PDA

View Full Version : volgorde vraag



sell
15 oktober 2006, 21:27
Hoi,

Ik heb een equaliser, compressor/sustainer, delay en wah. In welke volgorde kan ik deze het beste zetten?

gr
marcel

nielsduursma
15 oktober 2006, 21:29
in de volgorde waarin jij ze het beste vind klinken.

boss
15 oktober 2006, 21:30
Wat voor versterker heb je?
Zit er een fx loop op?
Waarvoor gebruik je de EQ?

sell
15 oktober 2006, 21:40
marschall dsl 2000 dus incl fx loop. De eq gebruik ik als booster. Ik eb al wat gezocht en wel wat antwoorden gevonen maar mijn vraag is voornamelijk voor de compressor sustainer.

Ik weet wel dat je het kan proberen en heb dat ook al gedaan. Ik stel deze vraag om eventueel naast mijn eigen bevindingen een andere te leggen om te vergelijken.

boss
15 oktober 2006, 22:06
Okay, probeer dit eens:
Gitaar -> Wah -> Comp/sust -> Amp
In de loop: EQ + Delay

lampz
15 oktober 2006, 22:09
Dat is inderdaad de volgorde zoals 'ie 'officieel' zou horen. Je zou ook de compressor voor de wah kunnen zetten, maar net wat je wilt :)

up-guitarman
16 oktober 2006, 00:28
Bij mij staan ze zo:
Compressor => Wah => Delay (met overal nog wat andere zooi ertussen ...)

EQ hangt ervan af, als je die als volumeboost gebruikt best in de loop, ander zou ik zeggen tussen de wah en de delay ...

En verder, testen en beluisteren en vooral niet altijd uit gaan van de meest gebruikte volgordes ...

Chroxy
16 oktober 2006, 10:16
marshall jcm2000 dsla combo of top?

De top heeft namelijk een seriele FXloop.. en combo een Parallele..
en laat nu net die parallele fxloop van de combo zich niet geweldig werken met pedaaltjes.. Ik heb er enorm veel meegekloot. Pas toen ik overging op rackspulletjes lukte het echt (alles op full wet enzo)