PDA

View Full Version : voodoo child



walkin' j. blue
15 oktober 2006, 19:24
weer wat backings volgeragt, natuurlijk onder invloed van bier, maar is wel lachen verder. Luister eens naar vooddoo blue, moehahaha!
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=160236

MaxR
15 oktober 2006, 19:39
....dude.....

Negative K3 fan
15 oktober 2006, 21:37
als je ons vertelt hoeveel bier je op had kunnen we misschien een inschatting maken van je niveau want om heel eerlijk te zijn lijkt dit niet echt op iets :)

Helter Skelter
15 oktober 2006, 21:45
*pakt bier* ik vind het wel wat hebben, vooral het 'rustige' begin vind ik wel aardig, bij veel versie's is het kruit van de gitarist acht maten nadat de band is ingevallen al verschoten...

Mr.Bluesbreaker
16 oktober 2006, 14:11
Vind het niet echt mooi.
Als je het hier post, ben je er toch wel een soort van trots op denk ik. Neem het eens nuchter op en luister wellicht eens naar de versie van Stevie Ray Vaughan en anderen. Niet om te kopieren maar om inspiratie op te doen.
Ben benieuwd.

edit: als ik teveel op heb gaat mijn timing altijd naar de maan.
Dat is misschien nog wel het belangrijste wil je een vette remake van dit nummer maken voordat je gaat kijken wat je nu precies in noten gaat spelen. Focus je daar eerst eens op.

patricia
16 oktober 2006, 15:08
ik zou die track wel eens willen horen onder "nuchtere" omstandigheden.

ikzelf stel geen reet voor op de gitaar...maar dit kan ik echt wel beter.

Luke-wannabe
17 oktober 2006, 19:50
Sound en feeling is niet goed, maar ik vind de nootkeuze wel apart. T is wel vals hier en daar.

rocker_71
17 oktober 2006, 21:50
Na het lezen van de reacties was ik natuurlijk errug benieuwd naar je track. Heb net geluisterd en het was helemaal niet zo slecht. Ik vind de sound wel aardig. Volgens mij was het juist je bedoeling om niet te klinken als SRV en al die anderen, maar gewoon je eigen versie. Dat is je wel gelukt. :)
Aan je andere tracks te horen heb je heel wat creativiteit en plezier met opnmen dus: ga daar gewoon lekker mee door!!

walkin' j. blue
18 oktober 2006, 16:09
jimmy hendrix verbrande zijn gitaar tijdens voodoo chile en deed gekke dingen, in die geest is dit onder invloed van veel biertjes ingespeeld, je weet wel, gitaar rond laten gaan om de tafel met vrienden, gezellig, natuurlijk barst het van de foutjes/slordigheden maar daar gaat het niet om, het gaat om de sfeer en die vind ik nu ik nuchter ben nog steeds ok. Maar ik vind het grappig dat mensen de fouten opmerken, de ervaren garde prikt daar echter doorheen en weet wel beter, maar mijn dank hiervoor. By the way: Ik sta vandaag op nummer 12 in de bluescharts (van de 2000 mp3-tjes) enne.... ik ben eigenlijks bassist, speel 1,5 jaar gitaar, hahahahaha. Moest ik toch ff kwijt, ok, iedereen krijgt een biertje van me, proost!

drap
18 oktober 2006, 21:45
Ik ben eerlijk en vond het ingezonden stukje echt tien keer niks, maar dat biertje neem ik met liefde aan! :) Proost!

heavy-metal-thunder
21 oktober 2006, 23:16
jaja, iedereen zit hier te kakken, maar ik heb al ergere shit van the Great Jimi gehoord. En ik vind dat je dat in zijn context moet zien, nl. een beetje stoned (of wat dan ook) zitten jammen, freaken... en voor de rest roept het heel goed de sfeer zoals toen op.

drap
21 oktober 2006, 23:47
jaja, iedereen zit hier te kakken, maar ik heb al ergere shit van the Great Jimi gehoord. En ik vind dat je dat in zijn context moet zien, nl. een beetje stoned (of wat dan ook) zitten jammen, freaken... en voor de rest roept het heel goed de sfeer zoals toen op.

