PDA

View Full Version : effect loop



kathodyne
15 oktober 2006, 18:48
Hallo,

Onlangs heb ik een effect loop ingebouwd in een carlsbro versterker. Iets dat eigenlijk best simpel had moeten zijn....maar het werkt niet......naar behoren.

De loop is aangebracht, NA de voorversterker en Voor de laatste gain stage (waar ook presence inzit) en fasedraaier.....

het vreemde is dat het alleen werkt als er 1 jack wordt gebruikt (dan hoor je het signaal van de pre-amp en het effect) als je 2 jacks gebruikt is er complete stilte, hierbij het schema....

Hopelijk kunnen jullie mij duidelijk maken wat ik fout heb gedaan......

http://www.uploadarchief.net/files/download/henk1loop.jpg

de sleeves van de jack-aansluiting zijn geaard.....

rjong999
15 oktober 2006, 21:08
De in en de out zitten verkeerd om. De linker jack zou het pre-amp signaal naar buiten moeten kunnen voeren en de rechter weer terug naar de eindtrap. Als je nu een stekker in IN stopt gaat íe parallel met de reeds aanwezide flow, als je iets in OUT stopt onderbreekt ' ie alle signalen, zoals je ook beschrijft.

Vonk
15 oktober 2006, 21:36
Misschien schat ik je verkeerd in, maar bouw eens een effectje of looper voor de lol. De fout boven is eentje die je niet zou moet maken als je wel eens een effectje hebt gebouwd. Zelfs een boostertje leert je veel over hoe gitaarmateriaal werkt.

kathodyne
16 oktober 2006, 09:35
Dank voor het kijken!!

Nu jullie het zeggen, zie ik de fout inderdaad zitten.....tsjongejonge.....
(blindstaren heet dat geloof ik..... :satisfie: )

Woensdag heb ik weer beschikking over de amp en zal ik eens kijken of ik de fout kan herstellen!!

@vonk: dit is inderdaad de eerste keer dat ik iets met een gitaarversterker doe.....ben wel altijd met buizen bezig....ik zal je tip ter harte nemen!!

kathodyne
21 oktober 2006, 12:50
ik heb de versterker weer thuis staan en heb de effect loop opnieuw bedraad, het functioneerd nu (bijna) zoals het zou moeten......

het vreemde is....of ik de loop nu parralel of serieel aansluit....bij geen ingangssignaal en opdraaien van de level op het effect, begint de versterker te piepen.....

kennen jullie een oorzaak hiervan??? of hebben jullie mischien tips???

gr.
kathodyne

kathodyne
21 maart 2007, 09:56
hallo, mischien enigszins laat......maar het probleem is al een hele tijd opgelost, zal even vertellen hoe het opgelost is....

door de hoog-ohmigheid van de schakeling had ik last van instraling op de draden van de eindbuis.....deze heb ik verlegd en hij is nu weer stil.....

Geronimo
22 maart 2007, 01:05
Mooi dat je het opgelost hebt.

Dat soort draden, helemaal als ze lang zijn en langs allerlei gevoelige punten door de versterker lopen, zijn doorgaans om de reden die jij noemt afgeschermd. Daarmee bedoel ik dus dat er van die afgeschermde coax draad gebruikt is. Eén kant van de afscherming aan massa hangen.