PDA

View Full Version : MXR Phase 90 vero layout



Grooveyard21
17 oktober 2006, 09:07
Voor de liefhebber, ik heb een vero layout van de mxr phase 90 gemaakt, de layout is succesvol getest.

http://aronnelson.com/gallery/albums/Grooveyard/mxr_phase_90.gif

Franc
17 oktober 2006, 09:14
Mooi :) Wanneer ga je ze als kant en klare kit aanbieden en wat gaan ze kosten :D ;)

(ik wil erg graag een Phase90 maar ben niet zo'n effectenbouwer).

Grooveyard21
17 oktober 2006, 09:29
Mooi :) Wanneer ga je ze als kant en klare kit aanbieden en wat gaan ze kosten :D ;)

(ik wil erg graag een Phase90 maar ben niet zo'n effectenbouwer).

dat wordt al gedaan door byoc, check http://www.buildyourownclone.com/phaser.html

als ik zo'n kit zou samen stellen moet je ongeveer op dezelfde prijs rekenen in euro's exl verzendkosten.

B_2_the_a
17 oktober 2006, 09:33
de gier heeft ze op voorraad liggen :)


en als je zo graag een phase 90 wil, koop dan gewoon een phase 90 ???

Franc
17 oktober 2006, 10:16
Kopen???????????????

Grapjas :D

Nee, ik bouw graag zelf, maar met effecten vind ik het altijd zo'n gedoe met een doosje, klepje, pootjes, knoppies :)

Teveel gedoe.

Dirk_Hendrik
17 oktober 2006, 18:59
Kopen???????????????

Grapjas :D

Nee, ik bouw graag zelf, maar met effecten vind ik het altijd zo'n gedoe met een doosje, klepje, pootjes, knoppies :)

Teveel gedoe.

Het enige dat een versterker niet heeft zijn klepjes.... en dat wordt ruim goed gemaakt door de trafo's...... Wat is het verschil in hoeveelheid gedoe... nou?

;)

Terug naar die layout,
Zou het niet een idee zijn om em te coverteren naar een versie die wél in de breedte van een 1590B behuizing past?

Grooveyard21
17 oktober 2006, 23:51
[QUOTE=Dirk_HendrikTerug naar die layout,
Zou het niet een idee zijn om em te coverteren naar een versie die wél in de breedte van een 1590B behuizing past?[/QUOTE]

Be my guest, maar ik denk dat het niet gemakkelijk zal zijn. Ook de bekende vero tekenaars hebben een phase 90 geprobeerd te doen, maar tot op heden niet gepubliceerd met name omdat ie veel te groot werd.

Het probleem is dat de ic's met de daaromheen geplaatse Fets logischer wijs het best achter elkaar passen op vero board, anders ben je veel meer ruimte kwijt aan draad brugjes e.d.

Mijn layout past fysiek gezien in elk geval in een B box.

Ik snap trouwens het nut niet helemaal om de vero in de breeedte in een b box te plaatsen.

Dirk_Hendrik
18 oktober 2006, 09:11
Nee dank je. Naar de vero klooi tijd ga ik echt niet terug ;)

Wat betreft dat voordeel van een 1590B doosje, Past gemakkelijker op je pedalenplank? Kleine schakelingen passen in kleine behuizingen? Om er maar een paar te noemen.

Grooveyard21
18 oktober 2006, 09:18
Nee dank je. Naar de vero klooi tijd ga ik echt niet terug ;)

Wat betreft dat voordeel van een 1590B doosje, Past gemakkelijker op je pedalenplank? Kleine schakelingen passen in kleine behuizingen? Om er maar een paar te noemen.

Het ontwerp wat er nu ligt past ook in een 1590B doosje, gewoon de print 90 graden draaien ;)

Vandaar dat ik ook niet snap waarom je het in in de breedte wil plaatsen, terwijl het ook in de lengte kan.

En wat het klooien met vero betreft is het maar net hoe handig je erin bent ;). Het kan een mooie oplossing zijn als je geen spullen hebt om pcb's te maken.

Dirk_Hendrik
18 oktober 2006, 15:21
Klopt maar krijg ik er dan ook nog een schakelaar en een batterij bij?

Grooveyard21
18 oktober 2006, 15:33
Persoonlijk gebruik ik nooit een batterij in mijn pedalen, dus daar houd ik ook geen rekening mee. De schakelaar past er wel bij, maar ik moet er dan bij vermelden dat ik iets hogere B boxen gebruik.

En om de discussie terug te komen over het in de breedte laten passen van de vero layout, ik denk dat als je hem in de breedte passend gaat maken aan een B box hij effectief groter zal worden dat dat ie nu is en dat het dan niet gaat passen.

Natuurlijk is het wel zo met vero dat je bijna nooit kleinere layouts kunt maken dan met pcb, daarom zijn er ook weinig vero layouts van de "moeilijkere" pedalen (chorus, flanger, phaser etc).