PDA

View Full Version : Het welke les paul topic!



EpiCenturiesAWAy
16 oktober 2006, 22:52
Hallo iedereen!
Zoals jullie misschien weten heb ik een aantal weken geleden een gibson The Paul aangekocht..
Nu de deze was niet echt wat ik zocht, wel kwa bespeelbaarheid maar niet qua klank en overall gevoel..
M'n epiphone les paul goth daarentegen klinkt wel goed, speelt ook aardig..
Ik ben dus zeker een echte les paul man, daar ben ik zeker van..
Nu verkoop ik mijn the paul, en m'n totale budget zou op zo'n 1000 euro komen..
Nu heb ik natuurlijk nog wel tijd en kan dit uitgebreid worden tot een 1300 maar dit vind ik eigenlijk te veel maar dit maakt voor nu even niets uit..
Qua klank vind ik de gibson les paul custom geweldig! Rise and fall een band uit belgië speelt met zo'n tobacco burst..
Die klinkt echt TEEEE vet! Maar dat budget heb ik spijtig genoeg niet..
Nu ben ik al eeuwig aan het twijfelen of ik een standard of een studio moet kopen..
Standard vind ik dan weer wat te duur maarja, als die echt super lekker klinkt en speelt wil ik dit wel geven..
Een studio lijkt me ook wel goed, heb al gehoord dat sommigen beter spelen/klinken als standards..
Maar een vervanger voor een les paul custom; die er zo uitziet en ook zo klinkt maar niet zo duur is, heeft iemand een idee waar ik zou moeten zoeken voor zo'n gitaar ??


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Ohja, ik kan m'n The Paul ruilen tegen een gibson SG special..


Dankje!

imlikeajungle
16 oktober 2006, 23:11
Wat dacht je van een Japans Gibson-kopiemerk?
Er zijn hier een aantal mensen met Burny's, Greco's, ...
LP Custom voor <1000 euro, goed materiaal en dankzij inet een goeie doorverkoopwaarde...

Agent_Smith
17 oktober 2006, 08:09
Bij de keuze tussen Studio en Standard: Standard.
Maar wat dacht je van een Classic? Wijkt slechts in details af van de Std en is iets goedkoper. Zijn bovendien heel erg goede LPs (degenen die ik heb gehad dan).

Kim Wilson
17 oktober 2006, 08:26
...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Ohja, ik kan m'n The Paul ruilen tegen een gibson SG special..


Dankje!
En net zeg je dat je een Les Paul man bent...

Met die SG word je dus ook niet blij. Dat is ook een heel andere gitaar dan een LP.

Wimvdb
17 oktober 2006, 09:21
Kijk dan zeker is naar de LTD ec 1000. De klank is waarschijnlijk meer metalgericht als een gibson maar deze gitaar heeft een echte goeie feel !

Andere gitaren die ik had getest heb en zwaar van verrast was waren :
- Les paul special faded ( +/- 950 € ) erg goede gitaar 490R en 498 T pickup's ( redelijk allround ) Er toffe feel en warm geluid

-Gibson menace LP. Toffe Les paul , maar de look moet je liggen. Een typisch vettig high output geluid. Klonk wat te donker voor mij maar speelde als boter (1300 € )

-Gibson Les paul studio ( 1300 € ) Inderdaad vond ik deze beter dan een standard als je prijs/kwaliteit gaat vergelijken. En eigelijk is het verschil zo groot niet eens buiten de binding en inlay's moet deze gitaar zowel qua klank en bespeelbaarheid van een ST.

mAnoontje
17 oktober 2006, 10:01
Ik zou eerder een tweedehands lp standard kopen dan een nieuwe lp studio!

duckman
17 oktober 2006, 10:42
ik heb zelf een Gibson LP custom tobacco sunburst en nee ik doe hem niet weg en een Epi LP Custom ( Zakk Wylde model, buzzsaw).Maar check die ook die nieuwe Epi LP Customs, klinken erg goed.

DaveItUp
17 oktober 2006, 11:12
Rise & Fall: Wat een megaband. De combi LP+marshall+sunn+een zooi cabs....super!

