PDA

View Full Version : Scam of niet?



Nickname
15 oktober 2006, 22:27
Niet dat ik geinteresseerd ben een lefty RG, maar deze ad is volgens mij een dikke scam.

Kijk maar goed naar de foto's, en dan vooral naar de onderste, daar klopt niks van, de tekst op de single coils en de tremolo net boven de finetuners staan in spiegelbeeld. Ook klopt de humbucker niet in vegelijking met de 1e foto. De onderste foto is in ieder geval een foto van een normale rechtse in spiegelbeeld :confused:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=68710

Helter Skelter
15 oktober 2006, 22:30
Niet dat ik geinteresseerd ben een lefty RG, maar deze ad is volgens mij een dikke scam.

Kijk maar goed naar de foto's, en dan vooral naar de onderste, daar klopt niks van, de tekst op de single coils en de tremolo net boven de finetuners staan in spiegelbeeld. Ook klopt de humbucker niet in vegelijking met de 1e foto. De onderste foto is in ieder geval een foto van een normale rechtse in spiegelbeeld :confused:

welke ad?
welke foto?
welke scam?

Nickname
15 oktober 2006, 22:33
Sorry.. dom dom dom.. vergeten link in te voegen :P Heb de post ff ge-edit ;)

DarknessAwaits
15 oktober 2006, 23:10
Ik denk dat het vooral een kwestie was van denken (door de verkoper) een 'goed' plaatje ervan te hebben gevonden op internet. Die andere zijn behoorlijk out of focus en waarschijnlijk wél zelfgeschoten.

Als je het onderste plaatje nauwkeuriger bekijkt zie je ook dat er een flinke slijtplek is bij de middelste singlecoil. Als hij dan toch probeert te scammen neem ik aan dat 'ie een betere foto weet te vinden dan deze.

Rormo
16 oktober 2006, 12:26
misschien ben ik oud aan het worden, maar ik zie geen tekst op elementen en tremolo???

Nickname
16 oktober 2006, 12:49
misschien ben ik oud aan het worden, maar ik zie geen tekst op elementen en tremolo???

Op de 2 single coils hoort S1 te staan.. En op de tremolo staat iets met floyd rose patent. Kijk maar goed op de onderste foto :)

sickpunk
16 oktober 2006, 12:52
en op de bovenste foto zit er op de humbucker ook text... op de onderste niet... zal wel gewoon ergens een foto vandaan geplukt hebben...

Orpheo
16 oktober 2006, 13:12
Op de 2 single coils hoort S1 te staan.. En op de tremolo staat iets met floyd rose patent. Kijk maar goed op de onderste foto :)

dat laatste klopt. dat hoort ook zo...

Ibanez RuleZ
16 oktober 2006, 13:17
de bovenste foto is zeker een linkshandige gitaar: kijk maar naar het ibanezlogo.

Harrald

Nickname
16 oktober 2006, 19:37
dat laatste klopt. dat hoort ook zo...

In spiegelbeeld???????? :chicken:

iwamoto
16 oktober 2006, 20:38
het antwoord is allang door DA gegeven, de 1e en 2e foto zijn van de verkoper, maar hij kan wss zulke slechte focus shots maken dat hij maar ffe een gewone foto heeft gespiegeld, zn omschrijving etc. klopt, maar anders stuur je hem toch lekker een mailtje? doe ik ook altijd als ik vragen heb bij advertenties

Nickname
16 oktober 2006, 21:17
het antwoord is allang door DA gegeven, de 1e en 2e foto zijn van de verkoper, maar hij kan wss zulke slechte focus shots maken dat hij maar ffe een gewone foto heeft gespiegeld, zn omschrijving etc. klopt, maar anders stuur je hem toch lekker een mailtje? doe ik ook altijd als ik vragen heb bij advertenties

Daar draait het me niet echt om.. het gaat me meer om dat er zoveel verkopers zijn die proberen te scammen op de een of de andere manier (er komen hier vaak genoeg topics erover langs). Waarmee ik niet wil zeggen dat deze ad een scam is maar kloppen doet het niet. In hoeverre kan je tegenwoordig nou veilig iets kopen van zon 2e hands-site zonder dat je op de een of andere manier wordt opgelicht? :stop: