PDA

View Full Version : De DGBM afterparty...



Javaca
15 oktober 2006, 17:39
De DGBM 2006 zit er op.
Hoe vonden jullie het?

Alle lof voor Marko. Je hebt het echt super georganiseerd!
Alles liep gesmeerd. (Op die beamer van mij na dan :nervous::()

Het was gezellig. Ben helaas weinig rond kunnen gaan, maar wat ik gezien heb was gaaf!

Tsja, de Belgen gingen er weer met de prijzen vandoor... :dontgeti:
Gefeliciteerd jongens 8-)

Hopelijk tot de volgende keer...

piezo
15 oktober 2006, 17:45
Tsja, de Belgen gingen er weer met de prijzen vandoor... :dontgeti:En de winnaars organiseren het toch voor volgend jaar, zo was dat toch? Dus met lekker Belgisch bier in Vlaanderen volgend jaar. :D

G.G.
15 oktober 2006, 18:06
Was erg leuk, veel zelfbouw en wat mooie "frankenstrats" (of het zelfbouw is? daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn). Ook leuk om wat accoustisch geknutsel te zien.

Mooi aanbod van spullen die te koop stonden, helaas vergeten geld mee te nemen, volgend jaar beter.

Arjo
15 oktober 2006, 18:06
wie heeft er precies gewonnen? was te vroeg weg :sssh:

Maar het was zeker geslaagd, volgende keer weer en dan neem ik ook mijn zelfbouw mee (dan zal die wel klaar zijn :D ).

Arjo

Mattia
15 oktober 2006, 18:07
En de winnaars organiseren het toch voor volgend jaar, zo was dat toch? Dus met lekker Belgisch bier in Vlaanderen volgend jaar. :D

Hehe...ik stem voor!]

Ik vond het echt wel voor herhaling vatbaar; zeker geslaagd. Volgende keer neem ik misschien zelfs wel een gitaar mee :)

G.G.
15 oktober 2006, 18:09
Hehe...ik stem voor!]

Ik vond het echt wel voor herhaling vatbaar; zeker geslaagd. Volgende keer neem ik misschien zelfs wel een gitaar mee :)

Ja, een tele met de body die je net uitgefreesd hebt.

Mattia
15 oktober 2006, 18:12
Ja, een tele met de body die je net uitgefreesd hebt.

Mjah, misschien. Zat uiteindelijk een barstje in (heb je ervan als je even wat te gehaast je template plaatst), te repareren, maar wellicht een midnight-black-flake met humbuckers tele. Of P-90's, mag wat schel zijn enzo.

Maar ik zat eigenlijk meer te denken aan een akoestisch gitaartje.

Gitaarbouwer
15 oktober 2006, 18:39
Hoi allemaal,

Bedankt voor de complimenten! Ik zit nog even heerlijk met de voeten op tafel uit te buiken van het chinezen, want ik ben echt bek- en bekaf :-)
Ik probeer z.s.m. de site te updaten met foto's. Uiteraard laat ik het weten als het allemaal klaarstaat.
Het was in elk geval een super dag!

Groet,
Marko

LaurentB
15 oktober 2006, 19:29
De DGBM 2006 zit er op.
Tsja, de Belgen gingen er weer met de prijzen vandoor... :dontgeti:
Gefeliciteerd jongens 8-)


Ja, alsof het al niet genoeg is dat ze hier ook steeds het Nationaal Dictee winnen! :-)

ernieman
15 oktober 2006, 19:44
Net pas thuis na 2 uur rijden...


Tsja, de Belgen gingen er weer met de prijzen vandoor... :dontgeti:
Gefeliciteerd jongens 8-)

Hopelijk tot de volgende keer...
Haha, ze hadden dan ook een goede leermeester hé?! (kuch, kuch, Ahum...)

Ik vond het zeer gelaagd. Mijn demo was wat sneller gedaan dan verwacht maar goed.
Hier en daar zijn natuurlijk dingen aan te merken, maar het was een eerste keer en eigenlijk liep alles zeer vlotjes. Daarom alle lof aan Marko idd, hij heeft dit perfect georganiseerd.