EpiCenturiesAWAy
17 oktober 2006, 18:01
Mja, zo'n chinese of japanse kopie lijkt me ook nog wel wat!
Of zo'n epiphone les paul custom in vintage burst is ook mega geil!
Hmm, keuzes keuzes!

datsun
17 oktober 2006, 18:06
Goede en relatief goedkope les pauls? --> The Heritage

Michael AE
17 oktober 2006, 18:25
Lp's met de meeste "bang for the buck" vind ik de CS '58 plaintop, CS '57 goldtop en de Heritage modellen, in die volgorde... Ik denk alleen dat ze allemaal niet in jouw budget zitten.

EpiCenturiesAWAy
17 oktober 2006, 19:52
Hmm
Qua merken, wat zijn goede copy's ?
En toch niet Te prijzig ??
burny ? Greco ?..

datsun
17 oktober 2006, 20:23
Een The Heritage H-150CM (les paul model) kan je voor €1000 wel vinden, je moet ze wel vinden natuurlijk, ik zie dat er op marktplaats momenteel geen te koop staan, maar als je wat rondkijkt vindt je er wel hoor. Ga alleszins eens testen, je zal verbaasd zijn. Velen zeggen dat ze de kwaliteit van de Gibson Customshop evenaren...

Tristan
17 oktober 2006, 20:46
Het zijn wel heel andere gitaren hoor, die Heritages en die Gibson Custom Shops, de Custom Shops klinken wat voller en hebben wat meer ballen en de Heritages zijn wat gecomprimeerder, in vergelijk met een gewone Gibson klinken de Heritages dan weer wat opener is mijn ervaring...
Inderdaad erg goede gitaren, zeker voor de prijs...

Ik geloof dat met name Orpheo erg goede ervaringen heeft met Edwards, die zijn heel erg stevig... :seriousf:

renier
17 oktober 2006, 21:03
Mja, zo'n chinese of japanse kopie lijkt me ook nog wel wat!
Of zo'n epiphone les paul custom in vintage burst is ook mega geil!
Hmm, keuzes keuzes!

koop nu gewoon een gibson, anders blijf je toch verder zoeken.

als je 1000 euro te besteden hebt, zou ik een mooie studio met koffer kopen. voor 850 euro ben je dan klaar. persoonlijk zou ik geen 500 extra betalen voor een plastic randje lags de body en hals.

greco, edwards, tokai.. allemaal leuk en aardig, maar in the end is het gewoon toch geen gibson.

mijn advies: met jouw budget koop je gewoon the real stuff.

Orpheo
17 oktober 2006, 21:05
Het zijn wel heel andere gitaren hoor, die Heritages en die Gibson Custom Shops, de Custom Shops klinken wat voller en hebben wat meer ballen en de Heritages zijn wat gecomprimeerder, in vergelijk met een gewone Gibson klinken de Heritages dan weer wat opener is mijn ervaring...
Inderdaad erg goede gitaren, zeker voor de prijs...

Ik geloof dat met name Orpheo erg goede ervaringen heeft met Edwards, die zijn heel erg stevig... :seriousf:

ja joh! die dingen zijn niet kapot te krijgen!

EpiCenturiesAWAy
17 oktober 2006, 21:12
koop nu gewoon een gibson, anders blijf je toch verder zoeken.

als je 1000 euro te besteden hebt, zou ik een mooie studio met koffer kopen. voor 850 euro ben je dan klaar. persoonlijk zou ik geen 500 extra betalen voor een plastic randje lags de body en hals.

greco, edwards, tokai.. allemaal leuk en aardig, maar in the end is het gewoon toch geen gibson.

mijn advies: met jouw budget koop je gewoon the real stuff.

Thx voor het advies..
Denk dat dat wel het beste plan is!
Nu gewoon m'n The Paul verkopen..
Moet nog wel even goed kijken, kan een jcm 800 kopen en ga daar misschien eerst nog voor gaan..
KEUZES :s:s

Squier4ever
17 oktober 2006, 22:49
als je 1000 euro te besteden hebt, zou ik een mooie studio met koffer kopen. voor 850 euro ben je dan klaar. persoonlijk zou ik geen 500 extra betalen voor een plastic randje lags de body en hals.

je krijgt ook een flametop en IMO klinken standards ook lekkerder als studio's, met name doordat daar Burstbuckers inzitten, ipv 498T en dergelijke poep

Tristan
17 oktober 2006, 23:06
In de oudere standards zit nog wel die 498T poep hoor, maar ik begrijp wat je bedoelt...

