PDA

View Full Version : oefenversterker



abbys
16 oktober 2006, 22:58
hoi

Ik oefen al een paar jaar met een cube 30, een heel goeie versterker die veel verschillende stijlen deftig aankan en deftig klinkt.
De laatste tijd echter heb ik last van het feit dat ik de cube plat begin te vinden, de sounds klinken allemaal zo kunstmatig en zonder ziel.

Is er een 30 watt oefenversterker die aan te raden is die nog beter is dan een cube? een line 6 vind ik vreselijk klinken, en zelfs de 30 watt marshall krijgt slechte reviews :s

Les Paul
16 oktober 2006, 23:30
Epi Valve Jr met een leuk overdrive pedaaltje erbij. Echte buizensound en goedkoop.

BLOK182
16 oktober 2006, 23:56
Ik heb laatst bij Feedback eens alle kleine amps (tot 30 watt/kleine 200 euro nieuw) getest, en ik vond de Orange Crush 30 het meest overtuigend. Gewoon clean en scheurkanaal, geen fratsen, goed volume en meest "echte" sound. Vroeger heb ik een tijd een Cube 15 gehad, en hoewel het een leuk ding is, begon ik me dus ook te ergeren aan het kunstmatige en digitale. Nu heb ik oude National amps op mijn kamer, weinig vermogen, kleine speakers (2x8"), maar wel echte amps!

abbys
17 oktober 2006, 00:28
een epi 30 watt met buizen? klinkt interessant
is die orange transistor of buizen?

grayfink
17 oktober 2006, 00:49
De epi is 5 watt. Hard zat trouwens.

abbys
17 oktober 2006, 01:04
mss erbij vermelden dat er ook een deftige metal distortion bij moet zitten, niks overdreven maar toch een stevige scheur. volgens wat ik lees zijn die valves en crushes geen toppers op dat vlak.

Les Paul
17 oktober 2006, 07:38
Voor de scheur zet je dus een pedaaltje ervoor. ProCo Solo is bijv. een goed pedaal om ervoor te zetten.

abbys
17 oktober 2006, 17:37
k, maar is er dus een equivalente versterker met de effecten die geen pedaaltje nodig heeft, om de kosten te drukken...

Les Paul
17 oktober 2006, 18:08
Kijk eens verder dan de specificaties. Of liever gezegd: luister eens verder. Een Valve Jr heeft weinig instelmogelijkheden, maar een prima klank, die je met pedaaltjes naar keuze verder aan kan passen.
Goeie amps hebben al die instellingen niet nodig om veelzijdig te zijn.

BLOK182
18 oktober 2006, 00:59
Die Orange Crush deed het trouwens nog verrassend goed met stevig scheurwerk, daar vallen de meeste goedkope combootjes door de mand. De Epiphone an sich zal je dan niet al teveel aan hebben, wel icm een scheurpedaatje.