Jammer dat de verkoop (bij de meeste toch?) wat tegen viel, heb ik me voor niks in het zweet lopen sjouwen, maar goed volgende keer beter ;)

BeKaaW
15 oktober 2006, 20:25
DGBM 2006? - Geslaagd!

Allemaal - anders doe ik misschien iemand te kort - bedankt voor jullie inzet en wel in het bijzonder "Gitaarbouwer" voor de organisatie. Ongetwijfeld komen er nog veel meer foto's, maar hier vast een impressie van Mattia. Als ik het goed van Mattia heb begrepen zijn er twee soorten bovenfrees machines, een grote en een kleine ;-) Ik heb goed opgelet en weet nu waarom ik af en toe een "hapje" kwijt ben. Het is beter om van hoog naar laag te frezen! Nuttige voorbeelden voor de frees hulpstukjes en hoe dat werkt!

Ook het intermetzo van Gert de Meijer was zeker de moeite waard!

http://i102.photobucket.com/albums/m86/bekaaw/Mattia.jpg

Volgend jaar neem ik mijn kansloze 30" basje, die dan eindelijk af moet zijn, maar niet mee want met name Minda maakt ook wel hele mooie spulletjes.

Greetz Bekaaw

johanh
15 oktober 2006, 21:15
Het was zeker de moeite waard, helaas moest ik ook wat eerder weg dus ik ben ook wel benieuwd naar nummer 1, mijn nummer 1 was nummer 10.

Nog even een opmerking wat het frezen betreft.
Leg nooit een frees draaiend weg, zeker niet op verhogingen of iets dergelijks.
Je zal niet de eerste zijn die het ding ziet vallen en als reflex het apparaat probeerd op te vangen,ik heb het zien gebeuren en het ziet er niet leuk uit, buiten het feit dat het pijn doet.

Wacht dus tot dat ding is uitgetol, en leg hem dan pas weg!!!!

vdgraaf
15 oktober 2006, 23:39
Heel hartelijk dank voor de organisatie Marco! Het was echt een leuke bijeenkomst. Zo grappig om alle mensen achter het forum eens een keer te zien. Relaxed sfeertje ook en nuttige tips van deze en gene.

Ook erg leuk om de eigenbouwsels eens van dichtbij te bekijken en te bevoelen. Maar welke heeft er nou gewonnen? Ik zie de foto's van de prijsuitreiking wel verschijnen!

Nogmaals dank voor de organisatie, grtn, Jan Anton

Gitaarbouwer
15 oktober 2006, 23:41
* SITE UPDATE * SITE UPDATE * SITE UPDATE * SITE UPDATE *

Hoi allemaal,

Er staan foto's + een stukkie tekst klaar op http://www.dgbm.nl (http://www.dgbm.nl/). Het was vandaag een onvergetelijke dag. Iedereen bedankt voor de inzet!!!


Groet,
Marko

Harry
15 oktober 2006, 23:45
ja, was zeker interessant, maar ook gezellig. En prima georganiseerd.



(en lekker dicht bij huis)

DarknessAwaits
16 oktober 2006, 00:32
Het was echt tof! Goed georganiseerd, en dat zal vast een hele kluif zijn geweest. Dus bij deze nog een bedankje voor Marko erbij.

Erg informatief allemaal, en ook nog wat interessant hout kunnen bemachtigen (alhoewel de súperquilted maple top voor m'n neus weggekaapt is) heb ik nu een mooi stukje zebrano om als top van een RG-achtige kopie te gebruiken. Ik ben wel helemaal vol met enthousiasme door zo'n dag als vandaag, moeten we zeker vaker doen. Alhoewel... niet gunstig voor m'n financiën ;).

hassent
16 oktober 2006, 08:38
Goed te horen dat het een leuke dag was. Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn. Volgende keer zeker wel als de mogelijkheid er is!