Orpheo
17 oktober 2006, 23:24
:seriousf: hoor dat! de heren noemen de 498 poep! alsof de burstbuckers zo goed zijn! ik zou er nog geen cent aan uitgeven! zeker niet nu ik Mules heb gehoord :rockon: :sssh: die raad ik te allen tijde aan voor les pauls (of een setje black dogs, of een setje nailbombers)

Droffie
17 oktober 2006, 23:26
Probeer eerst een Heritage een aantal verschillende LP's.
Mijn ervaring met de Heritage was ook idd open maar totaal geen gibson feel in zo wel tone als speelbaarheid imo.
Probeer gewoon een post 2001 Standard op de kop te tikken met Burst Bucker Pro's er in...Hoe Les Paul wil je 't hebben... :cooler:

succes iig

AART
17 oktober 2006, 23:45
ESP(LTD) maken goede les pauls, precies binnen je budget, en een zeer zware sound.
Test ze iig eens.

Droffie
18 oktober 2006, 10:37
:seriousf: hoor dat! de heren noemen de 498 poep! alsof de burstbuckers zo goed zijn! ik zou er nog geen cent aan uitgeven! zeker niet nu ik Mules heb gehoord :rockon: :sssh: die raad ik te allen tijde aan voor les pauls (of een setje black dogs, of een setje nailbombers)

Ik word zo moedeloos van dit geneuzel.
TS wil een Les Paul, laten we 'm vooral gaan vervelen met nutteloze feitjes over welke pups we gebruiken en wat ie vooral moet gaan gebruiken in z'n nieuwe gitaar.

Bullshit gewoon.

Standaard LP met fabriekspups klinkt gewoon prima.

Punkrockerke
18 oktober 2006, 12:58
greco, edwards, tokai.. allemaal leuk en aardig, maar in the end is het gewoon toch geen gibson.

mijn advies: met jouw budget koop je gewoon the real stuff.
Alsof het logo op de headstock het verschil maakt tussen een goede en een slechte gitaar...

Ooit al eens een goede Tokai bespeeld? Of een Orville, of een goede Burny?

The Underdog
18 oktober 2006, 13:18
Of een epiphone elistist les paul! Naar het schijnt zijn die beter dan gibsons voor een fractie van de prijs! De gitaren zijn identiek aan de amerikaanse gibsins, het enige verschil is de headstock.
Of waarom geen standard epi? Nieuwe pickups erin en rocken maar :rockon:

Droffie
18 oktober 2006, 21:54
Alsof het logo op de headstock het verschil maakt tussen een goede en een slechte gitaar...

Ooit al eens een goede Tokai bespeeld? Of een Orville, of een goede Burny?

nee maar als je Gibson sound zoek moet je geen Burny kopen...snappie :???: En daar gaat dit topic over...

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 00:30
Niet mee eens. Een Les Laul is een Les Paul. Een dikke plank mahonie met een maple topje erop is een dkke plank mahonie met een maple topje erop...

Michael AE
19 oktober 2006, 03:33
Niet mee eens. Een Les Laul is een Les Paul. Een dikke plank mahonie met een maple topje erop is een dkke plank mahonie met een maple topje erop...

Gaat het echter om een goede Les Paul, dan is het kwaliteitsverschil tussen de verschillende dikke planken mahonie en maple topjes belangrijker. De meeste goedkopere LP's zijn gemaakt van brandhout.

Agent_Smith
19 oktober 2006, 07:51
Niet mee eens. Een Les Laul is een Les Paul. Een dikke plank mahonie met een maple topje erop is een dkke plank mahonie met een maple topje erop...

Zo simpel is het echter niet.

ijzerbroot1
19 oktober 2006, 08:28
Ehhh.....hate to burst your bubble .....maar als je iemand zijn sound te gek vindt ligt dat niet voor 100% aan de gitaar hoor. Tuurlijk maakt het deel uit van je geluid maar vergeet niet de persoon die erop speelt, de amp, eventuele effecten etc. Staar je dus niet te snel blind maar probeer em over je eigen gear!
Hoeveel bezitters van een Fender SRV strat klinken als Stevie? Ik bedoel maar.

