PDA

View Full Version : hulp bij nieuwe amp



a darker shade of grey
17 oktober 2006, 13:11
Hallo, ik ben nieuw hier, maar heb al veel posts gelezen.
Ik ben van plan zelf binnenkort nieuwe versterker aan te schaffen, het liefts wil ik natuurlijk buizen ;)
Mijn muziekstijl is heavy heavy metal (metallica, BLS etc.) en de muziek die ik zelf schrijf is meer Dream Theater-achtig.

Ik zat te denken aan een Engl Thunder 50, maar die heeft een gedeelde gain-knop en ik heb actieve EMG's, dus ik kan clean wel vergeten als ik de gain opendraai.
Verder heb ik nog een London City bulldog gezien, iemand ervaring mee?
Ampheads wil ik sowieso gaan combineren met een Behringer cab, die schijnen heel goed te zijn en heel goedkoop, dus....:)

Ik speel (nog) niet in een band, dus theoretisch heb ik geen halfstack nodig, maar het zou wel leuk zijn ;)

Combo's mogen dus ook, maar de optie moet blijven bestaan dat ik in een band kan spelen, dus ik moet harder kunnen dan drums ;)

Jullie weten nu met deze voorbeelden ongeveer mijn budget (rond de 1000 euro dus).

Graag had ik jullie reactie, tips voor andere versterkers etc.
Want jullie hebben ongetwijfeld er meer verstand van dan ik.

Bedankt iig ^^

a darker shade of grey
17 oktober 2006, 16:54
zou iemand plz wat feedback kunnen geven ?? ^^ :rockon: :satisfie:

Chris Winsemius
17 oktober 2006, 17:37
1e feedback: geduld; verwacht niet met zo'n vraag op welk forum dan ook dezelfde dag 'n passend antwoord te krijgen...

Probeer die amps gewoon met je eigen gitaar uit; voor cleanere sounds kun je bij veel (goede) amps ook je gitaar-volume-regelaar wat terugdraaien.

Succes!

Brammibal
17 oktober 2006, 17:47
Ik heb die engl afgelopen zaterdag in feedback getest, maar ik vond het maar niks, de hughes & kettner tube anniversary was veel mooier en warmer. Hij had ook zeker wel genoeg gain voor metallica en dream theater, en als je nog meer zoekt kan je er altijd een booster voorzetten. Ik zou die hughes & kettner ff uitpoberen als ik jou was, ik was zelf erg onder de indruk.

Mitch
17 oktober 2006, 18:53
't Is ook een lastige vraag. Metal, moet ook DT aankunnen, moet ook clean kunnen, voorlopig thuis, misschien later voor band.... budget tot 1000E, je wilt 't het liefst combineren met een Behringer cab ?

Mijn serieuze voorstel: als je nog geen idee hebt hoeveel speakers uitmaken op je sound, begin er dan nog niet aan. Koop eerst een lekkere 2ehands modelling combo voor thuis die evt. hard genoeg kan (bijv. een Flextone of zo)
en doe eerst meer ervaring op bij anderen. Je kunt je nu blind staren op een uiterlijk stoere en ontzettend goedkope buizenbak als de London City bijvoorbeeld, maar zodra je in een band gaat spelen ben je die snel zat en voor thuis is het overkill.

AART
17 oktober 2006, 19:21
Kijk eens naar een Mesa Boogie combo, voor 1000 euro heb je met wat geluk misschien al een Mark III combo, dichter kom je niet bij Metallica en Dream Theater, die gebruik(t)en beiden Mesa/Boogie Mark amps.

Als dat niet lukt kan je ook altijd nog een Mesa Dual Caliber zoeken, komt ook erg in de buurt van die sound.

Bovendien zijn mesa's thuis ook goed te hanteren.

zjanke
17 oktober 2006, 19:26
de winkel in en testen, er is zoveel leuks......