Enra
16 oktober 2006, 09:15
Een leuke en vooral bijzondere dag. Achter de digitale gezichten zitten dus echte mensen!!!! Wauw!!! Maar er is nog veel meer kennis uit te wisselen! Kortom, het moet nog een keer, dat kan niet anders.

Voor de rest heb ik veel respect voor de goed geoliede machinerie van de organisatie. Heel prima! Marko heeft of veel ervaring of is een natuurtalent.

Enra

oknarb180
16 oktober 2006, 10:35
Hallo allemaal,

Ik vond het echt fantastisch. Je ziet bij de gitaar dan de trotse eigenaar/bouwer. Veel van geleerd, demo's frezen en pickups vond ik erg interesant!!! En het is gewoon erg leuk om de gezichten van de mensen te zien, een praatje te maken en kennis uit te wisselen.

Aardig aanbod van hout, div. pickups en ander producten voor de gitaarbouw.
Zelf heb ik een mooi stuk limba gescoord voor m'n volgende project (ben net met de eerste begonnen, maar nu al verslaafd).

Zeker nog een keer doen, ben ik er zeker weer bij!!!
Was hardstikke leuk georganiseerd en zeker voor zo'n eerste keer zonder iets om als voorbeeld te gebruiken. Een compliment voor de organisatie.

vriendelijke groeten,

Branko

zonniewiw
16 oktober 2006, 14:33
Een dikke proficiat voor Marco(en iedereen die zich ingezet hebben om het zo een sucses te laten worden)


Tevens dank aan iedereen die op mijn gitaar hebben gestemd

(en natuurlijk dank aan ernieman om mij het vak te leren)

Ik hoop dat er volgend jaar opnieuw een meeting komt

wat mij betreft kan dit ook in België(en wil ik best helpen hierbij) maar ik denk dat de meeste bouwers op dit forum nederlanders zijn en dan ist wat te gek om het in België te doen

hassent
16 oktober 2006, 14:56
Deze brabander stemt ook voor belgie... :p

Enra
16 oktober 2006, 15:38
Utrecht is natuurlijk wel redelijk centraal. Immers er komen ook mensen uit Groningen en Friesland. En dan worden afstanden wel erg groot. Of niet??

B_2_the_a
16 oktober 2006, 15:44
en sowiezo... het is de DUTCH guitar builders meeting

hassent
16 oktober 2006, 15:56
Doen we het toch in Breda...:seriousf:

Javaca
16 oktober 2006, 17:19
In het begin is er rondgekeken in centraal Nederland.

De conclusie was dat Utrecht het makkelijkst te bereiken is voor de meeste mensen (erg goed te doen met het OV).
Het andere idee was Veenendaal, maar het probleem is dat dat een nogal 'zwaar gereformeerd' dorp is (ik zeg bewust niet christelijk), en er dus op zondag nogal moeilijk gedaan wordt met de verhuur van zalen en het doen van activiteiten.

hassent
16 oktober 2006, 18:37
Is ook maar een geintje, Utrecht is vanuit brabant goed te doen hoor!

ernieman
16 oktober 2006, 19:09
en sowiezo... het is de DUTCH guitar builders meeting
Zullen we het dan de DGBMWBW noemen? Mag je zelf uitzoeken waar dat voor staat ;)

Javaca
16 oktober 2006, 19:18
Dutch Guitar Builders Meeting With Belgian Wannabe's? :p

;)

ernieman
16 oktober 2006, 19:40
haha, dat kan natuurlijk.
Ik dacht eerder aan DGBM Where Belgians Win..
Maar goed, dat is nu wel genoeg gezegd dus sluss ermee

Gitaarbouwer
16 oktober 2006, 20:04
Is www.bgbm.be (http://www.bgbm.be) al geregistreerd? :)

Marko

piezo
16 oktober 2006, 20:31
Heb je mijn enqueteformulier nog gezien, Marko? Ik heb 1 verbeterpunt vergeten in te vullen. Mag het alsjeblieft gewoon een Nederlandse naam krijgen volgend jaar? Tenzij het zo populair gaat worden dat het "The Enormously Big European Union Guitar Builders Meeting" gaat worden natuurlijk. :)

(Ik heb er altijd al zo'n bloedhekel aan als een Nederlandstalige muzikant het eigen publiek in het Engels aanspreekt. Ik noem Julian Sas maar even als voorbeeld.)

