komende week zijn gear laten uittesten en me ook meenemen naar wat winkels.

Nu, Fender en Gibson blows me away telkens ik het bespeelt hoor in een winkel. Zit k al sowieso goed mee denk ik. Die versterker eens checken die je me aanraadde.

Luke-wannabe
22 oktober 2006, 17:15
Aan de andere kant, ik ken je moeder niet, maar als dit een aanbod is wat niet eeuwig blijft staan.... als een gek naar de winkel dan! Koop een Vox ac30 en een Gibson Lp standard. 2e hands samen te scoren voor rond de 2000 euro. Ik heb deze combi en t bevalt me prima!

Succes!
Eerder een Marshal Jcm 2000 dsl/tsl. Veel veelzijdiger dan een Ac30 imho.