en ook voor minder kun je tweedehands in sigs vaak wel iets vinden

vasnd
17 oktober 2006, 19:48
ik zeg ook mesa, goede versterkers waar je veel mee kan. Kan zacht maar die kunnen zeker hard voor bij optredens

ben vanhoof
17 oktober 2006, 21:15
Kheb me n tijdje geleden ( 2maanden) een Londen city Bulldog aangeschaft. Beestige versterker, echt. Ikzelf heb ook een gitaar met een EMG 81 in de brug, en de combinatie van deze twee is echt super. De versterker scheurt echt! Clean vind ik hem een beetje minder met de emg, maar dat is volgens mij normaal. Ik schakel dan over naar mn standaard pickup en dan valt dat allemaal goed mee. Iets anders dan deze versterker moet ik qua geluid niet hebben.
Wel een nadeel: Ze zijn oerlelijk tegenover andere (valt te veranderen, ben ik ook met bezig)

a darker shade of grey
18 oktober 2006, 14:24
jah sorry dat ik meteen vroeg om die feedback ^^, maar ik kon door de bomen het bos niet meer zien.

iig bedankt voor de info,

en heb je egt al een mark 3 voor 1000 piek??? tweedehands of wat??
hughes and kettner is toch maar 25 watt, gaat dat hard genoeg?
en zijn behringer cabs egt zo slecht dan? :O

AART
18 oktober 2006, 14:44
en heb je egt al een mark 3 voor 1000 piek??? tweedehands of wat??

worden nieuw niet meer gemaakt, dus voor een Mark III moet je sowieso 2ehands, en daar vind je wel een Mark III voor +-1000 euro denk ik.


en zijn behringer cabs egt zo slecht dan? :O

Zeker niet geweldig.

Brammibal
18 oktober 2006, 17:21
hughes and kettner is toch maar 25 watt, gaat dat hard genoeg?
Zeker.. dat kan echt loeihaard!
Hij is ook iets groter dan andere combos, waardoor er echt meer laag uitkomt. Verder kan jer natuurlijk altijd een cab aan hangen.

AART
18 oktober 2006, 17:50
weet je zeker dat die 20th anniversery metal aan kan?

Ik heb hem niet geprobeert maar heb een beetje het idee dat ie meer voor blues tot stevige rock is.


Maarja, misschien is het wel een wolf in schaapskleren, zou niet de eerste zijn.

wytz
18 oktober 2006, 17:59
weet je zeker dat die 20th anniversery metal aan kan?

Ik heb hem niet geprobeert maar heb een beetje het idee dat ie meer voor blues tot stevige rock is.


Maarja, misschien is het wel een wolf in schaapskleren, zou niet de eerste zijn.

Volgens mij inderdaad niet bedoeld voor metal! Mooie versterker, maar zit wel een beetje in een andere hoek!

gerrekat
18 oktober 2006, 18:30
Gewoon een ENGL Fireball halen die scheurt de ballen uit je broek!

Brammibal
18 oktober 2006, 19:42
Nja, voor metallica en dream theater heeft die wel genoeg gain, (zeker dat warme master of puppets geluid!). Het is wel waar dat hij niet voor metal gebouwd is, een booster ervoor zou kunnen werken (helaas mocht ik geen pedalen uitproberen van die gasten op feedback), het pluspunt van deze versterker was dat die zoveel laag had, zodat palmmutes echt heerlijk klonken.

a darker shade of grey
19 oktober 2006, 16:15
fireball gaat wat boven mn budget denk ik ;)
is bovendien ook een halfstack, daar kan ik eigenlijk nog niks mee heb ik besloten, het wordt denk ik toch een combo.
die hughes and kettner wordt het niet denk ik, ik ga gewoon wat dingetjes uitproberen, maar mesa is ook egt heel erg duur...

ik weet het gewoon nog niet :P

edit: wat weten jullie van de rivera clubster? zou die een beetje aan mijn eisen voldoen?
edit: en een marshall dsl401?

a darker shade of grey
19 oktober 2006, 16:25
Nja, voor metallica en dream theater heeft die wel genoeg gain, (zeker dat warme master of puppets geluid!). Het is wel waar dat hij niet voor metal gebouwd is, een booster ervoor zou kunnen werken (helaas mocht ik geen pedalen uitproberen van die gasten op feedback), het pluspunt van deze versterker was dat die zoveel laag had, zodat palmmutes echt heerlijk klonken.

hm misschien toch een keertje proberen...ik hou van het puppets geluid ^^

maar ik ga uiteindelijk toch een beetje mn eigen sound maken, ik hoef niet per se te klinken als metallica of als petrucci, maar ik wil het kunnen spelen.

misschien in combinatie met boss sd-1 (goeie ouwe zakk wylde truc :)

(sorry voor de dubbele post, had pas wat later in de gaten dat deze quote over de HK ging en niet over de fireball )