Orpheo
19 oktober 2006, 09:19
Ehhh.....hate to burst your bubble .....maar als je iemand zijn sound te gek vindt ligt dat niet voor 100% aan de gitaar hoor. Tuurlijk maakt het deel uit van je geluid maar vergeet niet de persoon die erop speelt, de amp, eventuele effecten etc. Staar je dus niet te snel blind maar probeer em over je eigen gear!
Hoeveel bezitters van een Fender SRV strat klinken als Stevie? Ik bedoel maar.
is waar. maar het is wel een huge deel van de sound.

Punkrockerke
19 oktober 2006, 10:16
nee maar als je Gibson sound zoek moet je geen Burny kopen...snappie :???: En daar gaat dit topic over...
Dus als je Fender sound zoekt, mag je geen VD Haar strat kopen? Zoals ik al zei, het is niet het logo dat de sound maakt...

Neals
19 oktober 2006, 10:24
Als je al erg tevreden bent over je Epi Goth is het eigenlijk heel simpel, neem een Gibson LP Studio of Gibson LP Goth (vergelijkbare gitaren overigens)

Mocht je een vinden probeer dan eens Classic, die overigens met een 500T en 500R is uitgerust zover ik precies weet.

Droffie
19 oktober 2006, 12:04
Dus als je Fender sound zoekt, mag je geen VD Haar strat kopen? Zoals ik al zei, het is niet het logo dat de sound maakt...

Ja dus als je een volvo wilt maar omdat er onder Fiat ook 4 wielen zitten die maar neemt maakt 't geen drol uit?
Je moet niet zo uit de hoogte doen met je lamme stellingen. Die overigens ook nog geen bout met het topic te maken hebben ook.

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 12:09
Gaat het echter om een goede Les Paul, dan is het kwaliteitsverschil tussen de verschillende dikke planken mahonie en maple topjes belangrijker. De meeste goedkopere LP's zijn gemaakt van brandhout.
Klopt, maar ik geloof niet dat een Burny of een Tokai van minder hout is gemaakt dan een Gibson.


Dus als je Fender sound zoekt, mag je geen VD Haar strat kopen? Zoals ik al zei, het is niet het logo dat de sound maakt...
+1

Punkrockerke
19 oktober 2006, 12:17
Ja dus als je een volvo wilt maar omdat er onder Fiat ook 4 wielen zitten die maar neemt maakt 't geen drol uit?
Volvo - Fiat slaat echt op niks. Je weet overduidelijk niet waarover je spreekt. High-end Tokai's, Burny's en Orville's worden volgens velen als evenwaardig gezien als Gibson. De duurdere Tokai's waren zelfs een pak beter. Dezelfde materialen, dezelfde bouwwijze, dezelfde afmetingen...exacte kopieën dus. Enkel de elektronica is niet hetzelfde (Alhoewel er bij "Orville by Gibson" Gibson USA elektronica werd gebruikt, en Burny's kwamen met de beruchte V1 pu's, die volgens velen als zeer goede paf-replica's worden beschouwd).


Je moet niet zo uit de hoogte doen met je lamme stellingen. Die overigens ook nog geen bout met het topic te maken hebben ook.
De stelling klopte volledig. Jij beweert dat je voor de "Gibson sound" een Gibson nodig hebt. Ik zeg dat dit niet zo is. Als je het geluid van een goede LP wil, zijn er ook andere merken waar je naar kan kijken, tenzij je meer belang hecht aan het logo.
De topicstarter zoekt een LP, liefst een standard, maar heeft een beperkt budget. Orville, Burny of Tokai zijn dan naar mijn mening een zeer goede keuze.

