PDA

View Full Version : boss multieffect



ledzeppelin
16 oktober 2006, 20:57
ME-50B (http://www.bosscorp.co.jp/products/en/ME-50B/index.html)
heeft iemand ervaring met dit ding of suggesties voor iets beters in de zelfde prijsklasse (250/300) er moet in iedergeval een bass synthesizer in zitten

alvast thnx! :)

hendrix2
16 oktober 2006, 22:00
heel erg leuk ding voor op je slaapkamer, maar het is nogal veel geld voor veel 'gimmick'.
Het zit vol leuke geluidjes, distortion en andere rare toestanden, maar in een band ben je er niet erg veel mee.
Dit is mijn ervaring als gitarist... onze bassist heeft de ME50B 2x gebruikt en dan beseft dat hij eigenlijk maar 1/100 van de functies gebruikte...

ledzeppelin
16 oktober 2006, 22:37
hmmmmm........ daar heb je een punt, ik zal is kijken wat ik allemaal wil gaan gebruiken en of t dan niet beter is om al die dingen los te halen want synthesizer ben ik sowieso van plan om te gebruiken en dat van die eindeloze sustain zie ik ook wel wat in.

heb een paar fear falls burning achtige ideeen

vrijdag zal ik hem is aan een ferme test onderwerpen in feedback r'dam

Mr. Me
16 oktober 2006, 23:10
ik heb die multi effect nu een tijdje en heb er zelf veel plezier mee. kwalitatief is ie zeer goed en er zitten idd duizenden geluiden in waarvan je ze nooit allemaal zal gebruiken.

persoonlijk vind ik rondkloten met me instelligen erg leuk. als je puur voor de bass synth gaat kun je beter een los effectpendaal kopen maar als je meer wil is dit zeker een goeie keus. het expresion pendaal en de uitgebrijden delay functies (inclusief over je eigen loopjes heen spelen) op dit ding maken dit ding voor mij helemaal compleet.

ik ben zelf erg blij met deze aankoop maar als ik jou was zou ik naar een winkel gaan en vragen of je dit ding mag uit proberen. als je net zoals ik na 3 uur nog steeds niet bent uitgekeken zou ik hem zeker aan schaffen. heel veel leuks voor relatief weinig geld. 8/10

musicmaestro
17 oktober 2006, 19:04
he zepp,

heb zelf ook een multi-effect gehad, de verre voorloper van wat je gezien hebt. Was zelf niet zo te spreken, beetje warrige geluiden, maar niks concreets. Vind overigens dat de bas zo puur mogelijk moet blijven, maar daar zijn de meningen vast verdeeld over.
Heb in div. winkels wat losse pedaaltjes van EBS geprobeerd, was daar zeer te spreken over.
Probeer een en ander uit en geniet van wat je hoort....

Pedulla
20 oktober 2006, 12:32
Je mag wel goed uitkijken of dat ding niet veel power weg zuigt.

Als je over dat ding speelt loop je een grote kans dat je broekspijpen stoppen met bewegen en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik heb een tijd gezocht naar iets wat dat niet deed en kwam uit op losse pedaaltjes.

Ik heb nu een Boss Tuner / Ibanez Flanger / Pearl Chorus.

Deze 'oudere' pedaaltjes zuigen geen power weg en laten je broekspijpen nog gewoon dansen.

Zoals al geschreven, veel van de mogelijkheden op zo'n multieffect zal je nooit gebruiken.

ledzeppelin
25 oktober 2006, 22:57
thnx voor de reacties allemaal!

na uitvoerig getest te hebben in Feedback R'dam heb ik hem gekocht en ben dik tevreden, precies wat ik nodig heb voor in de band en mijn eigen fear falls burning achtige nummers (nieuwsgierig? (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=78581461))

ik gebruik voornamelijk de synths, soundhole, delay en loops ook een intressant dingentje waar ik perongeluk achter gekomen ben is dat als ik tegen mijn pickups praat dan hoor k t over de versterker, geeft in combinatie met een delay (synth) echt een heel gaaf effect!!!

zodra ik wat opgenomen heb post ik gelijk weer!!

musicmaestro
27 oktober 2006, 11:43
felici, veel plezier ermee!

huskey
27 oktober 2006, 21:51
thnx voor de reacties allemaal!

na uitvoerig getest te hebben in Feedback R'dam heb ik hem gekocht en ben dik tevreden, precies wat ik nodig heb voor in de band en mijn eigen fear falls burning achtige nummers (nieuwsgierig? (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=78581461))

ik gebruik voornamelijk de synths, soundhole, delay en loops ook een intressant dingentje waar ik perongeluk achter gekomen ben is dat als ik tegen mijn pickups praat dan hoor k t over de versterker, geeft in combinatie met een delay (synth) echt een heel gaaf effect!!!

zodra ik wat opgenomen heb post ik gelijk weer!!

Dus jij praat tegen je pick-ups als je alleen bent? :hippie:

ledzeppelin
28 oktober 2006, 18:10
Dus jij praat tegen je pick-ups als je alleen bent?

hahaha daar ben ik per ongeluk achter gekomen, zat te praten met onze gitarist en toen hoorde we 't met delay over de versterker

sommige mensen praten met bomen of tegen de goudvissen, ik praat tegen elementen 8-)

huskey
28 oktober 2006, 18:41
Just checkin' ;), gefeliciteerd met je aankoop trouwens!