PDA

View Full Version : japan '57 reissue vs '62 reissue (vs '58 reissue)



mark verhoef
17 oktober 2006, 08:10
privacy rights

nopster
17 oktober 2006, 08:28
Zelf heb ik de 62-er. Ik ben er globaal tevreden over:

+ hoge afwerkingsgraad
+ goed hout
+ goede hardware (ontstemt bijna nooit)
+ lekkere fijne hals
+ heel mooi strat-model :cooler:

- niet veel sustain
- de hals was nogal dik gelakt en die heb ik lichtjes afgeschuurd
- de texas specials vond ik niet zo lekker klinken dus heb ik er andere ingestoken

Er komt ooit een betere maar voorlopig is het meer dan oke.

hansoonk
17 oktober 2006, 11:15
Ik ken alleen de Mexicaanse '50's en 60's reissues. Belangrijkste verschillen (en volgens mij ook enige) zijn de hals (Esdoorn/maple of pallisander/rosewood, geen skunk-stripe op de '60's-RI) en de lak op de body (50's 2-tone sunburst of een pastelkleurtje; 60's 3-tone sunburst of een metallic kleur). Het zou me niet verbazen dat de verschillen tussen de Japanse '57 en '62-RI dezelfde zijn.

Belangrijkste verschil is m.i. de hals: wil je maple of rosewood.

De Mexicaanse gitaren uit de Classic-serie zijn wel goed. Ik vraag me af of Japanners beter zijn, dat het de moeite loont om er eentje over te laten komen, terwijl de Mexicaanse Classic serie voor 550-650 Euro in de winkel ligt.

nopster
17 oktober 2006, 11:22
De Japanse RI's hebben dezelfde hardware als de USA's. Volgens mij toch een meerwaarde.

Luke-wannabe
17 oktober 2006, 12:57
Ik heb zelf een 54 japanse RI. Het enige verschil is de toets zeg maar.

Eko
17 oktober 2006, 17:35
Verschillen zijn inderdaad niet zo groot. De gitaren zijn niet echt conform de echte modellen uit die jaren. Ze zijn meer in naam gelijk. Vergelijk de American Vintage modellen maar eens met deze. Een `57 hoort een v-Neck te hebben en geen Texas Specials, ook hoort er vintage draad op te zitten.
Beide hebben eerder de looks dan de specificaties. De Japanse strats zijn echter in de regel retegoed gebouwd en afgewerkt. Dus als dat de motivatie is dan gewoon kopen.

Michael AE
17 oktober 2006, 17:44
Dat is volgens mij het grootste verschil tussen de '57 en de '58, de V-neck of de "gewone" neck.

a.c.
17 oktober 2006, 18:46
ik heb net een 95 er fender japan (geen squier), 62 model. Ik had een 57 model maar denk dat die een dikkere (maple) neck had en "taaier" bespeelbaar was. De 62'er kostte 150 euri's en doet het even goed als een 90's amerikaan. Goed gebouwd, maar slecht afgesteld. Pickups zijn standaard goed met mooie tussenstandjes en dat terwijl ik een echte zeurpiet ben over pickups!!

Luke-wannabe
17 oktober 2006, 18:49
150 euro voor een japanse RI? :o Duude!!

a.c.
17 oktober 2006, 19:33
ahum ja, er kon nog wat van de prijs af. Er zaten geen snaren op...

Luke-wannabe
17 oktober 2006, 19:34
Maar da's echt suuuuper weinig!

LaurentB
17 oktober 2006, 19:39
ahum ja, er kon nog wat van de prijs af. Er zaten geen snaren op...

ERG goed onderhandeld dan! Waarschijnlijk dacht de verkoper dat japanse Fenders véél minder waard zijn dan amerikaanse.

sonic_sam
6 november 2006, 18:42
wat kost zo'n japanse strat nieuw + overkomen?

Letsgo21
6 november 2006, 20:44
Reken op 120Euro douanetaksen en een week of drie, vier geduld oefenen.

Ik heb de mijne van hier:

http://stores.ebay.com/japanvintageguitars

Eko
7 november 2006, 07:50
Ik heb op Ishibashi de prijzen bekenen en berekent dat ,ex douane kosten, de strat op z`n minst 800 euries gaat kosten. Dit is dan inclusief een tweedcase.

nopster
7 november 2006, 10:37
Toch wel veel geld vind ik. Je hebt bijna een USA voor dat geld.

Luke-wannabe
7 november 2006, 13:32
Ja maar die zijn minder vet, want dat zijn geen reissues. En ze voelen minder aan wat mij betreft..

nopster
8 november 2006, 10:54
Volgens mij heeft MarcOdyck (of hoe schrijf je het :???: ) een Amerikaanse RI voor die prijs gekocht.

Eko
8 november 2006, 17:34
Ik heb een Vintage reissue Tele Custom `62 gekocht voor bijna 1800 euries incl. de tweedcase. Brandnew. Levertijd maaaaaanden maar goed....... Is de centen waard.
De japanner kost ongeveer (ex douane) de helft maar is niet geheel echt Vintage Reissue. Een `62 Reissue strat kost net zoveel als de tele. Het prijsverschil is dus aanzienlijk. Voor de liefhebber zijn de verschillen ook groot. Ik wil er een strat bij maar dan een `60`s strat Relic en in Vintage white, je wil niet weten wat dat kost en met levertijden van bijna een jaar. Ishibashi levert met 2 weken.