The Underdog
19 oktober 2006, 15:48
Waarom heft niemand Epiphone (Elitist) vernoemd????? Zoals deze: http://www.thomann.de/de/epiphone_lp_studio_elitist_wr.htm Of deze: http://www.thomann.de/de/epiphone_lp_std_elitist_eb.htm

Squier4ever
19 oktober 2006, 15:55
Je gaat toch geen Epiphone kopen als je een Gibson kan kopen, ik zou het iig niet doen, merkengeilheid heet dat

jules
19 oktober 2006, 15:57
doe nou niet moeilijk, ik heb ook een epiphone gehad en ook andere kloontjes gespeeld die oh zo verschrikkelijk goed waren. Tot dat ik mijn gibson lp studiootje in handen kreeg al een jaar of 20 oud en speelt en klinkt te gek, een gibson voelt gewoon goed kweet niet waar het aan ligt. Noem me maar een merkenpikkie zal allemaal wel, je voelt het gewoon, Heb het zelfde met een echte Gibson sg custom gehad daar kan gewoon geen kloon tegenop. Sorry zal ook wel een beetje mojo zijn denk ik.

Luke-wannabe
19 oktober 2006, 16:00
Koop gewoon via Marktplaats een Gib Lp Studio. Heb je al vanaf 650 euro..

The Underdog
19 oktober 2006, 16:46
Je gaat toch geen Epiphone kopen als je een Gibson kan kopen, ik zou het iig niet doen, merkengeilheid heet dat
Zo'n Epiphone Elistist is volledig identiek aan een Gibson, behalve de headstock. Volgens kenners zijn deze gitaren zelfs beter dan Amerikaanse Gibsons. Ik heb het niet over de standaard Epiphones die in Korea of China gemaakt worden en rond de € 500 kosten, maar over de japanse Elitist serie.

EpiCenturiesAWAy
19 oktober 2006, 16:48
Wow, 650 is wel heel weinig hoor..
Hier in België vind je toch niet veel onder de 800
In nederland ook niet onder de 750 (misschien uitzonderingen..) maar die zijn veel te ver..
Maar als ik m'n gitaar verkocht krijg gaat het warschijnlijk wel een studio worden..

BadCompany
20 oktober 2006, 18:01
Zit nu ook met het dilemma: welke LP

Ik zou een gear-upgrade willen doen, maar ben er nog niet uit wat ik ga kopen
Huidig materiaal:
-Ibanez Ergodyne ( deze moet zeker vevangen worden)
-Marshall G50R CD (vervangen?)
-Boss GT-8

Budget: 2300€
Ik ben dus van plan een Gibson LP standard te kopen, is dit een goed idee?
Of kan ik beter een goedkopere LP kopen en een andere versterker kopen?
Ik gebruik momenteel de ampsimulations op mijn GT-8 en de claen op de Marshall.

Squier4ever
20 oktober 2006, 18:08
Zo'n Epiphone Elistist is volledig identiek aan een Gibson, behalve de headstock. Volgens kenners zijn deze gitaren zelfs beter dan Amerikaanse Gibsons. Ik heb het niet over de standaard Epiphones die in Korea of China gemaakt worden en rond de € 500 kosten, maar over de japanse Elitist serie.

ik weet ook wel dat je de elitist bedoelt, maar dan nog koop ik eerder een Gibson dan een Epi Elitist. Puur en alleen omdat er Gibson opstaat.... en voor mensen die vaak gitaren verkopen is het denk ik verstandiger een Gibson te kopen dan een Elitist, omdat de laatstgenoemden redelijk zeldzaam en vooral onbekend zijn. ik denk dat je er daardoor veel minder voor vangt als voor een Gibson

EpiCenturiesAWAy
20 oktober 2006, 18:09
Zit nu ook met het dilemma: welke LP

Ik zou een gear-upgrade willen doen, maar ben er nog niet uit wat ik ga kopen
Huidig materiaal:
-Ibanez Ergodyne ( deze moet zeker vevangen worden)
-Marshall G50R CD (vervangen?)
-Boss GT-8

Budget: 2300€
Ik ben dus van plan een Gibson LP standard te kopen, is dit een goed idee?
Of kan ik beter een goedkopere LP kopen en een andere versterker kopen?
Ik gebruik momenteel de ampsimulations op mijn GT-8 en de claen op de Marshall.

Zeker nieuwe versterker kopen!
Maar liefst mijn topic niet hijacken! :)

BadCompany
20 oktober 2006, 18:20
Ik zou niet durven :cooler: :)

Ik vond het een beetje dom om hiervoor een nieuw topic te openen, terwijl het eigenlijk dezelfde vraag is......

