PDA

View Full Version : T-Rex Mudhoney



Calexico
16 oktober 2006, 15:18
Iemand ervaringen met dit pedaal. Ik heb 'm ooit getest (op laag volume) en was toen best onder de indruk. Hoe doet ie 't in live-situaties (hogere volumes)? Behoudt ie voldoende laag?

almarvk
16 oktober 2006, 15:33
Oi!

Ik heb er één gehad, maar ook weer vrij snel weggedaan. Ik vond 'm vrij modderig en niet echt strak laag, maar dat verschilt natuurlijk ook op wat voor versterker je er mee speelt. Ik vond 'm niet echt geweldig...

Tristan
16 oktober 2006, 15:37
Ik heb hem een paar keer getest met verschillende amps, ook op hoger volume, maar telkens heb ik hem vrij snel weer uitgedaan omdat ik hem niet geweldig vond klinken en er andere pedalen waren die mij gelijk meer aanspraken...
Ik vind het een beetje een dof en dozig klinkend pedaal en als je er meer hoog bijdraait dan wordt hij weer te klinisch, niet mijn favoriet...

fullorder
16 oktober 2006, 16:57
Ik heb 'm een tijdje gehad en heb er een hoop plezier aan beleefd. Ik heb 'm ook nog gemod: het kleine vervelende boost-switchje aan een extra footswitch hangen. Zo werd het een veelzijdig pedaal.
Ik heb 'm altijd gebruikt over oude fender amps, spelende op een tele. Dat werkte prima, maar ik kan me wel voorstellen dat de Mudhoney niet met alle gitaren en amps lekker werkt.

Calexico
16 oktober 2006, 17:10
Ik wil 'm gebruiken over een JTM45. Iemand die combinatie ooit gehoord?
Hoe zit dat trouwens met die bypass? Schijnt niet true-bypass te zijn, wat op zich niet slecht hoeft te zijn, maar is de bypass een beetje goed?

fullorder
16 oktober 2006, 18:19
Ik wil 'm gebruiken over een JTM45. Iemand die combinatie ooit gehoord?
Hoe zit dat trouwens met die bypass? Schijnt niet true-bypass te zijn, wat op zich niet slecht hoeft te zijn, maar is de bypass een beetje goed?

Ik gebruikte 'm over een bassman, de amp waar de JTM45 op is gebaseerd ;) Maar het maakt natuurlijk ook heel veel uit wat voor een pickups je gebruikt.
De Mudhoney is overigens wel true bypass

Tristan
16 oktober 2006, 19:45
Ik moet wel zeggen dat het pedaal gewoon een basiskarakteristiek blijft hebben die mij in ieder geval niet aansprak, een beetje klootloos en zouteloos, weinig karakter vond ik...
Ik heb het pedaal zowel met een Strat als een ES335 gecheckt en op een aantal verschillende amps (ik weet niet precies meer welke)...