PDA

View Full Version : Crisis! Samick



tabmaniac
16 oktober 2006, 16:56
hey.. ik wil dolgraag een samick fastback! maar kan geen nederlandse handelaar vinden. ik zou m graag toch wel even uitproberen voordat ik m zou kopen en aangezien ik niemand ken die m heeft.

het betreft deze gitaar:
http://www.justguitarsonline.com/images/products/large/product224.jpg

alvast bedankt

Tho
16 oktober 2006, 17:02
Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat samick zo'n stafhorst/blokkermerk was... Stafhorst in Amersfoort hebben ze er een hoop staan

jerome
16 oktober 2006, 21:33
Als je zo'n model wil zou ik naar een muziekwinkel gaan en gaan kijken voor een ander merk...
Ernie Ball/Music Man heeft ook nog een goedkope lijn met een andere merknaam (is me even ontschoten welk merk dat is) en die hebben een model wat er heel erg op lijkt (een soort Eddie van Halen model) en die zijn denk ik van een betere kwaliteit dan die Samick.

Orpheo
16 oktober 2006, 21:36
Als je zo'n model wil zou ik naar een muziekwinkel gaan en gaan kijken voor een ander merk...
Ernie Ball/Music Man heeft ook nog een goedkope lijn met een andere merknaam (is me even ontschoten welk merk dat is) en die hebben een model wat er heel erg op lijkt (een soort Eddie van Halen model) en die zijn denk ik van een betere kwaliteit dan die Samick.


OLP. die heeft de axis ook in de eigen lijn zitten voor een spotprijs. en die spelen en klinken FANTASTISCH,

Eko
16 oktober 2006, 21:36
Voor degene die het nog niet wisten, Samick is zo ongeveer de grootste producent van gitaren ter wereld. In hun fabrieken in Korea worden zoveel merken gemaakt dat het te lang duurt om op te noemen. Ze zijn zo goed dat zelfs Gibson er laat bouwen. Geen kleine jongens dus.
Het model heeft wel wat weg van de OLP EVH kloon.

Orpheo
16 oktober 2006, 21:41
Voor degene die het nog niet wisten, Samick is zo ongeveer de grootste producent van gitaren ter wereld. In hun fabrieken in Korea worden zoveel merken gemaakt dat het te lang duurt om op te noemen. Ze zijn zo goed dat zelfs Gibson er laat bouwen. Geen kleine jongens dus.
Het model heeft wel wat weg van de OLP EVH kloon.

gibson? epiphone word daar gemaakt zul je bedoelen... en volgens mij is dat niet meer zo. Volgens mij zit epi nu bij Cort.

jerome
16 oktober 2006, 21:42
OLP. die heeft de axis ook in de eigen lijn zitten voor een spotprijs. en die spelen en klinken FANTASTISCH,

Ja die bedoel ik.
Ik heb er voor de grap een geprobeerd.
Ik was ook verbaasd over hoe soepel die goedkope plank speelt en hoe goed ie klinkt voor z'n prijs.
De bovenkant is alleen een print en geen echt houtfineer.
En ik vermoed dat ie van multiplex is.
Maar ja, wat wil voor die prijs...

no 1 hops
17 oktober 2006, 07:36
Ja die bedoel ik.
Ik heb er voor de grap een geprobeerd.
Ik was ook verbaasd over hoe soepel die goedkope plank speelt en hoe goed ie klinkt voor z'n prijs.
De bovenkant is alleen een print en geen echt houtfineer.
En ik vermoed dat ie van multiplex is.
Maar ja, wat wil voor die prijs...heb er een uit de eerste jaren toen ze nog 400 euro kosten, weet niet of die anders zijn als de huidige, maar die van mij heeft geen multiplex body.
trouwens die samick lijkt ook veel op de peavey van halen gitaar.
en daar is toch ook een goedkopere versie van?