PDA

View Full Version : Onbekende squier



bloempot
15 oktober 2006, 22:54
Nu heb ik al lang hier een squier staan waar ik toch wel graag wat meer info zou over hebben, maar nauwelijks iets over te vinden is, zelf geen naam, het dichtste wat ik ben gekomen is "squier superstrat" maar ben daar nog altijd niet zeker van. het serienummer is E975821 en zou gemaakt zijn in korea
dan ben ik deze foto tegengekomen op internet
http://file018.bebo.com/15/large/2006/09/19/18/1571021175a2066308271b57615738l.jpg
het is de 5de (headstock) van voorafaan te beginnen, zoals je ziet een heel vreemde vorm voor een squier die headstock, ook heeft deze gitaar randen die smaller worden naar buiten toe gelijk, wat minder te zien is op de foto.kan iemand mij helpen om hier wat meer info over te krijgen? jammergenoeg kan ik zelf geen foto's nemen

Rw
15 oktober 2006, 22:57
is het geen eigenbouw van een kneus die er een squier decal op wou plakken?

bloempot
15 oktober 2006, 22:59
aangezien er zo te zien een 2de van bestaat volgens mij niet.

Eko
15 oktober 2006, 23:14
Weet je zeker dat het in Korea gemaakte Squier is? Ik ken de E-serie uit Japan wel. Daar zijn in die jaren heel wat vormen strats en tele`s gemaakt in vreemde kleuren , met en zonder meegespoten headstocks.
Daartussen zitten superstrats maar ook strats met Kahler tremelo`s en andere vreemde onderdelen.
Zoek met Google maar eens naar Japanse Squiers.

bloempot
15 oktober 2006, 23:23
Nog even wat meer info
Het kleur is dieprood
Op de headstock staat dus squier by fender, dan in het klein "made in korea" en dan het serienummer
Het is een setneck, dus neck is vastgelijmd en neck en body zijn echt 1 geheel (verf loopt door op de achterkant van de nek)
de brug is een "floyd rose 2"
en dan zitten er 2 humbuckers en 1 singlecoil in "hsh"

hier nog een foto gevonden
het is zoiets als die linkse, en de headstock is zoals die zwarte raar gevormde headstock en ook het squier logo is zo (dus al geen zelfbouw)
http://webzoom.freewebs.com/rockape/Articles/Guitar%202B.jpg

Johannes
16 oktober 2006, 00:05
Fender heeft ook zogenaamde heartfield modellen gemaakt. Dat waren ook rock gitaren, misschien heb je er iets aan?

Wimvdb
16 oktober 2006, 08:50
Wil je er vanaf ?

bloempot
16 oktober 2006, 17:52
Ja eigenlijk wel, ik ben eigenlijk aan het zoeken hoeveel deze nog waard zou zijn, destijds 450 voor betaald, deze gitaar ondanks het etiketje squier, speelt deze goed en klinkt ze goed, al een paar keer gehad dat vrienden deze vastkregen en zeiden van deze speelt wel goed.
Maar het is en blijft "een metalgitaar" en ik zou liever gaan voor een telecaster of les paul.
En daarom wou ik wat meer info/foto's aangezien ik niet zomaar deze op internet kan zetten zonder info of foto's.

Eko
16 oktober 2006, 21:53
Bloempot,
Ik ben even in m`n archief gedoken. Ik heb nogal wat oude Fender Frontlines. vanaf eind jaren 80. Hierin staat jou gitaar. Het boek is van 1992 maar het kan zijn dat het model al iets ouder is,
Het is een H.M Series. Er waren er meer. Ze werden genummerd 1 t.m. 5 . De 1 en 2 hadden 1 HB. de 3 had er er 2 ( brug en neck). De 4 had een Floyd Rose II en de 5 had de Floyd Rose origunal met een flamed maple top.
De 1-3 hadden rosewood fretboard. De 4-5 hadden een mahonie body met rosewood toets. Het hout van 1-3 is niet omschreven.
Als het goed is loopt de headstock iets naar achteren ( tilted). en is zwart gimmend. Zwarte hardware. Het zijn inderdaad de Koreaaanse versie van de USA hartfield Talons.

bloempot
16 oktober 2006, 23:00
Hier ben ik echt veel mee.
hartelijk dank :D
alleen vind ik het raar dat er echt zo bitter weinig informatie over te vinden is :(