PDA

View Full Version : sequencer



abbys
16 oktober 2006, 01:22
kj

Kga hier jullie moeten lastigvallen met beginnersgebrabbel, maar ik ken spijtig genoeg niks van de randapparaturen die bij gitaarspel horen, tot nu toe alleen een kabel in men gitaar...en in men versterker gestoken

-Ik heb gehoord van een magisch apparaat waarmee ik zelf backintracks kan maken, de baslijn instellen, akkoordenprogressies, drumritme, etc. en ook zou kunnen opnemen en het resulterende lied naar pc overzetten

wut is it


-HOE moet zo'n ding dan de gevraagde sounds voortbrengen? dan zouden ze er toch al deftige speakers aan moeten hangen? wat niet het geval is denk ik...
-HOE moet zo'n ding dan iets opnemen voor ik het naar de pc stuur? daar is toch logischerwijze een micro voor nodig??

Dirk_Hendrik
16 oktober 2006, 08:47
Meer kans in recording ?

harrie-beton
16 oktober 2006, 09:43
Een van de makkelijkste sequencers speciaal voor gitaar is riffworks.
Je hebt er wel een stuk usb hardware voor nodig, toneport.

Je kunt ook gewone midi sequencers gebruiken en misschien is GUITAR PRO5 iets voor jou.

Han S
16 oktober 2006, 12:08
Een oude Ensoniq TS10 of 12 heeft een ingebouwde sequencer, kan 12 midikanalen tegelijk aan, leest samples in en je kunt je resultaten wegzetten op een floppy.

De drum en basgeluiden zijn zonder meer geweldig en het apparaat brult van de space geluiden. Je maakt binnen zo'n TS machine een heel orkest en ze staan regelmatig te koop voor weinig.

En zo zijn er wel meer keyboards waar dat mee kan, de Yamaha PSR serie bijvoorbeeld. Tis misschien een idee.