PDA

View Full Version : Wie heeft er wel eens geprobeert viool te spelen ?



rjong999
15 oktober 2006, 23:47
Ik heb een viool gekocht, in een soort van opwelling, om te kijken of ik er op kon spelen. Het gaat wel een beetje, ik denk dat ik het serieus ga proberen te leren.

Iemand anders die er ervaring mee heeft ?

Rude Perception
21 oktober 2006, 16:08
ik heb een aantal jaren geleden viool gespeelt. Klassiek. Het is geen instrument om in een opwelling te kopen en soms eens iets op te spelen. Voordat het goed klinkt duurt het lang, dus je moet er wel serieus op spelen. Niet zoals gitaar, waarbij je heel snel al enkele nummers kan spelen. Verder is het gigantisch goed voor je gehoor, maar wel moeilijk.

iwamoto
21 oktober 2006, 16:14
ik heb toen ik jong was (7 of 8, het was iig begin basis school) 2 jaar viool gespeeld, ik oefende te weinig thuis, maar ik vond het wel leuk, ik ben nu ook op zoek naar een electrische viool, omdat ik het toch wel weer wil oppikken, want een ding weet ik nog goed, mn leraares zei dat ik er aanleg voor had, alleen moest ik dus meer oefenen, en aangezien ik tegenwoordig veel oefen op de gitaar, wil ik er ook wel viool bij nemen.

peter_heijnen
29 oktober 2006, 16:24
Ik heb er ook ooit een gekocht voor de gein. Snel een plakelementje opgezet en daarna scheuren door mijn Marshall met heel veel delay en chorus. De buurt vond het niet zo......

OJJVZ
9 december 2006, 01:06
hm.. ik heb er nog 1 liggen, dacht er gister nog aan om te spelen, maar hij heeft geen brug (of hoe je to ok maar noemt bij een viool XD) dus moe nog ff gefixt worde, en nieuwe snaren op.. als ik m nou ff stem als onderste snaren van een gitaar, hoef k ook niet opnieuw nummers te leren, alleen maar de beweging:P