PDA

View Full Version : floyd rose modificatie?



glacius
15 oktober 2006, 20:57
hallo


ik ben weer heel wat van plan .. hehe

ik wil graag een floyd rose in mijn sg stoppen (ja gibson ja)

nu is volgens mij het blok onder de floyd rose te lang of de body van de sg te dun ,
nu was ik van plan om dat blok korter te maken ..

dit moet volgens mij gewoon mogelijk zijn, maar ik wil graag even wat meningen horen..

graag geen reacties zoals bv ''dat doe je nie met een gibson'' of ''heilig schennis'' hier heb ik namelijk nix aan ..

Minda
15 oktober 2006, 21:02
Dat doe je toch niet met een Gibson, da's heiligschennis!

(Zo goed?)

Verder gewoon doen, maar dan wel sterkere of meer veren monteren. Het is een simpele hefboom: als je de arm korter maakt moet de kracht groter zijn voor het zelfde resultaat.

Succes,

glacius
15 oktober 2006, 21:10
ok ok .. maar nu maar hopen dat er genoeg hout is om weg te halen

Orpheo
15 oktober 2006, 21:11
kerel, een dommere zet kan je niet maken. een TOM heeft namelijk een andere halshoek dan een floyd. fuck heiligschennis, je gitaar zal nagenoeg niet te bespelen zijn als je in die gitaar een floyd hakt. just my 2 cents.

Jay Cal
15 oktober 2006, 21:24
Kahler 2215 of 2220 is een veel slimmere optie.

www.kahlerusa.com

Orpheo
15 oktober 2006, 21:45
Kahler 2215 of 2220 is een veel slimmere optie.

www.kahlerusa.com

agreed......

LostHighway
15 oktober 2006, 21:51
kerel, een dommere zet kan je niet maken. een TOM heeft namelijk een andere halshoek dan een floyd. fuck heiligschennis, je gitaar zal nagenoeg niet te bespelen zijn als je in die gitaar een floyd hakt. just my 2 cents.
Niet helemaal mee eens, een trem gitaar is onbespeelbaar met TOM, omdat de hals geen hoek heeft en de actie dus niet goed valt af te stellen.
Als je er echter een floyd opzet kan je die floyd ook gewoon wat losser afstellen zodat de snaren hoger komen aan de floyd tov de body en je hebt geen probleem met de halshoek.
Blijft een Kahler wel een stuk eleganter, maar het kàn wel met een floyd..

kiem
15 oktober 2006, 22:03
als je je trem zo afsteld dat ie met de hals hoek meestaat ben je dus ok meteen een deel van je divebomb bereikbaarheid kwijt ;) als kan je dan wel verder optrekken.

en wat mensen in kahler trems zien???, kheb dr één op een custom zwier gitaar, en ik vind t maar een kleuteding, maargoed zo zal ieder zijn voorkeur hebben.

charlotte
15 oktober 2006, 23:01
Hey Glaas, :)

Moet wel mogelijk zijn, er zijn BTW ook SG's zonder halshoek, wellicht heeft Glacius er zo één?
En zoals eerder al opgemerkt,wellicht ook sterkere veren plaatsen.


groetjes Charlotte .:hippie:

Orpheo
15 oktober 2006, 23:04
Niet helemaal mee eens, een trem gitaar is onbespeelbaar met TOM, omdat de hals geen hoek heeft en de actie dus niet goed valt af te stellen.
Als je er echter een floyd opzet kan je die floyd ook gewoon wat losser afstellen zodat de snaren hoger komen aan de floyd tov de body en je hebt geen probleem met de halshoek.
Blijft een Kahler wel een stuk eleganter, maar het kàn wel met een floyd..

zie de oplossing van Kiem.

wat mensen zien in kahlers... hmm stabiliteit? weinig tonezuiging? nog beter op stemming blijven?

