PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Luke-wannabe
15 oktober 2006, 23:33
Ja (alweer) een nieuwe gitaar.
Ik ben nu een jaar op zoek naar een toffe gitaar naast m'n Fender Stratocaster en heb hem nu eindelijk gevonden, denk ik..
Had eerst een Epiphone LP junior, toen een Ibanez Roadstar, een Epiphone Sorrento en nu een Telecaster.
Het is een Mexicaanse '72 reissue Telecaster Deluxe in chocolade bruin geworden.
Het geluid is Humbucker-like dik, maar met een Fender randje eraan zeg maar.
Enige minpunt is dat de achterste spoel van het brugelement niet werkt, dus uit het brugelement komt gewoon een ras-echte singlecoil klank. Is jammer, maar ik kan er mee leven. Als het budget het toelaat maar een nieuw element kopen, of deze laten repareren.
Goed
Foto's!

http://img174.imageshack.us/img174/6830/telecasterdeluxe001pu8.jpg

...http://img114.imageshack.us/img114/8716/telecasterdeluxe002by0.jpg

Orpheo
15 oktober 2006, 23:52
pff SHIT wat een MOOIE gitaar. :blast: veel plezier ermee!

Luke-wannabe
15 oktober 2006, 23:54
Hey thanx :D
K ben er echt superblij mee!

Orpheo
15 oktober 2006, 23:56
ghehe snap ik! zou ik ook zijn. jammer dat ie qua tone niet past bij wat ik speel, maar qua looks... top!

DaveItUp
16 oktober 2006, 00:23
Wow. Supermooi!

Jay75
16 oktober 2006, 11:30
Zo een zoek ik eigenlijk ook nog ja!
Was ie duur?
Nieuw of 2e hands?

Wat is nou precies het verschil met een gewone telecaster?
Klinkt dit net wat dikker?

:D

Echt heel mooi ding man!

ixque
16 oktober 2006, 11:45
De geilste telecaster die ik tot nu toe gezien heb. Errrgggg mooi kleurtje ^^

DaveItUp
16 oktober 2006, 13:52
Wel jammer dat die hb's niet zondermeer te vervangen zijn. Kost je een nieuwe slagplaat. Als ik r een zou kopen zou ik r p-90's ingooien hehe.

Dweezman
16 oktober 2006, 13:59
ghehe snap ik! zou ik ook zijn. jammer dat ie qua tone niet past bij wat ik speel, maar qua looks... top!

is dat zo? In de mijne zitten Seth Lover-designed Paf-achtigen. Of zijn Paf's niet je ding?


Maar: gefeliciteerd met je gitaar, mooi!

Slevin
16 oktober 2006, 14:01
Mooi hoor :)

DaveItUp
16 oktober 2006, 14:04
is dat zo? In de mijne zitten Seth Lover-designed Paf-achtigen. Of zijn Paf's niet je ding?


Maar: gefeliciteerd met je gitaar, mooi!

Heb je een originele 72 deluxe dan? Die in de reissue zijn totaal anders iniedergeval.

Dweezman
16 oktober 2006, 14:54
Heb je een originele 72 deluxe dan?

yep. 1977


******************

DaveItUp
16 oktober 2006, 15:00
Vet
:)

Reb
16 oktober 2006, 16:54
Ziet er mooi uit zeg :rockon:

Luke-wannabe
16 oktober 2006, 23:48
@ Jay75: Was ie duur? Ligt eraan wat jij duur vind. Ze zijn nieuw 800 en ik heb mijne via marktplaats, een half jaar oud voor 550, dus ik vind t niet duur.
Nieuw of 2e hands? 2dehands dus.

Wat is nou precies het verschil met een gewone telecaster? De elementen zijn een stuk anders en de hele gitaar klinkt dus anders. En deze heeft een Stratkop, wat ik persoonlijk heel cool vind.
Klinkt dit net wat dikker? Ja een stuk dikker dat een enkelspoels element. Gewoon een Humbucker met een Fender geluidje.

:D

Echt heel mooi ding man! Thnx!

Bedankt man!


De geilste telecaster die ik tot nu toe gezien heb. Errrgggg mooi kleurtje ^^
Thanx!


Wel jammer dat die hb's niet zondermeer te vervangen zijn. Kost je een nieuwe slagplaat. Als ik r een zou kopen zou ik r p-90's ingooien hehe.
Nou zo erg vind ik het niet. Hegt element klinkt zo ook gewoon goed. En misschien laat ik 'm gewoon eens repareren..

Jay75
17 oktober 2006, 00:16
Niet duur dus, ze zijn nieuw trouwens 700, op www.thomann.de maar dat terzijde. 550 is een nette prijs, ik ga er vandeweek eens even een proberen, zoek denk ik ook die sound, Lekker dik met toch die heldere fender klank, ik had ooit een USA standard telecaster, maar dat was te schel voor me, te rinkelig ( jaja, telecaster eigen ) maar dit lijkt me een goede optie, en die strat kop, veel mooier idd

EN de kleur, hij is gewoon helemaal af.

Owja, tassie erbij of koffer?

DaveItUp
17 oktober 2006, 00:22
Tas. Ik ga d'r ook een proberen. Had een mooie deal in t vooruitzicht voor een epiphone crestwood/wilshire, maar die dude laat niets meer van zich horen :(

RS-Rik
17 oktober 2006, 00:54
wel een tof ding maar ik ben meer van de single's achter..

'k zou er nog wel eens een willen hebben met zo'n lipstick voor. en dan in boterwit ofzo.. of daphne blue!!!!!!!!!!!

Luke-wannabe
17 oktober 2006, 07:52
@ Jay75: Ja okey, maar bij Feedback issie 800 :p En vanuit dar refereer ik altijd :D
Maar verder niks erbij aan gigbag of case..

@ RS-Rik: Thanx!