Minda
16 oktober 2006, 20:43
Beetje laat, maar ik wou ook nog even melden dat ik het een zeer geslaagde bijeenkomst vond, goed georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar! Ik vond het ook heel leuk om mensen als G.G. en Mattia, die mij in het verleden goed geadviseerd hebben via dit forum, eens in het echt te spreken.

Wel heb ik een vraag; de winnaar van de 2e prijs, is daar een site of forum-topic van hoe hij die halsinleg heeft gemaakt? Dat lijkt me heel boeiend om te zien!

Dank,

Gitaarbouwer
16 oktober 2006, 21:05
Mag het alsjeblieft gewoon een Nederlandse naam krijgen volgend jaar?

Ik speel al met deze gedachte. Dus wie weet.... ;)

B_2_the_a
16 oktober 2006, 22:32
volgende keer ben ik er wel bij

met woody, en mijn bouwprojecten die ik dan af heb

LaurentB
17 oktober 2006, 09:34
Ja, alsof het al niet genoeg is dat ze hier ook steeds het Nationaal Dictee winnen! :-)

En trouwens, ik las gisteren dat Dancing on Ice OOK al door een Belgisch paar gewonnen is!!!

Zullen we dan maar toegeven dat we fout zaten rond 1840, onze soevereiniteit gewoon opgeven en ons nederig tot provincie van België verklaren?

Harry
17 oktober 2006, 09:44
Beetje laat, maar ik wou ook nog even melden dat ik het een zeer geslaagde bijeenkomst vond, goed georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar! Ik vond het ook heel leuk om mensen als G.G. en Mattia, die mij in het verleden goed geadviseerd hebben via dit forum, eens in het echt te spreken.

Wel heb ik een vraag; de winnaar van de 2e prijs, is daar een site of forum-topic van hoe hij die halsinleg heeft gemaakt? Dat lijkt me heel boeiend om te zien!

Dank,

heeft hij die echt zelf gedaan?

ernieman
17 oktober 2006, 10:18
Hier een linkje (http://cgi.benl.ebay.be/Guitar-Part-Fretboard-with-MOP-Art-Inlay-383_W0QQitemZ180037443408QQihZ008QQcategoryZ7266QQ rdZ1QQcmdZViewItem) hoe hij het gedaan heeft...
In z'n eerste topic had over zijn gitaarbouw avonturen stond dat daar ook ongeveer in vermeld.

zonniewiw
17 oktober 2006, 10:30
Hier een linkje (http://cgi.benl.ebay.be/Guitar-Part-Fretboard-with-MOP-Art-Inlay-383_W0QQitemZ180037443408QQihZ008QQcategoryZ7266QQ rdZ1QQcmdZViewItem) hoe hij het gedaan heeft...
In z'n eerste topic had over zijn gitaarbouw avonturen stond dat daar ook ongeveer in vermeld.


Moest ge da nu verraden .....

Nee de volgende ga ik volledig zelf inleggen en dan komen er gegarandeerd foto´s opt net , start aanvang volgend jaar

ernieman
17 oktober 2006, 12:21
Haha, als is de leugen... :seriousf:
Je had het zelf ook wel verteld he?