Nou heb ik toch een behoorlijke Hendrix verzameling en kan deze mening toch echt niet met je delen... Beetje realisme is niet erg hoor :)

walkin' j. blue
22 oktober 2006, 01:23
hey drap, je bent dommer dan ik dacht. Als je het zonodig vindt om tot drie keer toe ongeargumenteerd te zeiken tegen me ben ik erg benieuwd naar jouw versie. Hier kun je de backing vinden en ga nu maar lekker inspelen en anders gewoon je mond houden en je plaats kennen, succes praatjesmaker:
http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Jimi%20Hendrix&file=Jimi%20Hendrix%20-%20Voodoo%20Child(2)&ext=mp3

ps. bepaar me je voorspelbare tegenargumenten, spele ja! nu! en geen smoesjes!

drap
22 oktober 2006, 01:48
hey drap, je bent dommer dan ik dacht. Als je het zonodig vindt om tot drie keer toe ongeargumenteerd te zeiken tegen me ben ik erg benieuwd naar jouw versie. Hier kun je de backing vinden en ga nu maar lekker inspelen en anders gewoon je mond houden en je plaats kennen, succes praatjesmaker:
http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Jimi%20Hendrix&file=Jimi%20Hendrix%20-%20Voodoo%20Child(2)&ext=mp3

ps. bepaar me je voorspelbare tegenargumenten, spele ja! nu! en geen smoesjes!

Hahahaha, prachtig! :seriousf: Als je geen kritiek kan hebben moet je hier niet posten. Als je trouwens tot twee kan tellen, had je gezien dat ik maar twee keer gereageerd had, en dat zonder je ook maar één keer af te zeiken. Als je mij nou wel wil afzeiken, dat kan, ik heb hier namelijk al es wat gepost in sounds. Sterker nog, twee keer zelfs. Mijn zegen heb je. Nah, heb je je voorspelbare reactie :cheerup:

Oh ja, en drap mot helemaal niks makker :seriousf:

edit: Ik weet niet wat het met die link van je is, maar die gaat zo echt niet werken.

heavy-metal-thunder
22 oktober 2006, 11:17
Nou heb ik toch een behoorlijke Hendrix verzameling en kan deze mening toch echt niet met je delen... Beetje realisme is niet erg hoor :)

ik vind dat het perfect past binnen de tijdsgeest van toen, een beetje (veel zweven), wat onder invloed. Enneuhh soms maakt hij hele rare gangen om goed terug te komen.

Ach ja, het trekt niet zo veel op het orginele, maar dat kan ik juist net zo enorm waarderen.

Michel89
22 oktober 2006, 15:08
Ik vond hem over het algemeen wel vet, wat eerder al is gezegt het lijkt tenminste niet op een copie van SRV/Jimmi, en dat is in een deel van het liedje wel heel positief want goed gedaan. Waar ik het wel mee eens ben is dat sommige delen wat vals waren of gewoon raar, maar over het algemeen wel goed. Dat rare doet Jimmi zoiezo ook weleens, en past ook wel bij deze muziek dus hehe. Een ding wil ik je wel adviseren, is probeer ook eens de andere pickups te gebruiken want je gebruikt volgens mij alleen de brug pickup, terwijl als je die andere zou gebruiken + toon knoppen had je het een gevarieerder geluid kunnen geven. Maargoed blijven spelen. :hippie:

BTW Zou je trouwens de link van backing nog eens willen sturen, ik wil er ook wel ff mee klooien eerdaags. :)

koella
22 oktober 2006, 20:50
slechte timing, valse gitaar. Dan houd het al een heel eind op he ?

ateng
23 oktober 2006, 00:04
hey drap, je bent dommer dan ik dacht. Als je het zonodig vindt om tot drie keer toe ongeargumenteerd te zeiken tegen me ben ik erg benieuwd naar jouw versie. Hier kun je de backing vinden en ga nu maar lekker inspelen en anders gewoon je mond houden en je plaats kennen, succes praatjesmaker:
http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_info&cat=Jimi%20Hendrix&file=Jimi%20Hendrix%20-%20Voodoo%20Child(2)&ext=mp3

ps. bepaar me je voorspelbare tegenargumenten, spele ja! nu! en geen smoesjes!
Sorry hoor maar Drap zeikt zekers niet, geeft alleen maar zijn mening.
Ik vind het ook tien keer niks maar dat is ook gewoon mijn mening.
Als je daar niet tegen kan moet je m ook niet posten vind ik.