Luke-wannabe
20 oktober 2006, 19:51
Wow, 650 is wel heel weinig hoor..
Hier in België vind je toch niet veel onder de 800
In nederland ook niet onder de 750 (misschien uitzonderingen..) maar die zijn veel te ver..
Maar als ik m'n gitaar verkocht krijg gaat het warschijnlijk wel een studio worden..
Nou ik heb ze wel eens zien staan voor 650 op Marktplaats.

drap
20 oktober 2006, 20:58
ik weet ook wel dat je de elitist bedoelt, maar dan nog koop ik eerder een Gibson dan een Epi Elitist. Puur en alleen omdat er Gibson opstaat.... en voor mensen die vaak gitaren verkopen is het denk ik verstandiger een Gibson te kopen dan een Elitist, omdat de laatstgenoemden redelijk zeldzaam en vooral onbekend zijn. ik denk dat je er daardoor veel minder voor vangt als voor een Gibson

Dit vind ik persoonlijk altijd zo'n rare beredenering. Alsof je een gitaar koopt om de doorverkoop waarde. Je koopt toch een gitaar omdat ie lekker speelt en klinkt. Als ik nou een beste som geld had en ik vergeleek beide gitaren (de Epi Elitist en de Gibson) en nou blijkt dat de Epi gewoon beter klinkt en speelt, dan ben ik toch wel gek om dan toch die Gibson te kopen, omdat ik daar meer voor zou vangen.

En dat die Epi minder oplevert bij doorverkoop is nogal wiedes, hij is ook goedkoper. Je zou het dus verhoudingsgewijs moeten zien als je dan toch persé voor de verkoopwaarde gaat.

glacius
20 oktober 2006, 23:33
Standaard LP met fabriekspups klinkt gewoon prima.

maar het kan zoveel beter ....

vulvasonic
21 oktober 2006, 01:08
maar het kan zoveel beter ....

Is dat?

Kijk, van een Fender weet ik wat ik moet verwachten. Klinkt het niet als een tele of een strat, dan kunnen andere PU's wonderen verrichten.
Maar ik heb ook nog twee Gibsons; een Les Paul Standard DC en een ES 347. Die gitaren klinken gewoon helemaal zoals ik vind dat ze moeten klinken. Ze zijn helemaal goed, ondanks de stock PU's. Zouden andere elementen de gitaar dan echt NOG beter maken?

Ik durf er niet eens aan te beginnen. Ik zou juist bang zijn DIE sound te verliezen.

Droffie
21 oktober 2006, 01:23
maar het kan zoveel beter ....

Ik ga mee met Vulva...Kom jij maar eens met een gitaar die beter klinkt dan mijn stock Standard...praten we verder. Ik zou zeggen, volgende meeting?
Ik heb 'm tot nu nog steeds mee gehad...

glacius
21 oktober 2006, 02:52
Is dat?

Kijk, van een Fender weet ik wat ik moet verwachten. Klinkt het niet als een tele of een strat, dan kunnen andere PU's wonderen verrichten.
Maar ik heb ook nog twee Gibsons; een Les Paul Standard DC en een ES 347. Die gitaren klinken gewoon helemaal zoals ik vind dat ze moeten klinken. Ze zijn helemaal goed, ondanks de stock PU's. Zouden andere elementen de gitaar dan echt NOG beter maken?

Ik durf er niet eens aan te beginnen. Ik zou juist bang zijn DIE sound te verliezen.


ik ben een les paul man voor de feel van de gitaar, verder vind ik de pups niet strak genoeg, vooral de neck pup is vaak te wollig ....

@ droffie : ik zeg niet dat mijn standard met een seymour duncan sh5 en een dimarzio dp211 neck beter is dan jou stock standard ..

dat is een kwestie van smaak, ik bedoel .. wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden en visa versa..

ik heb graag een laag output pickup in de neck voor iets meer transparantere tone en een hotrod paf pickup in de brug ...