-EDIT-
Ik ben fout: Je hebt gewoon iets verzwegen of niet verteld (als niemand iets vraagt...). Das niet hetzelfde als liegen toch?

alexh
19 oktober 2006, 22:05
Hallo allemaal beetje laat om nu nog te posten misschien maar doe het toch maar even.
allereerst iedereen bedankt die om mijn nummer 10 gestemd heeft en ook de organisatie die het mogelijk heeft gemaakt om mijn giateren te tonen en te laten beoordelen. het ging mij echt om de reacties van de andere bouwers en die waren zeer leuk. (je doet toch erg je best als je een gitaar gaat bouwen)
verder kan ik iedereen vertellen dat ik ze hoofdzakelijk met de hand heb gemaakt ( alleen het grove werk met een decoupeerzaag. en de elementen uitsparingen met een freesje verder alleen maar raspen hakken en schuren ben trouwens wel timmerman van beroep dus hout bewerken is mij niet vreemd. nog een tip voor de toekomstige bouwers koop deze boekenDe Gitaar van Ralph Denyer en Make your own electric guitar van Melvyn Hiscock daar kun je alle info in in vinden die je nodig hebt.
en maak een proef gitaar van een stuk goedkoop hout.
dan wens ik iedereen veel succes met het bouwen
groet alex (nr 10 en 9 )

Arjo
19 oktober 2006, 22:15
Hoi Alex,

Waren idd hele mooie gitaren die je daar had liggen, heb je misschien wat foto's van het bouwproces is misschien wel leuk om dan een topicje van te maken. Ben zelf iig wel benieuwd hoe je dat allemaal gedaan hebt.

Arjo

alexh
19 oktober 2006, 22:27
ik zal nog even gaan zoekn of ik die fot'nog kan vinden ergen (het is al een paar jaar geleden dat ik ze heb gebouwd.
zodra ik ze scan ik ze in en zet erbij.

groet Alex

josse
20 oktober 2006, 22:03
Hoi allemaal,
Ben hier nieuw hee ,,,en tis een beetje zoeken nog !!! :rockon: Maar ik wil toch nog ff gebruik maken van dit forum om jullie bedanken voor de stemmen die ik behaald heb afgelopen zondag voor de" mooiste gitaar "IK was echt geflatteerd.Ondanks de schoonheidsfoutjes die ze had.THX. Ook veel lof voor de organisatie !!!!! Hoop jullie weer te zien volgend jaar.
baaidewee..... weet iemand waar ik een plan kan bemachtigen voor het bouwen van een dobro ??GRT Jos.

Javaca
20 oktober 2006, 23:55
Enra heeft een (of meer?) dobro('s) gebouwd. Misschien kan hij je verder helpen?

GibsonSG
1 november 2006, 20:27
Is het volgend jaar weer op dezelfde tijd, of wordt het hier weer aangekondigd? Dit jaar kon ik er niet zijn maar volgend jaar zou ik graag van de partij zijn :D

Gitaarbouwer
1 november 2006, 22:28
Is het volgend jaar weer op dezelfde tijd, of wordt het hier weer aangekondigd? Dit jaar kon ik er niet zijn maar volgend jaar zou ik graag van de partij zijn :D

Dat zal hier met redelijke zekerheid aangekondigd worden. Als je je aanmeldt op de mailinglijst dan krijg je het 100% zeker te horen. Zie http://www.dgbm.nl.

Groet,
Marko

Enra
2 november 2006, 19:00
Enra heeft een (of meer?) dobro('s) gebouwd. Misschien kan hij je verder helpen?

Meer!!!!!!

GibsonSG
2 november 2006, 19:46
Dat zal hier met redelijke zekerheid aangekondigd worden. Als je je aanmeldt op de mailinglijst dan krijg je het 100% zeker te horen. Zie http://www.dgbm.nl.

Groet,
Marko
Bedankt, ik zal het forum goed in de gaten houden;)

Gitaarbouwer
13 december 2006, 17:57
Hoi allemaal,

Voor de geïnteresseerden onder ons:

Er staat een verslag van de DGBM in het magazine MusicMaker (nr 11)!
Het verslag staat op een volledige pagina A4, inclusief 4 kleurenfoto's!
Ik vind het een leuk artikel geworden dat m.i. heel goed de lading dekt van de dag.

Muzikale groet,
Marko