Solidkick
23 oktober 2006, 07:54
zwalkin' j. blue ?? :D

Vond het trouwens een stuk beter te pruimen dan de meeste oefen priegelarijtjes die hier gepost worden.

hgrondel
23 oktober 2006, 19:17
Hahahaha, prachtig! :seriousf: Als je geen kritiek kan hebben moet je hier niet posten. Als je trouwens tot twee kan tellen, had je gezien dat ik maar twee keer gereageerd had, en dat zonder je ook maar één keer af te zeiken. Als je mij nou wel wil afzeiken, dat kan, ik heb hier namelijk al es wat gepost in sounds. Sterker nog, twee keer zelfs. Mijn zegen heb je. Nah, heb je je voorspelbare reactie :cheerup:

Oh ja, en drap mot helemaal niks makker :seriousf:

edit: Ik weet niet wat het met die link van je is, maar die gaat zo echt niet werken.

als je een echte kerel bent post je nu je eigen versie ;)

zou ik wel cool vinden om jouw versie ook te horen

drap
23 oktober 2006, 19:29
als je een echte kerel bent post je nu je eigen versie ;)

zou ik wel cool vinden om jouw versie ook te horen

Neuh, ik heb dan ook nooit beweerd dat ik ook maar enigzins de intentie heb gehad om nu juist dit nummer in te gaan spelen en ik heb het nog niet. Ik doe lekker m'n eigen ding wat ik leuk vind om te spelen en ik hoop dat de topicstarter dat ook doet. Komt bij dat ik vrijwel een pure slaggitarist ben en dat je dus van mij ook niet zo gauw een dergelijk stuk zal horen. Verder gaf ik enkel een mening en zelfs nog verpakt in een grapje. Werd niet zo opgevat, so be it. En die mening is niet verandert. Ik vind het tien keer niks. Dat mag ik vinden.

Maar als men over mijn spel wil oordelen, dat kan hoor. Staat net weer een nieuw topic van mij bij. Daar word ik liever op afgerekent, ook als het kritiek is.

hgrondel
23 oktober 2006, 19:36
Neuh, ik heb dan ook nooit beweerd dat ik ook maar enigzins de intentie heb gehad om nu juist dit nummer in te gaan spelen en ik heb het nog niet. Ik doe lekker m'n eigen ding wat ik leuk vind om te spelen en ik hoop dat de topicstarter dat ook doet. Komt bij dat ik vrijwel een pure slaggitarist ben en dat je dus van mij ook niet zo gauw een dergelijk stuk zal horen. Verder gaf ik enkel een mening en zelfs nog verpakt in een grapje. Werd niet zo opgevat, so be it. En die mening is niet verandert. Ik vind het tien keer niks. Dat mag ik vinden.

Maar als men over mijn spel wil oordelen, dat kan hoor. Staat net weer een nieuw topic van mij bij. Daar word ik liever op afgerekent, ook als het kritiek is.

ja het hoeft niet natuurlijk, maar ik vind het cool als iemand op zo'n soort van uitdaging in gaat. hoeft het niet eens beter of slechter te zijn.

jaspie
25 oktober 2006, 12:37
Ik vond het niet echt om naar te luisteren, en ik vind het ook vreemd dat je goede kritieken verwacht als je het zelf niet eens echt serieus nam zoals je aangaf.

ateng
25 oktober 2006, 12:51
Ik vond het niet echt om naar te luisteren, en ik vind het ook vreemd dat je goede kritieken verwacht als je het zelf niet eens echt serieus nam zoals je aangaf.
+10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

drap
25 oktober 2006, 16:44
Ik vond het niet echt om naar te luisteren, en ik vind het ook vreemd dat je goede kritieken verwacht als je het zelf niet eens echt serieus nam zoals je aangaf.

Kijk, en dat had ik dus ook. Ik was me dan ook van geen kwaad bewust dat ik er een grapje over maakte. Dat was zelfs niet eens afzeikend bedoelt.