PDA

View Full Version : californiction



musicmaestro
15 oktober 2006, 19:27
http://www.youtube.com/watch?v=fDc1QZlUtjA&mode=related&search=

ik vind dat ie het wel lekker relaxt en goed speelt, volgens mij af en toe iets te veel.
Ik speel het ook met onze band maar nog niet zo vloeiend.....

sinneD
15 oktober 2006, 20:33
mwa, vind em beetje slapjes, niet echt met overtuiging gespeeld ...

ook leuk van RHCP om te spelen is By The Way ;)

musicmaestro
16 oktober 2006, 20:05
ooh, wat ben je kritisch!

maar ja, beetje gelijk heb je wel, hij komt een beetje onzeker over.

guitartub
17 oktober 2006, 18:47
Waarom zo kritisch naar dat jonky?? Ken er tientallen die het hem NIET nadoen!

musicmaestro
17 oktober 2006, 18:58
Waarom zo kritisch naar dat jonky?? Ken er tientallen die het hem NIET nadoen!

Daar heb je absoluut helemaal gelijk in!

sinneD
17 oktober 2006, 19:06
kritisch, harde waarheid, maar ook iets wat me overduidelijk opvalt

andere mensen spelen het alsof het geen moeite lijkt en met overtuiging, deze gozer komt er vast wel is, maar wat ik hier voor noem zie ik toch liever :)

nu ik er nog keer naar kijk lijkt ze fingerpicking ook beetje slap, maar dat kan aan de opname liggen??? (hij lijkt de snaren wel te aaien ipv ze echt lekker aan te slaan)

en hier en daar maakt ie ook wel wat fouten en speelt ie dingen niet die het origineel wel heeft

sinneD
17 oktober 2006, 19:08
en dat was dus kritisch

sickpunk
17 oktober 2006, 21:14
moet je als je iets naspeelt hem precies hetzelfde spelen dan? als ik covers speel dan voeg ik zelf dingetjes toe en haal zelf dingetjes weg.... wat is er nou leuk aan om iets precies na te spelen?
ik vind het er juist relaxter uitzien als iemand z'n snaren er niet aftrekt, maar gewoon met een rustige beweging hetzelfde kan....

sinneD
17 oktober 2006, 21:36
er is een groot verschil tussen aaien, stevig aanslaan of je snaren eraf trekken :)

enne, als je zegt dat je de baslijn uit een nummer speelt moet je wel het origineel spelen en niet eigen dingen gaan doen, als ik gewoon een nummer cover houd ik me ook niet strikt aan het nummer nee, maar als ik zeg van, ik zal die baslijn ff spelen, dan wil ik die 100% identiek spelen

Rutty
17 oktober 2006, 22:42
ik mis 1 heel belangrijk ding: de hammer on en pull of!! Dat is nou juist het coowle aan die baspartij!!
ik speel dan zelf wel elektrisch gitaar, maar die kan ik ook bassen.. das echt wel lekker ;)

sickpunk
18 oktober 2006, 15:05
er is een groot verschil tussen aaien, stevig aanslaan of je snaren eraf trekken :)

enne, als je zegt dat je de baslijn uit een nummer speelt moet je wel het origineel spelen en niet eigen dingen gaan doen, als ik gewoon een nummer cover houd ik me ook niet strikt aan het nummer nee, maar als ik zeg van, ik zal die baslijn ff spelen, dan wil ik die 100% identiek spelen

zolang hij geluid uit z'n bass krijgt is er toch geen probleem? ieder z'n eigenstijl...

iwamoto
19 oktober 2006, 01:57
http://www.youtube.com/watch?v=URqXo9XDvkk

ondanks de titel van het nummer, komen deze 2 heel zelfverzekerd over, waarom ik m post? kijk dan! en dan ook nog erbij zingen!

musicmaestro
19 oktober 2006, 07:13
http://www.youtube.com/watch?v=URqXo9XDvkk

ondanks de titel van het nummer, komen deze 2 heel zelfverzekerd over, waarom ik m post? kijk dan! en dan ook nog erbij zingen!

WOW en dan speelt Vai nog met een blinddoek
o ja, het ging natuurlijk om de bassist...Sheehan doet er niet veel voor onder

dat zie ik mezelf nog niet nadoen, nu niet dan niet en nooit niet

Polhejd
25 oktober 2006, 02:11
persoonlijk vind ik wie Flea nadoet moet het ook echt goed doen.. maarja dat ben ik als diehard peppers fan hehe