PDA

View Full Version : Teese RMC3 krakende pot



AoDf
15 oktober 2006, 15:52
Ik heb nog geen 5 maanden geleden (27-05 om precies te zijn) een RMC3 gekocht bij Feedback Rotterdam. Prima pedaal, helaas heb ik een exemplaar waarbij de pot nu al kraakt, terwijl ik de wah helemaal niet intensief gebruik. Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Op de site van Teese staat dat de pot en de switch niet onder de garantie vallen. Je kunt wel je wah op eigen kosten verzenden naar hem zodat hij de wah dan repareerd. Ik vind het in mijn geval, na slechts 5 maanden licht gebruik, echter een vreemde zaak om de wah op mijn kosten te verzenden en te laten repareren. Ik vind het dus eigenlijk onaanvaardbaar dat bij een wah van 275 euro de pot na 5 maanden versleten is, en dat dat dan niet onder enige garantie valt. Blijkbaar heb ik gewoon een defecte of slechte pot in mijn wah gekregen en lijk ik nu geen garantie te kunnen krijgen. Heb ik nu pech gehad? Iemand ervaring?

B_2_the_a
15 oktober 2006, 16:01
gewoon pot vervangen, potmetertje is rond de 20-30 euro (voor dunlop iig)

AoDf
15 oktober 2006, 16:03
Ja dat gaat helaas voor deze wah niet echt op. In de RMC zit een pot die alleen door Teese zelf geleverd wordt. Deze is niet los te krijgen. Als het om mijn Vox of Dunlop zou gaan maak ik er inderdaad niet zo'n punt van. Maar als het er op neer gaat komen dat ik het op eigen kosten moet gaan verzenden of dat er geen garantie via Feedback mogelijk is dat vervang ik 'm wel voor zo'n ICAR tapered pot van Fulltone ofzo.

B_2_the_a
15 oktober 2006, 16:54
ik denk niet dat het mogelijk is om het via feedback als garantie te doen, ik werk nu zelf hier sinds vrijdag (reperatie afdeling rotterdam)... zelf weet ik het even niet en mijn collega is vanmiddag om 2 uur weggegaan...

ik kan wel even vragen voor je dinsdag :)

Dirk_Hendrik
15 oktober 2006, 17:24
Na 5 maanden zou ik em gewoon op garantie terugbrengen.

AoDf
15 oktober 2006, 21:11
ik denk niet dat het mogelijk is om het via feedback als garantie te doen, ik werk nu zelf hier sinds vrijdag (reperatie afdeling rotterdam)... zelf weet ik het even niet en mijn collega is vanmiddag om 2 uur weggegaan...

ik kan wel even vragen voor je dinsdag :)

Ok als je dat wilt doen graag, ben beniewd. Omdat ik de wah bij Feedback gekocht heb denk ik dat het mogelijk moet zijn om ook bij feedback de garantie eventueel af te handelen.

Dirk_Hendrik
15 oktober 2006, 21:13
Niks eventueel. 5 maanden zit binnen garantietermijn. Basta.

AoDf
15 oktober 2006, 22:33
Niks eventueel. 5 maanden zit binnen garantietermijn. Basta.

Ok bedankt Dirk Hendrik. Maar wat denk je van die regel op die site van Teese? Dat ie geen garantie geeft op switch en pot. Moet ik dat aanvaarden als ze dat ook bij Feedback zeggen of vind je dat gelul voor een wah van 5 maanden oud. In feite heb ik niet met Teese zelf van doen maar met Feedback als verkooppunt toch? Zij hebben bij verkoop niets vermeld over eventuele uitsluiting van onderdelen bij garantie.

up-guitarman
16 oktober 2006, 00:30
Ok bedankt Dirk Hendrik. Maar wat denk je van die regel op die site van Teese? Dat ie geen garantie geeft op switch en pot. Moet ik dat aanvaarden als ze dat ook bij Feedback zeggen of vind je dat gelul voor een wah van 5 maanden oud. In feite heb ik niet met Teese zelf van doen maar met Feedback als verkooppunt toch? Zij hebben bij verkoop niets vermeld over eventuele uitsluiting van onderdelen bij garantie.

als er niets van vermeld is dan zou ik pleiten voor garantie, absoluut wel !!!

B_2_the_a
16 oktober 2006, 09:45
ik zie je dus een dezer dagen :gitarist:

marcelthijssen
16 oktober 2006, 09:58
Heb gehoord dat je ook direct 'n mailtje kunt sturen naar Teese. Gehoord dat ze heel behulpzaam zijn als er na korte tijd al iets kapot is. Is het proberen waard.

AoDf
16 oktober 2006, 10:39
Ok bedankt voor de reacties mensen. Binnenkort naar Feedback terug.

ponq
16 oktober 2006, 15:03
Wellicht ten overvloede. Je hebt een koopovereenkomst met Feedback, niet met Teese. Daarom gelden de garantievoorwaarden van Feedback, evenals het Nederlands (en Europees) recht. Van een kwaliteits wahwah mag je verwachten dat ie langer dan 5 mnd functioneerd. Wat Teese stelt, is in feite niet relevant.

Maw, wat D_H zegt, gewoon terug gaan naar Feedback en vragen (cq eisen) dat zij er voor zorgen dat jouw Wah in orde komt, zonder bijkomende kosten. Dat is hun plicht.

Het lijkt mij dat dit geen probleem hoeft te geven.

Succes!

bieke
17 oktober 2006, 11:44
Heb gehoord dat je ook direct 'n mailtje kunt sturen naar Teese. Gehoord dat ze heel behulpzaam zijn als er na korte tijd al iets kapot is. Is het proberen waard.

yup, ik had eens een probleempje met m'n Picture wah (die ik nota bene 2dehands gekocht had) en toen kreeg ik zomaar een mailtje van de heer Teese (ik had op Harmony Central een vraagje gepost wat ik kon doen om m'n probleem te verhelpen) en 2 weken later kreeg ik een briefje met uitleg en vervangstukken en een nieuwe switch (had ik eigen lijk niet nodig, maar omdat in mijn PW nog een oude Carling switch zat en Teese ondertussen Fulltone-achtige switches gebruikt deed ie er nog een gratis switch bovenop)
beste service ooit