PDA

View Full Version : help!!



leroni
15 oktober 2006, 19:21
(als het je stoort niet reageren en gewoon ergens anders gaan lezen)
(en search levert veel te veel verschillende mogelijkheden op)

Een tijdje geleden ben ik begonnen met een acoustisch bakse, type sinasappelkistje, en 't was best leuk. Iets later heb ik van een vriend een elctrisch ding in bruik leen gekregen. (gibson les paul classic met vox ad15vt versterker)

nu heb ik het idee dat het niet mijn geluid is,misschien ligt het alleen aan de versterker ,(niet clean genoeg en laat ik het maar omschrijven als t klinkt als een eend , lastig om te omschrijven)

en lees ik overal dat je eerst moet weten welke muziek soort je wilt spelen, nu is mijn probleem ik vind te veel mooi, zoals bad religion, rhcp,offspring, metallica en noem maar op , ook zal de gitaar niet de beperking zijn, maar ik zelf ( helaas).
zelf zat ik te denken aan een epiphone g400 of een ibanez rg model en de versterker weet ik nog niet,

is er iets wat als alround te boek staat ? (een fender strat. vind ik lelijk en zou mijn laatste keuze zijn, ook al schop ik nu tegen een paar zere benen)
Ik weet dat er veel is en wil geen occasion, anders weet ik niet waar ik moet beginnen met proberen.

al vast bedankt,
een startende prutser.

Reb
15 oktober 2006, 19:33
Jammer dat je strats niet mooi vind. Een fat strat kan je heel veel mee. Als je goedkoop wilt beginnen zou ik voor een Ibanez GSA60 gaan. Deze gitaar is net zoals een fat strat HSS. Aan een SG400 zou ik niet snel beginnen. Ikzelf heb er 3 weken terug één gekocht en baal er best wel van. Het geluid is voornamelijk wat modderig (dat komt door de 2 HB's) de gitaar is kopzwaar en de body vind ik veel minder relaxed dan van een strat. Met een fat strat (of de Ibanez) heb je zowel een clean geluid door de 2 single coils als een modderige sound door de HB.

Squier4ever
15 oktober 2006, 19:38
omdat je van veel stijlen houdt zou ik voor een modellingversterktje kiezen, deze modelleren de sound van verschillende stijlen. Qua gitaar kun je bijvoorbeeld kijken voor een Squier Telecaster Custom (of custom II)...

DaveItUp
15 oktober 2006, 19:45
Die vox is toch een soort modellingbakje?

Tho
15 oktober 2006, 19:51
de VoxVT30! Prima ding, daar kan je echt alles mee

glacius
15 oktober 2006, 19:54
dat eenden geluidje had ik pas ook uit een v-amp2 .. dat komt omdat dan het battarijtje die erin zit op is of niet goed zit ..

even eruit halen en er op nieuw in doen ..