MØRK
21 oktober 2006, 12:38
Een goede Les Paul Studio heb je 2e hands niet voor €650,- ik heb namelijk pas een goede Gibson van marktplaats gekocht, voor €800,- incl. koffer. Is nog zo goed als nieuw en speelt heerlijk. Maar voordat ik die had gevonden heeft wel een paar maanden geduurd, de gitaren die er voor €650,- op staan, zijn vaak al redelijk versleten of er is aan geprutst. Als je gewoon marktplaats rustig in de gaten houdt en er de tijd voor neemt kan je een hele mooie 2e hands studio kopen.

Squier4ever
21 oktober 2006, 12:57
Een goede Les Paul Studio heb je 2e hands niet voor €650,- ik heb namelijk pas een goede Gibson van marktplaats gekocht, voor €800,- incl. koffer. Is nog zo goed als nieuw en speelt heerlijk. Maar voordat ik die had gevonden heeft wel een paar maanden geduurd, de gitaren die er voor €650,- op staan, zijn vaak al redelijk versleten of er is aan geprutst. Als je gewoon marktplaats rustig in de gaten houdt en er de tijd voor neemt kan je een hele mooie 2e hands studio kopen.

dat er aan geprutst is wil nog niet zeggen dat je dan een slechte gitaar krijgt, je moet alleen wel oppassen met wat je koopt, maar over het algemeen zijn het nog prima gitaren die er worden aangeboden

Orpheo
21 oktober 2006, 12:59
ik vind de pups van gibson ook goed, maar niet SUPER. ik vind air nortons lekkerder bv, en ik vind de pups die ik er nu in ga zetten nog lekkerder. tis even de sprong wagen. durf ik er nieuwe pickups in te zetten? en als je die stap eenmaal gezet hebt, dan begint pas vaak de echte zoektocht naar tone. mijn zoektocht begon met een set x2n/super2, daarna weer de ouwe pafs, daarna een 498/490 set, toen air nortons, en nu bareknuckles, en vergeleken met wat er eerst in zat, is dat een verbetering van heb ik hier jou daar! ongezond veel beter. ik neem de gitaar wel mee naar de eerstvolgende meeting...

MØRK
21 oktober 2006, 13:06
dat er aan geprutst is wil nog niet zeggen dat je dan een slechte gitaar krijgt, je moet alleen wel oppassen met wat je koopt, maar over het algemeen zijn het nog prima gitaren die er worden aangeboden

Ik bedoel slecht prutsen als: "Ik heb er een tremolo op proberen te bouwen, maar die past niet helemaal. Maar op zich is dat nog wel te repareren". Zulk soort reacties kreeg ik :)

Squier4ever
21 oktober 2006, 14:25
ja dat ben ik met je eens, daar moet je niet aan beginnen. maar vaak zijn er bijv. tuners vervangen en dergelijke, dit kan geen kwaad en is vaak zelfs een verbetering

Punt
21 oktober 2006, 14:29
Na bijna 2 jaar op de wachtlijst gestaan te hebben voor Timbuckers kreeg ik deze week de mail :)
Ik verwacht ze komende week binnen en ik ga ze in de plaats zetten van de stock Burstbuckers van m'n R9.
Ik ben eigenlijk dik tevreden met de Burstbuckers, maarja na 2 jaar op de wachtlijst zeg je geen NEE. Ik ben benieuwd....

Droffie
21 oktober 2006, 20:19
ik ben een les paul man voor de feel van de gitaar, verder vind ik de pups niet strak genoeg, vooral de neck pup is vaak te wollig ....

@ droffie : ik zeg niet dat mijn standard met een seymour duncan sh5 en een dimarzio dp211 neck beter is dan jou stock standard ..

dat is een kwestie van smaak, ik bedoel .. wat ik mooi vind hoef jij niet mooi te vinden en visa versa..

ik heb graag een laag output pickup in de neck voor iets meer transparantere tone en een hotrod paf pickup in de brug ...

Precies het is subjectief. Ik hou juist van wat wollige neck pups. overigens vind ik de lage output van de BBpro ook wel lekker. Ik bedoel we kunnen twisten welke set elementen beter klinkt maar de basis, de gitaar daar gaat 't imo in deze discussie om. Ik had je waarschijnlijk verkeerd begrepen doe je zei "het kan altijd beter" als je refereert naar fine tunen geef ik je gelijk.
Maar geen enkele Tokai of burny zal beter klinken dan mijn Standard. Dat was mijn relaas min of meer...