fred dons
16 oktober 2006, 07:33
de sg heeft een veel kleinere hoek dan een LP dus het zou kunnen, de floyd is verkrijgbaar met verschillende maten trem block dus dat kan ook
daarnaast, als er iets tonezuigt is het een kahler (en dan bedoel ik de flatmount) (en als voorbeeld verwijs ik naar de 2 bekendste gitaristen met een kahler: Kerry King, Dave Mustaine, I rest my case :D )

overigens, niet goedkoop maar wel erg goed voor een SG is de Stetsbar, deze kun je zonder frezen op je sg zetten en klinkt ook nog eens heel erg goed
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2147273&i_pos=2&page=1&ktw=99ae5ba841f852517011cf1f9ec1cff3

G.G.
16 oktober 2006, 08:37
Ik heb weleens een banez Lo Pro blok ingekort, gaf geen problemen, wel eerst de gaatjes verder uitboren en daarna afzagen, niet andersom want dan krijg je ze erg moeilijk strak in het midden van het blok

Orpheo
16 oktober 2006, 12:13
de sg heeft een veel kleinere hoek dan een LP dus het zou kunnen, de floyd is verkrijgbaar met verschillende maten trem block dus dat kan ook
daarnaast, als er iets tonezuigt is het een kahler (en dan bedoel ik de flatmount) (en als voorbeeld verwijs ik naar de 2 bekendste gitaristen met een kahler: Kerry King, Dave Mustaine, I rest my case :D )

overigens, niet goedkoop maar wel erg goed voor een SG is de Stetsbar, deze kun je zonder frezen op je sg zetten en klinkt ook nog eens heel erg goed
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=2147273&i_pos=2&page=1&ktw=99ae5ba841f852517011cf1f9ec1cff3

maar daar kan je niet zo idioot mee duiken als met n floyd toch?

Ibanez RuleZ
16 oktober 2006, 12:17
ik snap het TOM en halshoek en Floyd plaatje ff niet. huidige jacksons hebben volgens mij geen tilted neck meer, de oude wel en beide hebben floyds... kan iemand mij uitleggen wat het probleem is?

Harrald

fred dons
16 oktober 2006, 12:23
de hoek van de nek tov de body is bij een les paul zo "extreem" dat de floyd bijna boven de body moet zweven om de snaren enigszins boden de toets te krijgen, bij een jackson was dat veel minder
ik heb wel eens bij een rommel les paul een floyd geinstalleerd en de trempost stonden bijna 2/3 buiten de bushings om de tremelo enigszins werkbaar te krijgen
(nadeel hiervan was weer dat het trem blok te kortwas waardoor de veren aanliepen )

@Orpheo, inderdaad de Stetsbar kan niet zo extreem als de floyd

kiem
17 oktober 2006, 00:13
zie de oplossing van Kiem.

wat mensen zien in kahlers... hmm stabiliteit? weinig tonezuiging? nog beter op stemming blijven?nja ik heb een kahler, ik koos voor de kahler flatmount omdat ikiedereen hoorde dat t zulke goeie trems waren en blablabla en zus en zo enz.

tis gewoon kut :D

veel minder bereik kwa divebombs dan een floating trem, wel meer sustain, maj ene goeie gitara heeft sustain zat, stemming is niet veel beter maar ok niet veel slechter dan op een originele floyd.

mja kbaal wel dat ik zon ding heb gekozen.

Johannes
17 oktober 2006, 01:36
Mijn Kahler (ook een flatmount) kan dusdanig ver, dat de omwonden snaren uit de zadeltjes (rolletjes) komen... Ver zat naar mijn idee. Als ik zon dive maak, "plakken" de snaren soms ook al tegen het brug element aan :) Wel is de tremolo arm zo lang, dat hij soms tegen de body komt met een dive, een stukkie eraf zagen zou al schelen.

Ontopic: ehm....eh... het blok aan de onderkant van de tremolo een stuk inkorten. Dat moet toch geen kwaad kunnen? Wat ik ZEKER zou doen is op een stuk hout met dezelfde dikte als de SG de ingreep eens goed repeteren. Een goede voorbereiding is altijd de investering waard.